Hvorfor kopierer Itunes låter i egen katalog?

Diskuter iTunes for Mac

Hvorfor kopierer Itunes låter i egen katalog?

Innleggav baiaz » tor 12.01.2006 10:16

Jeg har en mac mini i stuen. på denne har jeg koblet en ekstern harddisk.

Filstruktuen min er slik:

Musikk (som hovedkatalog)
Under dennne har jeg Albumene min og enkle filer. Disse er rippet med Musicmatch jukebox (windowsprogram).

Jeg har styrt Itunes til å ikke ha biblioteket fra harddisken i Mac Mini men at den skal være i min eksterne harddisk.

Denne ligger ved siden av Musikk.

Da kopierer den alle filer som jeg legger til i Itunes over i katalogen Itunes.

Hvorfor gjør den det? Andre program som jeg har vært borti gjør ikke slike ting. Dette fører til at jeg mister kontrollen på hva jeg har av sanger og filmengden blir dobbelt så stor. I stede for å ha 10 gigabite så har jeg plutselig 20!!!! Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre det?

(Har reinstallert Mac Mini med Engelsk språk)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Magnuc » tor 12.01.2006 10:34

Les teksten på skjermen din, ikke bare trykk "OK"!
Da du åpnet iTunes for første gang fikk du valget om å la iTunes kopiere sangene dine til biblioteket eller ikke.. og du valgte tydeligvis å la iTunes gjøre dette..

Når det så oppstår et problem burde du hvertfall begynne med å sjekke instillingene dine!
Bilde

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav baiaz » tor 12.01.2006 11:07

Magnuc skrev:Les teksten på skjermen din, ikke bare trykk "OK"!
Da du åpnet iTunes for første gang fikk du valget om å la iTunes kopiere sangene dine til biblioteket eller ikke.. og du valgte tydeligvis å la iTunes gjøre dette..

Når det så oppstår et problem burde du hvertfall begynne med å sjekke instillingene dine!
Bilde


Jøss.... sånn er det! Trykket vel bare enter jeg! Takk - skal sjekke det når jeg kommer hjem!

(Nå føler jeg meg dum nå........ :-/ )

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Magnuc » tor 12.01.2006 13:34

Lykke til :-)

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Fiskepudding » tor 12.01.2006 13:42

Det kan også skje at hvor biblioteket skal ligge endres om iTunes ikke finner det eksternt plassert (eksempel at du har byttet navn på maskinen musikken ligger på eller den har vært avslått) Fort å trykke Ja på noe da.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Mac4me » tor 12.01.2006 13:49

Offtopic:

Sikkerhetsfeil i iTunes?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]