ameneon skrev:Har "studert" Carter i mange år. Han er et av mine desiderte forbilder.
Poenget med mange cymbaler er akkurat det samme som poenget med mange tangenter på et piano. Det fins bare 12 toner man kan spille, men likevel har et piano som oftest 88 tangenter.
For det første så høres så å si hver Zildjian unik ut. Kjøper du 2 av samme merke og modell vil du merke forskjeller i karakteristikk. Å beherske flere cymbaler har mye med musikalitet å gjøre. Å kunne bruke de unike cymbalene utifra hvilken karakteristikk de gir er utfordringen. Han har ikke 19 cymbaler for å slå mest mulig på alle sammen, det er null poeng. Faktisk så er det noen han bruker lite, men har lagt til etterhvert fordi at på den og den låten, følte han kanskje at det passet med en sånn type cymbal.
Carter har ikke 19 cymbaler for show off, men heller fordi han er en av verdens beste musikere og er opptatt av at en cymbal er et instrument i seg selv.
edit: kan legge til at mannen har spilt siden han var 3 år, og var en viktig del av østkystens jazzmiljø før han ble med i DMB...
nik-th skrev:kunne ikke la vær å legge mærke til denne tråden..
Jeg spiller Saksofon en Buffet Crampon fra 1965..
noen som vet hva slags mic som ikke er altfor dyr som kan brukes til blåseinstrument.. ?
Judas skrev:Takk ameneon. Du fekk formulert ut da eg e for full til
BTW
DAVE MATTHEWS BANDS RULES!!!
Sorry, da måtte berre ut
ameneon skrev:Virker som du stadig er på fylla, judas. neida...
bra noen bruker søndagen til noe fornuftig. Og, ja! Dave Matthews Band rules! (selv om jeg for øyeblikket hører lite på det...)
sortebill skrev:ameneon skrev:en Sabian crash jeg husker navnet på (er ikke så glad i sabian)
Fin liste utenom den.. Hehe, Zildjian
Sabian er litt sånn Windows..
Judas skrev:
Alltid på fylla. Det er jo helg Det er jo ein av grunnane til at eg har valgt musikk som leveveg. kan drikka når som helst
Høyre ikkje så mykje på DMB lenger, men de komme alltid til å vera med meg.
Angåande perkussive og harmoniske instrument.
Ein cymbal har tone og kan klassifiserast som harmonisk. Når det er sagt så opplever eg igjen og igjen at dei trommisane eg syns er mest interessante er dei som og spelar andre instrument og har litt tonalitet i øyra
ameneon skrev:Er du vokalist, trommis, gitarist, eller...?? multi?
Hva slags musikk hører du på bortsett fra DMB da?
holder forøvrig på å starte opp studio her i nord...
Registrerte brukere: Baidu [Spider], Google [Bot]