Hvordan få seg en enorm DVD samling

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Hvordan få seg en enorm DVD samling

Innleggav Wolfgang » tir 04.10.2005 20:47

Meldte meg inn i Brafilm.no (gjennom Mac1 selvsakt) og så falt det meg inn hvordan man kan lage seg en enorm DVD samling.
Det er selvsakt ikke lovlig, men man kan jo kopiere DVD filmen man låner. Og er man effektiv kan man raskt skaffe seg en enorm DVD samling.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav faxvaag » tir 11.10.2005 13:48

Er jo en god del av filmene som er laget på dvdplater du ikke kan skrive.

Dvd'er er jo ikke så veldig dyre, er jo bare snakk om 99 kr på platekomp for kvalitetsfilm. 8) Legge i en 20 - 30 000 så snakker man..
medlem i 230 måneder
 

Innleggav EinarJ » tir 11.10.2005 14:40

Den idèen er innlysende, men krever tid, samt noe ala DVDShrink, med mindre du har Dual-Layer brenner, og penger til slike plater. Samtidig er det også, som du sa, ikke helt lovlig.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Snusi » tir 11.10.2005 15:27

Og hva er poenget med en slik samling?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Kristian » tir 11.10.2005 15:47

De fleste steder selger jo ganske nye DVDer til 99 kr. Da får du med cover, etikett på discen, alt bonusmateriale og du slipper å holde på i flere timer med å rippe, komprimere og brenne.

- Sånn får jeg en stor DVD samling
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Nooon » tir 11.10.2005 15:53

Kristian skrev:Sånn får jeg en stor DVD samling

og en liten pengebok.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Wolfgang » tir 11.10.2005 16:18

Snusi skrev:Og hva er poenget med en slik samling?


Dette var et utrolig domt spørsmål. Men jeg skal svare på det alikevell.
Poenget med en slik samling er at det er kjekt å ha liggende noen DVD-er i tilfelle man føler for å se på en film en kveld.


De fleste DVD filmene koster rundt en 150 penger. Så hvor mye man "sparer" på å eventuelt brenne filmenene har jeg ikke regnet på.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Åge » tir 11.10.2005 16:36

En stor samling over kort tid = mange dårlige filmer.

Jeg kjøper det meste fra http://www.play.com

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Driveren » tir 11.10.2005 17:36

elad skrev:
Snusi skrev:Og hva er poenget med en slik samling?


Dette var et utrolig domt spørsmål. Men jeg skal svare på det alikevell.
Poenget med en slik samling er at det er kjekt å ha liggende noen DVD-er i tilfelle man føler for å se på en film en kveld.


De fleste DVD filmene koster rundt en 150 penger. Så hvor mye man "sparer" på å eventuelt brenne filmenene har jeg ikke regnet på.


Du sparer svær lite. Du må kjøpåe platene du skal brenne, gjerne de med best kvalitet. Du må kjøpe et program til å brenne filemene. Du må også betale for den strømmen som går med til breningen.

Kjøp DVD til 99 kr. eller mindre. Ellr enda bedere gå på Kino. O:-)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Wolfgang » tir 11.10.2005 17:39

Driveren skrev:
elad skrev:
Snusi skrev:Og hva er poenget med en slik samling?


Dette var et utrolig domt spørsmål. Men jeg skal svare på det alikevell.
Poenget med en slik samling er at det er kjekt å ha liggende noen DVD-er i tilfelle man føler for å se på en film en kveld.


De fleste DVD filmene koster rundt en 150 penger. Så hvor mye man "sparer" på å eventuelt brenne filmenene har jeg ikke regnet på.


Du sparer svær lite. Du må kjøpåe platene du skal brenne, gjerne de med best kvalitet. Du må kjøpe et program til å brenne filemene. Du må også betale for den strømmen som går med til breningen.

Kjøp DVD til 99 kr. eller mindre. Ellr enda bedere gå på Kino. O:-)


Jeg skal komme tilbake til denne tråden når jeg har startet mitt brenneri...så skal jeg legge frem regnskapet mitt :)

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav kolby » tir 11.10.2005 18:02

Flott at du sier her hva du gjør, så kan både brafilm.no og purken se hva du driver med. Kos deg.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]