trenger hjelp med iTunes!

Diskuter iTunes for Mac

trenger hjelp med iTunes!

Innleggav Nina Bredesen Hørthe » ons 01.03.2006 14:51

jeg har hatt iBook G4 siden november. i dag når jeg skulle inn på iTunes kom det opp en "iTunes programvarelisens" som jeg skulle trykke "Enig" eller "Uenig" på. jeg trykker enig med på kommer denne beskjeden opp: "iTunes kunne ikke åpnes. Det oppstod en ukjent feil. (-50)"
heg ringte så apple support men siden jeg har hatt maskinen i ovber 90 dager må jeg betale 1000 kr for å få hjelp! er dette virkelig mulig??? hadde jeg visst dette tror jeg ikke jeg hadde gått over til mac idet hele tatt... det er virkelig ikke mulig å få hjelp uten å betale for det? eller?
jeg tror kanskje dette problemet med iTunes kom etter jeg skulle innstalere en programvareoppdatering for iTunes, den ble avbrutt midt i pga. at internett koblet seg av. og jeg finner ikke denne igjen slik at jeg kan fullføre den. kan dette være problemet! jeg kan ikke mye om data så hjelp hadde vært veldig fint!! :) På forhånd takk fra Nina
medlem i 220 måneder
 

Innleggav thomasb » ons 01.03.2006 14:55

Bare last ned (du trenger ikke skrive inn noen e-postadresse for å laste ned) og installer iTunes på nytt.

Mac1 kan hjelpe deg med det meste av Mac-spørsmål, helt gratis ;)

Apple support tar seg ikke betalt hvis det gjelder maskinvarefeil, og maskinen ikke er utenfor garanti.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav ulven22 » ons 01.03.2006 14:59

iTunes for Windows: An unknown error occured (-50) - There was an error in the Music Store
Having McAfee Privacy Service or web acceleration software installed on your computer may prevent you from downloading music from the iTunes Music Store.

Symptom

The following alert appears when trying to download purchased music from the iTunes Music Store:

"We could not complete your Music Store request. An unknown error occurred (-50). There was an error in the Music Store. Please try again later."
Products affected

iTunes for Windows
McAfee Privacy Service
Web acceleration software
Windows 2000
Windows XP
Solution

Currently, McAfee Privacy Service and iTunes do not work well together. You will either need to download your music on a different computer or temporarily remove McAfee Privacy Service. The same symptom can occur with various web acceleration software that may be installed.

Use a different computer to download the music
If you have access to a computer that does not have McAfee Privacy Service installed, you can download the music files on that computer and copy them to your computer. See "iTunes for Windows: How to Copy Music Between Authorized Computers".

Remove McAfee Privacy Service from your computer
Instructions are available from the McAfee technical support website.

Internet filters, firewalls, or accelerators
See "Music Store - Using With Internet Filters or Accelerators" for tips to allow Internet filters, firewalls, and accelerators to work with the iTunes Music Store.

Tip: Once your purchased music is downloaded, you can reinstall McAfee Privacy Service again.


Jeg gjorde et søk på Apple Care vha. Sherlock :-)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

iTunes igjen

Innleggav Nina Bredesen Hørthe » ons 01.03.2006 15:30

tusek takk folkens! fint å vite at man kan få hjelp her inne.
men jeg lastet nå ned iTunes på nytt, men når jeg skal åpne dmg. filen så kommer det opp en liten sak hvor det står at følgende diskfiler ble ikke aktivert. årsak: ukjent. noen som vet hva jeg skal gjøre nå? hehe:)
medlem i 220 måneder
 

Innleggav thomasb » ons 01.03.2006 15:38

Prøv å laste ned filen på nytt.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Nina Bredesen Hørthe » ons 01.03.2006 15:52

jeg lastet den ned en gang til men det samme skjedde nå også.. noen flere forslag? :-)
medlem i 220 måneder
 

Innleggav qwerty » ons 01.03.2006 16:16

Høres merkelig ut.

Jeg ville gått fram slik:

-Slette iTunes-programmet
-Slette McAfee antivirus-program (om du har det - er ingen vits å ha det uansett, det skaper bare trøbbel)
-Reparere diskrettigheter (gjøres i diskverktøy som ligger i verktøy-mappa di)
-Laste ned iTunes og installere på nytt.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav limbo » ons 01.03.2006 16:19

søk på itunes i spotlight å slett det som kommer opp (unntatt sanger seff) så laster du filen ned igjen og instalerer...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Nina Bredesen Hørthe » ons 01.03.2006 16:19

ok, men sletter jeg alle sangene jeg har inne på iTunes også da?
medlem i 220 måneder
 

Innleggav AirBook » ons 01.03.2006 16:20

Nina Bredesen Hørthe skrev:ok, men sletter jeg alle sangene jeg har inne på iTunes også da?


Hvis du ikke sletter mappen som heter iTunes Music, så gjør du ikke det, nei.
medlem i 232 måneder
 

meg igjen ja

Innleggav Nina Bredesen Hørthe » ons 01.03.2006 16:28

her kommer et sikkert litt dumt spørsmål, hehe:) er ikke så dreven på dette som dere sikkert skjønner. men jeg får ikke til å slette de filene jeg søker på på spotlight. går det ikke å slette de derfra?
medlem i 220 måneder
 

Innleggav qwerty » ons 01.03.2006 16:30

limbo skrev:søk på itunes i spotlight å slett det som kommer opp (unntatt sanger seff) så laster du filen ned igjen og instalerer...


Vær obs på at hvis du følger dette rådet mister du spillelistene du har laget (ikke musikkfilene, men selve listene).

Hvis ikke det er et problem, så kjør på.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: meg igjen ja

Innleggav limbo » ons 01.03.2006 16:32

Nina Bredesen Hørthe skrev:her kommer et sikkert litt dumt spørsmål, hehe:) er ikke så dreven på dette som dere sikkert skjønner. men jeg får ikke til å slette de filene jeg søker på på spotlight. går det ikke å slette de derfra?


Du må klikke på hvis alle så er det abre og markere så dra til papirkurven!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav qwerty » ons 01.03.2006 16:42

Vær forsiktig så du ikke sletter iTunes Music-mappa.

Det du trenger å slette er bare selve programmet (ligger i programmer-mappa di, åpne den mappa og dra programmet til papirkurv) og de filene som ligger i preferences-mappa (denne mappa ligger i Bibliotekmappa i hjem-mappa di). iTunes Library ville jeg tatt en backup på (lagt den i en annen mappe), i denne ligger spillelistene dine lagret. Denne ligger i iTunes-mappa som ligger i Musikk-mappa.

Håper du klarer det :-D

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Nina Bredesen Hørthe » ons 01.03.2006 17:08

nå har jeg slettet alle iTunes filer som kom opp i spotlight, alt utenom diverse lilbrary filer og music fila, det lå en del der som het det skal jeg bare la alle være? og så gikk jeg inn på diskverktøy, men er det Macintosh HD jeg skal velge når jeg skal velge en disk, volum eller diskfil til "reparering av diskrettigheter" ? takk for all hjelp ! :)
medlem i 220 måneder
 

Neste

Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere