King Kong

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Innleggav Mac4me » søn 18.12.2005 10:42

Denne filmen skal jeg ikke ofre kroner på :-X

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Macmania » søn 18.12.2005 14:20

Den kunne godt vært endel kortere ja, men utenom det syntes jeg den var kjempebra :-)
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Macca » søn 18.12.2005 15:44

HenrikSolberg skrev:Er det flere enn meg som synes King Kong uten problem kunne vært minst en halv time kortere? Eller er det kun helt innbitte fanatiske Kong/Jackson fan her inne?
Joda, den kunne godt vært gjort en del kortere, men det gjorde meg ikke noe at den var så lang som den var. Jeg kan godt se at noen/mange synes den var for lang, for 3 timer er tross alt veldig lenge å sitte stille i en kinosal, og da er det lett å bli utålmodig og da blir det fort litt kjedelig. Derfor hadde det kanskje vært en fordel for filmen om den var litt kortere, da færre hadde synes den var lang og kjedelig.
;)

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

!

Innleggav chreriksen » søn 18.12.2005 15:51

Alle som klager på denne filmen kan bare gå hjem og legge seg! Det er voldsomt lett med etterpå-klokskap! Men jeg skulle likt å sett dere gjøre det samme fantastiske med film som Peter gjør! Haha! Ikke det nei? Var det jeg visste!

Selv har jeg store planer om å gjøre det samme han gjør en dag! 8- Så her gjelder det å holde seg på god siden O:-)

Jeg har selv kjøpt King Kong Directors Diary, og der sier de som sagt at de redigerer med Avid. MEN på alle skjermbilder du ser av de fantastiske mac'ene så ser du at de bruker Final Cut Pro all the way. Jeg selv er på vei inn i Final Cut Studios fantastiske verden, men det er ikke lett. Men stopper det meg? NEI

King Kong er tiårets film forresten! :-)

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: !

Innleggav Daniel » søn 18.12.2005 17:21

chreriksen skrev: Men jeg skulle likt å sett dere gjøre det samme fantastiske med film som Peter gjør! Haha! Ikke det nei? Var det jeg visste!


Det er bare teit å sammenligne vanlige mennesker uten million-budsjett med Peter Jackson. Du kan ikke forvente like mye av en 15-20 åriig som med en av Hollywoods nye store talenter. Det blir som å sammenligne en på kortfilm fra en på ungdomskolen med Steven Spielbergs War of the Worlds!

chreriksen skrev:Alle som klager på denne filmen kan bare gå hjem og legge seg!


Ikke alle liker alt. Vi har alle forskjellig smak og forventninger. Respekter andres meninger.


Og sist men ikke minst: Det blir bare for dumt når filmen blir så kontorversiel at den finnes på pommes frites pakker, spill og masse annet stæsj. Og det er ikke for å tjene penger? o_O >:-o

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Mr.Hofslett » søn 18.12.2005 19:06

smaken er som baken, og den er delt i to :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav hansi » søn 18.12.2005 19:31

jeg har ikke sett filmen ennå, men skal nok ta turen i løpet av uka... håper ikke den er like oppskrytt som ringenes herre..

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Daniel » søn 18.12.2005 23:48

hansi skrev:jeg har ikke sett filmen ennå, men skal nok ta turen i løpet av uka... håper ikke den er like oppskrytt som ringenes herre..


Den er nok litt oppskryt ja..

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav HenrikSolberg » tir 20.12.2005 2:27

Og det er vel egentlig det jeg har sagt at den muligens var gjennom HELE denne tråden? Altså oppskrytt... Denne filmen kunne enkelt vært klippet ned helt opptil 1 time, men jeg kan strekke meg til at en halv time kortere vil gjøre MYE...

Dette har jo Jackson mulighet til å gjøre noe med ved en DVD utgivelse. Men kommer han til å gjøre det? Neppe.. Det kommer til å komme en DVD utgivelse ala kinoversjonen og en som er tre kvarter lenger. Akkurat som med Ringenes Herre (som forøvrig ikke var for lange, selv om de var like lange som denne.) Men dersom Jackson ender opp med å korte ned DVDen så er jeg kjempefornøyd, men jeg tviler. For det skal også nevnes at denne filmen har noen helt spektakulært flotte scener. DET skal jeg ikke nekte for...

