Nvordan legger man til en katalog til ibliotek?

Diskuter iTunes for Mac

Nvordan legger man til en katalog til ibliotek?

Innleggav baiaz » tor 12.01.2006 16:36

Heisann igjen!

Er det mulig å legge til en katalog til biblioteket i Ituens?

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Så har jeg funnet svaret selv.....

Innleggav baiaz » fre 13.01.2006 0:16

jeg bare dro katalogen over......

MEN jeg har mer spørsmål jeg...

Hvis jeg overfører andre undermapper i denne katalogen... vil Itues Bibliotek bli automatisk oppdatert???? Det så nemmelig ikke slik ut da jeg gjorde det...

hvordan kan jeg isåfall få det til??? Finnes denne muligheten????

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav jp_tix » fre 13.01.2006 0:35

Husk at iTunes-biblioteket inneholder en samling med referanser til lydfilene, ikke selve lydfilene. Om ønskelig kan hele biblioteket ligge spredt utover forskjellige steder på harddisken (ikke at det er særlig ønskelig).

iTunes vil ikke sjekke om du legger til ny musikk i mappene du har lagt til i biblioteket tidligere. Jeg vil anbefale deg å skru på "Organiser iTunes Music-mappen" i iTunes->Valg->Avansert om du ikke har gjort det allerede.
Eventuelt kan du også skru på "Kopier filer til iTunes Music-mappen når du legger til musikk i biblioteket". Hvis du da vil legge til noen lydfiler i iTunes, kan du bare dra de ned på iTunes-ikonet i Docken, og de kopieres automatisk til den mappa du har valgt under "Plassering for iTunes Music-mappen". Bruker du denne metoden kan du bare slette original-filene etter at iTunes har gjort jobben.

Alternativt/i tillegg kan du bruke Automator til å scanne gjennom en angitt mappe etter nye lydfiler og legge de til i iTunes-biblioteket. Sammen med iCal kan dette kjøres automatisk, f.eks. hver natt.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere