Narnia

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Var Narnia bra?

Ja
42
64%
Nei
8
12%
Har ikke sett den
16
24%
 
Antall stemmer : 66

Narnia

Innleggav Fredolf » man 23.01.2006 22:05

Likte du Narnia? Jeg syntes den var veldig bra;-)
Lurte på hva dere syntes..
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Magnuc » man 23.01.2006 22:09

Har lest alle bøkene da jeg var "liten"...
Filmen var utrolig skuffende! Kjedelig å lage filmer med "TV-serie" nivå alt fra skuespillere til visuelle effekter..

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav ameneon » man 23.01.2006 22:11

synes den var bra i begynnelsen... første halvannen timen kanskje. men den var lite spennende mot slutten, og skuespillerne holdt ikke mål. Tilda Swinton er typisk typecast og gjorde en forutsigbar og helt grei rolletolkning som isdronningen. Av barna så var det kun Edmund som ikke irriterte ræva av meg.

Ble litt for mye "Disney" på slutten, syns jeg...

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Jokerman » man 23.01.2006 22:16

si nei til kristenpropaganda i litteratur/film ;)
medlem i 229 måneder
 

Innleggav thomasbrucedyrud » man 23.01.2006 22:25

litt mye kristene greier for min del, men ellers var den ok
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Trainspotter » man 23.01.2006 22:26

tja, likte filmen jeg, sikkert fordi jeg var så betatt av serien når jeg var mindre, har aldri lest boka...

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Ingunn » man 23.01.2006 22:30

Jeg ble helt frelst (haha) av den filmen...
"Long live King Edmund! Long live Queen Susan!"

- men så er også jeg Narnia-entusiast. Har vært det bestandig. :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav bleu » man 23.01.2006 22:49

Jeg syntes den var ganske god, men kunne vært bedre.. Det er iallefall bra å se at den tjener inn så bare det så vi får iallefall en til.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav TopDog » man 23.01.2006 23:23

Trainspotter skrev:tja, likte filmen jeg, sikkert fordi jeg var så betatt av serien når jeg var mindre, har aldri lest boka...

Samme her.

Men å sammenligne den med LOTR som noen har gjort... det er å overdrive noe enormt!

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav hornis » man 23.01.2006 23:37

Det var en scene jeg var litt skuffet over, og det var når de sto på denne klippen. Det var utrolig fake. Skikkelig dårlig bluescreen.

Men ellers var det en konge film! Hvorfor ikke sammenligne med LOTR? Den var faktisk omtrent like bra, om ikke bedre etter min smak. Mye mer sammenhengende story.
Jeg sier ikke at LOTR er noe dårlig, på in gen måte, men denne kan så absolutt måles og settes, ja faktisk på lik linje.
Det kristne budskapet burde ikke være noe som gjør den dårligere på noen måte, er fiktivt oppspinn av en fortelling bedre budskap enn budskapet til en faktisk hendelse? Det er et spørsmål en kan tenke over for seg selv.

Uansett, Narnia var en av de bedre filmene jeg har sett på laaaang lang tid!

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Ingunn » man 23.01.2006 23:40

hornis skrev:Det var en scene jeg var litt skuffet over, og det var når de sto på denne klippen. Det var utrolig fake. Skikkelig dårlig bluescreen.

Men ellers var det en konge film! Hvorfor ikke sammenligne med LOTR? Den var faktisk omtrent like bra, om ikke bedre etter min smak. Mye mer sammenhengende story.
Jeg sier ikke at LOTR er noe dårlig, på in gen måte, men denne kan så absolutt måles og settes, ja faktisk på lik linje.
Det kristne budskapet burde ikke være noe som gjør den dårligere på noen måte, er fiktivt oppspinn av en fortelling bedre budskap enn budskapet til en faktisk hendelse? Det er et spørsmål en kan tenke over for seg selv.

Uansett, Narnia var en av de bedre filmene jeg har sett på laaaang lang tid!


Helt enig med deg... Og også når det gjelder den klippe-scenen. Huff og huff :-P

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav safarikjx » man 23.01.2006 23:46

Den er for mye disney ja. Er jo en barnefilm. Slaget på slutten av filmen kunne ha blitt laget så mye bedre. Eneste som var bra med slaget var de ildfuglene som ble sendt ut fra buer. Skikkelig stilige!


Edit:

Konklusjon: Jeg synes filmen er bra, men synd den er såpass "barnevennlig". Kunne blitt en bedre film om det hadde vært litt mer action, hvis dere forstår meg. Jeg vil se blod :-)
Sist endret av safarikjx den tir 24.01.2006 0:06, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav spurven » man 23.01.2006 23:49

Veldig off topic, men jeg Gleder meg no sinnsykt til ICE AGE 2 jeg.. og SHREK 3.. måtte bare få det ut...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav birdie » tir 24.01.2006 0:23

Jeg likte Narnia veldig godt, en koselig julefilm. Jeg likte den helt klart bedre enn mange andre filmer som går på kino nå for tiden.

Men enig med de som sier at det er et litt ekkelt budskap i filmen når det gjelder kristendom, men er jo bare å la seg rive med og tenke på hyggelige ting som barndomensjul så glemmer man alt som har med ekkle kristene menn å gjøre.

Enig med deg Spurven. Gleder meg...
medlem i 218 måneder
 

Innleggav MsSolberg » tir 24.01.2006 0:27

birdie skrev:Jeg likte Narnia veldig godt, en koselig julefilm. Jeg likte den helt klart bedre enn mange andre filmer som går på kino nå for tiden.

Men enig med de som sier at det er et litt ekkelt budskap i filmen når det gjelder kristendom, men er jo bare å la seg rive med og tenke på hyggelige ting som barndomensjul så glemmer man alt som har med ekkle kristene menn å gjøre.

Enig med deg Spurven. Gleder meg...


Helt enig med deg på dette :)

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Neste

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron