Pussig musikkutvalg på iTMS

Diskuter iTunes for Mac

Pussig musikkutvalg på iTMS

Innleggav Paperboy » lør 14.01.2006 1:15

Jeg vet ikke helt hva slags ord jeg skal velge, men det er et eller annet pussig med musikkutvalget på iTunes Music Store. Det er et eller annet som ikke stemmer med lister og med hva folk kjøper. Det er akkurat som om de har funnet en gjeng med "urørt"-artister og lagt det ut.

Er det noen andre som tenker det samme?

Du finner da vitterligen ikke alle disse rare artistene som de har på iTMS på Platekompaniet. Og de opplagte artistene som burde være der, mangler.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » lør 14.01.2006 1:21

det har noe med lisenser å gjøre. den norske iTMS er heller mangelfull, ettersom den ikke får prioritet. personlig skulle jeg gjerne likt å se kents singler+ b-sider dukke opp der. men kent er bare representert på den svenske iTMS. og da bare med du & jag döden.

det er jo forhandlinger jevnlig, og det legges jo alltid til musikk. men personlig synes jeg iTMS ikke er så crappy på utvalg, men de mangler vel kanskje noe av det mer vesentlige som hadde gjort seg på en musikkbutikk.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Snarf » lør 14.01.2006 2:02

At iTMS har eit anna utvalg enn VG-lista og paltekompaniet er jo berre supert. Med tanke på all negativ PR VG lista har fått i det siste, og fleire ulike eksempel på kor lett det er å manipulere denne, samt antydningar om prisdumping osv innan kjedane, så er det greit å rote rundt på iTunes og finne alternativ.

Kan også nevne at kven som helst kan starte sitt eige plateselskap, og legge ut musikk på iTunesMS.

Dei ynskjer å ha det breiast moglege tilbodet, så alle labels som kontakter dei angåande redistribusjon, får napp. Ganske kult, egentlig.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere