Bibliotek fra nettverksdisk

Diskuter iTunes for Mac

Bibliotek fra nettverksdisk

Innleggav nicho » søn 01.01.2006 20:12

Jeg har en imac og en mini som har itunes biliotek fra en windowsserver hvor musikk er lagret.

Når jeg legger til musikk på serveren har jeg pleid å slette alle sangene fra biblioteket for å adde på nytt. Dette er for meg ikke en bra løsning da alle stats og ratinger blir borte...

Er det en måte jeg kan be itunes om å adde at på nytt men ikke legge det opp dobbelt?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav DarkAngel » søn 01.01.2006 22:05

Er ikke helt sikker på hva du mener her, men jeg antar at du har en mappe som blir fyllt på med musikk, som du vil legge til i itunes biblioteket? Du kan jo lage et lite program i automator som plukker ut nye sanger for deg og legger dem til i iTunes.

Hvis det er du selv som legger til ny musikk kan du jo alltids bare sette mp3 mappen på windows maskinen som hjemmemappe for musikken, og legge til mp3 direkte i iTunes. Programmet vil da kopiere musikken over til denne mappen hvis det huket av for dette alternativet i iTunes.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav nicho » man 02.01.2006 9:11

Ja, du har forstått hva jeg mener :)
Cluet er at jeg har organisert musikk samlingen slik:

Kode: Merk alt
disk > edm > singler
           > album
           > liveset
     >rock, pop etc. > singler
                     > album


Hvis jeg bruker itunes til å legge til vil alt bare bli kasos?
Noen flere forslag?
Hvordan vil dette automator-programmet funke?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav DarkAngel » man 02.01.2006 15:45

Er ikke helt sikker på hvordan du skal gjøre det, men du kan jo leke deg litt med automator og prøve deg fram, har ikke så mye erfaring med det ennå. Det var en veldig tungvint måte å organisere på. Tipset mitt vil være å la iTunes selv organisere, hva skal du egentlig med en mappeorganisering? Men hva om du bare legger til alt oppå det gamle, vil iTunes legge dobbelt? Burde jo se at det var samme fil!

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav nicho » man 02.01.2006 16:00

Jeg fant en god måte å gjøre det på :)

Lagde et automator script som søker igjennom nettverksdisken etter alle nye filer (1 dag) og legger de til i itunes biblioteket. Denne har jeg satt til å kjøre hver natt :)

Wee.. :bitchin:

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav jp_tix » man 02.01.2006 16:27

Du bruker Spotlight-handlingen for å finne filer som er én dag gamle?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav nicho » man 02.01.2006 19:15

jp_tix skrev:Du bruker Spotlight-handlingen for å finne filer som er én dag gamle?


yess.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]