Men tiårets film? Det har vært mange bra filmer det siste tiåret sier jeg bare da...

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav shineon » tir 20.12.2005 2:43

Hvorfor alt dette pjattet om at filmen var bra, men kunne vært kortere?!? Hvis filmen er bra, holder man glatt ut 3 timer på Colosseum. Storkoste meg under hele filmen og tenkte ikke på klokka idet hele tatt. Det var ikke mye dødtid som det av og til kan være. En meget sterk 5´er.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav BareTom » tir 20.12.2005 19:25

HenrikSolberg skrev:Det som er med Ringenes Brorskap er at vi blir veldig godt kjent med karakterene og historien driver veldig godt fremover. Problemet med spesielt Two Towers og til dels Return of the King er at "gjengen" er delt opp og vi reiser gjennom så mange historier på en gang... Dette var en nødvendighet, så klart, etter boken.. Men fungerer ikke optimalt...


Jeg er så enig. Ringenes brorskap var noe for seg selv, som fyngerte ganske bra. Og den var utrolig spennendes, noe To tårn og den tredje filmen egentlig ikke var. ..

Men en fin triologi var det.
medlem i 225 måneder
 

Innleggav HenrikSolberg » ons 21.12.2005 3:09

shineon skrev:Hvorfor alt dette pjattet om at filmen var bra, men kunne vært kortere?!? Hvis filmen er bra, holder man glatt ut 3 timer på Colosseum. Storkoste meg under hele filmen og tenkte ikke på klokka idet hele tatt. Det var ikke mye dødtid som det av og til kan være. En meget sterk 5´er.


Pjatt? Det er faktisk mulig at en film kan ha fantastiske elementer/scener/deler uten at helheten er bra. Det er det jeg mener er tilfelle med King Kong... Dette avhenger faktisk av om klippingen av filmen er bra eller dårlig, og for å si det slik, den er ikke mye bra i store deler av King Kong...

Fint å lese at andre deler mine tanker rundt LOTR trilogien..

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Daniel » ons 21.12.2005 8:44

Jeg synes LOTR er veldig oppskrytt jeg. Synes faktisk det rett og slett blir kjedelig når vi må sitte 3-4 timer for å se på én film. Pluss at de er så konversielle at jeg nesten blir kvalm. Det værste jeg vet er filmer som ender opp på ALT mulig:
- Spill
- Brusbeger/flaske
- Popkornbeger
- Pommes Frittes pakker (Opphøggde poteter-King Kong)
- Leker
- Frokostblandingspakker

osv. Da virker det som om filmen er laget FOR Å TJENE penger ikke underholde (selvom de fleste studio filmer ER laget for PENGER ikke noe annet)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav thomasb » tor 22.12.2005 21:33

Beste filmen jeg har sett noen gang! :)

Vakker filming, gode skuespillere, helt spektakulære effekter. Jeg synes absolutt ikke den er oppskrytt. Den er knallbra, og fortjener de 5er og 6er-terningkastene den har fått.

Daniel: Hva slags filmer liker du da? :P

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav ameneon » tor 22.12.2005 21:43

hva slags filmer er det som ikke er kommersielle da?
Crash, Lovesong for Bobby Long, Adams Epler var fantastiske filmer vi fikk i år og hadde de gjort seg som termoser hadde vi fått det. Det at Ringenes Herre/King Kong har et enormt markedspotensiale gjør jo ikke filmene dårlig. Det ligger jo bare i enkelte filmers natur. Det er jo fantastiske kunstneriske prestasjoner likefullt. Begge har jo opparbeidet seg et potensiale mellom 50 og 80 år. Klart det selger. Hvis Pelle og Proffen hadde fått 50 år på seg til å markedsføre filmer hadde vi hatt termoser med de også. Litt dårlig eksempel her men...

Jeg er ingen mester når det kommer til klipping av film, men jeg vil tro man får problemer med å forsvare påstanden om at verdens dyreste film var dårlig klippet, om man noensinne skulle få sjansen til å ta den diskusjonen foran elitén i Hollywood. Man kan si hva man vil om det som oversvømer lerretene fra Hollywood, men det er VANVITTIG mye flinke folk samlet i én by som kan sakene sine.
Sist endret av ameneon den tor 22.12.2005 21:46, endret 1 gang

Moderator
medlem i 234 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere