active24!!! Frustrert ja...

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

active24!!! Frustrert ja...

Innleggav espenhogbakk » tor 19.01.2006 15:18

Hei

jeg sitter å jobber med en nettside for Viko 2006, dette er studentene i Bø i Telemark sin Studentuke.

De har valgt å bruke active24 som webhotell leverandør, de hadde allerede betalt og bestilt før jeg kom inn i bildet. Problemet var at de hadde bestilt en windows server. 1750 kroner i året for dette.

Jeg utviklet siden ved hjelp av MySQL og php i god tru om at de hadde valgt en server med støtte for dette(litt naivt ja, men slik var det dog).

Det viste seg da jeg fikk informasjonen om domenet at det var en windows server. Så jeg ringe Active24 og bestile et bytte til en linux server, dette skulle de da ha 400 kroner for. Og det tok 48 timer.

Jeg ventet da, i 48 timer endelig var serveren byttet og alt i orden. Helt til jeg skulle inn å administrere MySQL databasen, fant ingen ting som tydet på at det var mulighet for dette. Så jeg ringer Active24 da og får som svar at MySQL(som er opensource) det er en tillegstjeneste som de skal ha 595,- i året for. Og i tillegg til dette skal de ha 588,- i installasjonsavgift!

Jeg var lettere sagt irritert å han stakars svenske selgeren var vel rimelig oppgitt over meg. Jeg kunne ikke bytte leverandør fordi jeg var bundet i 12 mnd osv osv. Det endte med at vikoibo er nødt til å betale alle disse pengene da, det vil si vi slapp 400 kroner i plattform bytte...

Noen som har erfaringer med dette? Jeg syntes det er helt latterlig å ta så mye penger for programvare som er gratis, jeg kan banne på at serverene har støtte og at det er innstallert MySQL på de, dette skulle være gratis tjenester når man først betaler så mye for 100MB webhotell.

Dette er en frustrasjons tråd, men spørsmålet er om noen har noen tips til om det er noe jeg kan gjøre? Jeg vil gjerne bytte til domeneshop jeg. Er veldig fornøyd med de, billige priser, for 35,- i mnd så har man 100mb og mysql og php...

Er det ingen ting jeg kan gjøre? Og noen som har noen tilsvarende erfaringer? Syntes det er helt latterlig å ta slike summer for dette.

Oppsummert så koster det vikoibo.no 1750+588+395+595 for å få en linux server med mysql...
medlem i 223 måneder
 

Hmm

Innleggav sortebill » tor 19.01.2006 15:20

Du kan vel reklamere på slike tjenester på samme måte som alt annet.. "ikke fornøyd med produktet"

Kjøpsloven gjelder for slike ting også vil jeg tro?

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav thomasb » tor 19.01.2006 15:22

Dette høres jo helt hårreisende ut! Hjelpetrøste.

Jeg ville gjort alt for å prøve å komme vekk fra det firmaet, og heller gått for domeneshop eller et annet webhotell med godt rykte.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

EN ting til..

Innleggav sortebill » tor 19.01.2006 15:24

Det er jo BILLIGERE å bare kjøpe et annet webhotell i tillegg.. Istedenfor å å få Active 24 til å fikse det...

LATTERLIGE PRISER!

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav espenhogbakk » tor 19.01.2006 15:45

Ja ikke sant, latterlige priser.

Men noen som har nok kunnskap om kjøpsloven i norge som vet om jeg faktisk kan avbryte hele opplegget? Alt sammen? Betalte for selve domenet for nye 12 mnd før jul, resten har skjedd denne uken... altså byttet til linux server og mysql.
medlem i 223 måneder
 

Altså

Innleggav sortebill » tor 19.01.2006 16:09

"Produktet sto ikke til forventningene"

Eller noe slikt, mener du skal kunne klage på det meste du har jo også angrerett på slike tjenester som på alle andre produkter.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Unkny » tor 19.01.2006 16:18

kom deg over til http://www.fastline.no Vi er iallfall storfornøyd med dem.

Active24 har jo ikke så bra rykte fra før og dette som du opplever styrker det ikke akkuratt.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav bleu » tor 19.01.2006 16:20

At noen velger active 24 er helt uforståelig for meg, jeg har hørt så mye dritt om de i flere år nå. Denne erfaringen du kommer med hjelper ikke noe på ryktet dems heller. Utrolig dårlig service..

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav espenhogbakk » tor 19.01.2006 16:35

Nei jeg kan ikke anbefale Active24 til noen som helst, min erfaring med disse er latterlig, og hadde det vært jeg som skulle valgt leverandør så hadde det ikke blitt de i hvertfall.

Har nå sendt en mail til Active24 hvor jeg forklarer min frustrasjon og hvordan dette presser på budsjettet til Viko. Viko har et relativt stramt budsjett og slike ekstrakostnader går hardt utover dette.

Skal komme tilbake med responsen på mailen å se hva slags løsning det blir på problemet, om det blir reklamasjon, sponsing eller ingen ting.
medlem i 223 måneder
 

Innleggav TFUFKAP » tor 19.01.2006 16:38

..................................
Sist endret av TFUFKAP den tor 16.11.2006 18:49, endret 1 gang
medlem i 238 måneder
 

Innleggav espenhogbakk » tor 19.01.2006 16:50

Ja jeg er helt enig at personens om bestilte i første omgang ikke sjekket hva vi trengte. Men jeg syntes at Active24 kan informere om at MySQL er et tilleggsprodukt når jeg skriver i mailen at jeg trenger php og MySQL og at det er derfor jeg bytter. Men i steden så gjennomførte de plattformbyttet uten å nevne noe om MySQL, når jeg sjekker ett 48 timer så er jeg bundet til 12 nye mnd og finner ut at MySQL er en tillegstjeneste som de skal ha 1100 kroner for et år (inkludert installasjonavgiften).

Ja dette står også på nettstedet, men det er noe selger bør informere om når jeg sender en slik mail. Alt av informasjon står på nettstedet, men når man snakker med selger på telefon og e-post regner jeg med å få den informasjonen som trengs. I tillegg er 588 kroner for å installere mysql helt latterlig syntes da jeg.
medlem i 223 måneder
 


Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere