iTunes

Diskuter iTunes for Mac

iTunes

Innleggav de9s » søn 22.01.2006 15:44

Noen som vet hvordan jeg skal importere hele "musikk" mappa mi til iTunes.
Slik det var på Winamp før, kunne jeg bare velge mappa,og importere den. Evt. hvordan kan jeg søke gjennom mac en for sanger med iTunes.
Når jeg trykker importer,kan jeg bare velge en sang av gangen.
medlem i 219 måneder
 

Innleggav rambo » søn 22.01.2006 15:49

Dra hele mappen og slipp den over iTunes-symbolet i docken

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav de9s » søn 22.01.2006 19:07

Takk.
Men det var ikke bare vellykket. Når jeg fjernet alt som var i iTunes fra før, og dro over min musikkmappe, så ble det merkelig nok slik at alle sangene kom dobbelt,eller trippelt opp..Noen som vet hva man kan gjøre for å fjerne dupliserte sanger. Det vil si, noe som ikke medfører at jeg personlig må trykke "fjern sang" fra bibilioteket.
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Incrediboy » søn 22.01.2006 19:14

om du søker på følgende i Mac1.no sitt forum: "itunes AND dupliserte" så finner du frem til følgende:

http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=99 ... dupliserte

Det anbefales gjerne å gjøre litt søk før du poster en ny tråd. Ellers blir det bare det samme om og om igjen her inne :)

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Mags » søn 22.01.2006 19:17

Hadde et lignende problem tidligere.
Har musikkenmin liggende på ekstern HD, der ble plutselig nesten alt duplisert, men uten at det kom mer enn en versjon av hvert spor på ipoden. Sletta hele biblioteket og la det tilbake fra ipoden ved hjelp av iPodRip. Fungert fint siden. Du kan jo forsøke det hvis du ikke har dupliserte spor op ipoden også.

i iTunes menyen Rediger-vis dupliserte sanger får du i det minste opp en liste over de dupliserte, men da tror jeg du må slette de manuelt.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav nitron » søn 22.01.2006 20:41

Mags skrev:Hadde et lignende problem tidligere.
Har musikkenmin liggende på ekstern HD, der ble plutselig nesten alt duplisert, men uten at det kom mer enn en versjon av hvert spor på ipoden. Sletta hele biblioteket og la det tilbake fra ipoden ved hjelp av iPodRip. Fungert fint siden. Du kan jo forsøke det hvis du ikke har dupliserte spor op ipoden også.

i iTunes menyen Rediger-vis dupliserte sanger får du i det minste opp en liste over de dupliserte, men da tror jeg du må slette de manuelt.


Er jo lett det da. Bare trykk på alle duplikatene mens du holder nede epletasten. Etter dette bruker du kombinasjonen eple+backspace. Da vil du få opp en melding som spør om du vil fjerne sangene eller slette dem totalt! :)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Mags » søn 22.01.2006 22:50

nitron skrev:
Mags skrev:Hadde et lignende problem tidligere.
Har musikkenmin liggende på ekstern HD, der ble plutselig nesten alt duplisert, men uten at det kom mer enn en versjon av hvert spor på ipoden. Sletta hele biblioteket og la det tilbake fra ipoden ved hjelp av iPodRip. Fungert fint siden. Du kan jo forsøke det hvis du ikke har dupliserte spor op ipoden også.

i iTunes menyen Rediger-vis dupliserte sanger får du i det minste opp en liste over de dupliserte, men da tror jeg du må slette de manuelt.


Er jo lett det da. Bare trykk på alle duplikatene mens du holder nede epletasten. Etter dette bruker du kombinasjonen eple+backspace. Da vil du få opp en melding som spør om du vil fjerne sangene eller slette dem totalt! :)


Ja, men det er nå likevel litt tidkrevende hvis du har 30GB+ som er duplisert.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav TheX » søn 22.01.2006 22:56

Det er litt sinnsykt mye lettere å velge Edit: Show Duplicate Songs, i iTunes.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Mags » søn 22.01.2006 23:00

Men hvis du viser show duplicate songs viser du vel både originalen og duplikaten, så du kan vel ikke bare markere og slette alle. Å slette annethvert spor av noen tusen tar en del klikking. Eller??

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav netromac » søn 22.01.2006 23:04

Prøv dette Apple Script-et.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Jon » søn 22.01.2006 23:12

Hvis det er m3u eller pls filere i mp3-album-mappa så blir det dupes. Husk at itunes kopierer alle sanger du drar inn og legger i en egen mappe som default. Du skrur det av inne på preferences.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron