Spilleliste funksjon

Diskuter iTunes for Mac

Spilleliste funksjon

Innleggav dagjonas » søn 29.01.2006 17:28

Jeg lurer på om iTunes kan gjøre som man kan i WinAmp, altså når man scroller igjennom biblioteket kan man når man kommer til en sang man vil høre på, da trykker man "Q", da legger den seg til i en spilleliste bestående av andre låter man har trykket "Q" på. Trykker man så "J" kan man velge rekkefølge på disse låtene, og etter en låt blir spilt, kommer den bort fra spillelista.

Jeg vet man kan lage ny spilleliste, og dra låter over, men lurte bare på om det var noen hutigknapp og mer samme funksjon som det i WinAmp.
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Cybbe » søn 29.01.2006 23:00

Nope. Et lignende alternativ er vel å bruke "Partymix"-funksjonen, men ikke helt optimal, og har ingen hurtigtast a la det du skisserer, men da "slettes" sangene fra listen fortløpende (vel, nesten).

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav dagjonas » lør 04.02.2006 19:57

Irriterende!
Det må da finnes en funksjon som gjør at man ved et klikk kan velge at det blir neste sang, og neste man velger kommer etter der igjen, ala partymix i WinAmp. Grrr! >:-o
medlem i 231 måneder
 

Innleggav ameneon » lør 04.02.2006 20:02

tror du kan gjøre det ved hjelp av applescript eller automator... skal se om jeg finner noe.

edit:
http://www.dougscripts.com burde det finnes noe. Hvis du da kan legge en shortkey til scriptet er du i mål. Men jeg synes da det er enklere å bare lage en spilleliste på siden og dra låter dit. Winamp irriterer meg grenseløst når jeg kommer på fester der de bruker pc. Så vanvittig uoversiktlig. ingen som helst form for sortering eller bibliotek-organisering...

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav dagjonas » lør 04.02.2006 20:21

Joda, er enig på det området når det gjelder WinAmp. Men jeg synes det er så utrolig mye lettere å bare trykke "q" på vilkårlige låter, så blir det spilt av og fjernet fra listen igjen.
medlem i 231 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere