Vil dem at vi skal stjele, eller hva!?!

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Ska' man stæla * da!?

Stemmeperioden gikk ut lør 18.03.2006 18:12

Ja, når man blir så irritert at man bruker dialekt er det greit!
55
77%
Nei, man får heller la være å se filmen.
16
23%
 
Antall stemmer : 71

Vil dem at vi skal stjele, eller hva!?!

Innleggav Moldarin » tor 16.02.2006 18:12

>:-o Hva * er greia!?!

Vil filmindustrien at vi skal piratkopiere filmer, eller ikke???

Jeg mener, jeg har nå holdt meg i skinnet i de to månedene ekstra det har tatt å få Aeon Flux fra USA til Norge... Også viser det seg at den kun skal vises på kino i Oslo og Bergen!?! HVA FAEN!?

Bor jo tre timer/400,- fra Oslo! Urk!

Argh! o_O

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Arne-Daniel » tor 16.02.2006 18:15

Jah. Det er så utrolig dårlig. Hvis du bruker pirat-software for å laste ned film, musikk og programmer, så får du egentlig mye bedre produkter!
Jeg sier ikke dette for å oppfordre til kopiering. Det er heller en oppfordring til produsentene. Skal man kunne konkurrere mot piratkopiering, så må man komme med bedre produkter!
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Moldarin » tor 16.02.2006 18:17

Jeg trenger ikke noe «bedre produkt»! -jeg trenger et produkt i det heletatt! :'(

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav limbo » tor 16.02.2006 18:19

FIlm industrien er elendig. De er treige og de gir deg heller ikke heletiden hva du vil ha

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav F-r-e-d-r-i-k » tor 16.02.2006 18:21

Helt enig.

Gleder meg til den dagen iTMS selger filmer (the day after they premiere in theaters) i 480p, 720p og 1080p :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav BareTom » tor 16.02.2006 18:28

Underholdnings industrien har vel egentlig helt forj**lig lite fokus på kunden, og alt for mye fokus på kontantstrømmene.
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Arne-Daniel » tor 16.02.2006 18:28

F-r-e-d-r-i-k skrev:Helt enig.

Gleder meg til den dagen iTMS selger filmer (the day after they premiere in theaters) i 480p, 720p og 1080p :rolls eyes:

...og uten kopisperre. Det er nettopp DET som er det største problemet!
Men den dagen skal bli bra!
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Daniel » tor 16.02.2006 18:35

F-r-e-d-r-i-k skrev:Helt enig.

Gleder meg til den dagen iTMS selger filmer (the day after they premiere in theaters) i 480p, 720p og 1080p :rolls eyes:


Det kommer sikkert før eller senere. Apple tenker i alle fall framover. Ikke sikkert de kommer dagen etter da. For da vil ikke mange med hjemmekino gå på kino :-P

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Moldarin » tor 16.02.2006 18:38

Oh, måtte bare nevne at det er tre Danieler i denne tråden. ^^

Arne-Daniel, Daniel og meg (Daniel).

Men... Huff, at de ikke kunne hatt den på Hamar, Gjøvik eller Lillehammer Kino i det minste. Huff altså! Gledet meg lenge til denne...

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Daniel » tor 16.02.2006 18:40

I den byen jeg bor i har dem ikke kino en gang ( (:) ) så jeg må dra over 2 mil èn vei for å se filmer på kino.

Også er det ikke alltid at kinoen har den, så da må jeg vente flere måneder på DVDen. Har skjedd flere ganger.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav F-r-e-d-r-i-k » tor 16.02.2006 18:42

Daniel skrev:
F-r-e-d-r-i-k skrev:Helt enig.

Gleder meg til den dagen iTMS selger filmer (the day after they premiere in theaters) i 480p, 720p og 1080p :rolls eyes:


Det kommer sikkert før eller senere. Apple tenker i alle fall framover. Ikke sikkert de kommer dagen etter da. For da vil ikke mange med hjemmekino gå på kino :-P


Nei jeg vet, men drømmer litt :-) . Forhåpentligvis vil snart Apple begynne å selge spillefilmer på iTMS slik som TV-seriene. Men er ikke største problemet med de filmene oppløsningen?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Sima » tor 16.02.2006 18:51

Dette hører også med til min irritasjon over filmtilgjengelighet (SF Anytime):

SF-Anytime kräver en PC med Windows
Tyvärr kan du inte använda SF Anytime från en Mac- eller Linux dator. Du måste ha en PC med Windows 98 eller senare, XP rekommenderas.

SF Anytime bygger på en Windows Media-plattform som inte är helt kompatibel med Mac eller Linux. Vi undersöker löpande möjligheterna att kunna erbjuda tjänsten för dessa plattformar. Men som det ser ut idag så går inte detta.

Framför allt beror det på att krypteringen (Digital Rights Management, DRM) endast fungerar på en PC med Windows. Till Mac finns endast ett begränsat stöd för DRM (version 1), SF Anytime använder DRM 7. Våra filmleverantörer kräver minst DRM version 7.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav jp_tix » tor 16.02.2006 18:55

Moldarin skrev: Huff altså! Gledet meg lenge til denne...


Du går ikke glipp av noe, den er ikke så bra...

:rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Daniel » tor 16.02.2006 18:57

Sima skrev:Dette hører også med til min irritasjon over filmtilgjengelighet (SF Anytime):

SF-Anytime kräver en PC med Windows
Tyvärr kan du inte använda SF Anytime från en Mac- eller Linux dator. Du måste ha en PC med Windows 98 eller senare, XP rekommenderas.

SF Anytime bygger på en Windows Media-plattform som inte är helt kompatibel med Mac eller Linux. Vi undersöker löpande möjligheterna att kunna erbjuda tjänsten för dessa plattformar. Men som det ser ut idag så går inte detta.

Framför allt beror det på att krypteringen (Digital Rights Management, DRM) endast fungerar på en PC med Windows. Till Mac finns endast ett begränsat stöd för DRM (version 1), SF Anytime använder DRM 7. Våra filmleverantörer kräver minst DRM version 7.


Da håper jeg Apple utnytter populæriteten av iTunes, så knuser dem SF. iTunes har flere kunder en SF Anytime.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav MindTooth » tor 16.02.2006 18:59

Det kan skape mange konflikter med at filmene i USA blir gitt ut flere år før de når det norske grensen. Det er iåforseg veldig synd, men slik er det nå.

Er imot piratkopiering, men skal innrømme jeg er ikke helt uskyldig. Og det er ikke helt lett å være rein. Eller, det er jo det, men blir bare så INNMARI provosert av alt slik DRM, HCPD, osv. Så på mange måter framprovoserer dette piratkopiering blant den uskyldige brukeren.

Et organ som brude begynne å gjemme seg under en stein er MPAA. Herregud, det tror bokstavelig talt de er guder.

Men synes man skal gjøre det beste ut av det, ved å ikke piratkopiere. Men man kommer liksom ikke utenom det.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Neste

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]