Skummel film

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Innleggav Fantomas » søn 02.10.2005 13:49

"2001: A space odyssey" er jo på en måte skummel, på flere plan

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Sonic » søn 02.10.2005 13:50

The Shining er fortsatt den skumleste filmen jeg har sett :-!

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Bosse » søn 02.10.2005 13:57

Ingen som har nevnt Exorsisten?

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Macca » søn 02.10.2005 14:04

Ett Ubesvart Anrop er jo ganske skummel, da. Jeg så den på kino, og det var ganske mange damer der og de satt og hylte og skrek, så det ble nesten litt komisk etter hvert. Det samme gjelder forøvrig The Ring.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Macca » søn 02.10.2005 14:08

Bosse skrev:Ingen som har nevnt Exorsisten?
Jo, se forrige side... ;) Exorsisten kan jo anbefales av meg i hvert fall.

House of Wax!?! Synes du den var skummel? Den fikk meg bare til å tenke tilbake på Skrik/Fryktens Sommer, og de var jo rene komediene.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav SimonMee » søn 02.10.2005 14:11

Men for all del, ikke se Boogeyman. Kjøpte den i går og skulle se den i går kveld. Skuffende! Trodde den var dritekkel, men den var en enorm skuffelse. Så skuffende at jeg så Hero med Jet Li etterpå.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav ottosor » søn 02.10.2005 14:19

Mulholland Drive av david lynch
genial!!!!
medlem i 222 måneder
 

Innleggav NuSkool » søn 02.10.2005 14:29

28 Days Later er en god "skrekk" slash zombie film!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Fantomas » søn 02.10.2005 14:32

ottosor skrev:Mulholland Drive av david lynch
genial!!!!


jeg skjønte aldri plottet i den filmen jeg, sleit faktisk lenge med å skjønne noenting, kan du gi meg et hint eller tre? eller bare fortelle opplegget. mottas med takk (:)

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav hansi » søn 02.10.2005 14:36

ottosor skrev:Mulholland Drive av david lynch
genial!!!!


Lost Highway er dritskummel! eller Blue Velvet!

--

Hvis du har ordentlig lyd, og storskjerm vil jeg anbefale enten The Grudge, The Ring eller Saw. sjuke filmer..

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav eplespiseren » søn 02.10.2005 14:39

"Wrong Turn" er spennende hele veien. Rett og slett underholdende (selv om den ikke vil bli noen klassiker...). Det er en sånn titt-tei-film, hvor noe skummelt dukker opp akkurat der de ikke bør...

Eplespiseren

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav hansi » søn 02.10.2005 14:41

Fantomas skrev:
ottosor skrev:Mulholland Drive av david lynch
genial!!!!


jeg skjønte aldri plottet i den filmen jeg, sleit faktisk lenge med å skjønne noenting, kan du gi meg et hint eller tre? eller bare fortelle opplegget. mottas med takk (:)


hehe.. det er vel egentlig ikke ett svar, heller tolkninger. jeg og en kompis så den flere ganger rett etter hverandre og fikk et ganske godt bilde om hva opplegget var. hvis du googler litt så finner du andres tolkninger, og det hjelper deg kanskje med å forstå mer...

anbefaler forresten å se andre filmer David Lynch har laget, som Lost Highway, Blue Velvet, Wild at Heart samt Twin Peaks serien!

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav ottosor » søn 02.10.2005 14:52

Fantomas skrev:jeg skjønte aldri plottet i den filmen jeg, sleit faktisk lenge med å skjønne noenting, kan du gi meg et hint eller tre? eller bare fortelle opplegget. mottas med takk (:)


tja altså. for å ta det helt enkelt. Jeg er utrolig dårlig på navn og sånt så jeg husker ikke hva hovedpersonene heter. Uansett. skal prøve. :-) Hun jenta med det lyse håret blir dumpet av hun med det mørke. Dermed blir hun så lei seg og sjalu at hun leier en leiemorder for å ta livet av henne. Tegnet på at jobben er gjort var jo at hun med det lyse håret skulle motta en nøkkel. Så den første historien i filmen (de to første timene) er en ønskedrøm inne i hodet på hun lyse jenta. Denne historien foregår i tidsrommet før hun mottar nøkkelen. Først da innser hun hva hun har gjort.
Nå er det en stund siden jeg har sett filmen. Men mener det var noe sånt...

EDIT:
hansi skrev:hehe.. det er vel egentlig ikke ett svar, heller tolkninger
enig i det. og twin peaks er også genial
Sist endret av ottosor den søn 02.10.2005 14:55, endret 1 gang
medlem i 222 måneder
 

Innleggav papageno » søn 02.10.2005 14:53

Du har sikkert sett den, men Blair witch project er jo en glimrende skrekkfilm...

Angående Mullholland Drive hadde jeg også litt problemer med den. Rimelige frustrerende å sitte to og en halv time på kino uten å skjønne det døyt av hva som foregår.
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Macca » søn 02.10.2005 15:12

papageno skrev:Du har sikkert sett den, men Blair witch project er jo en glimrende skrekkfilm...
What!?! Ok, deg om det, men ærlig talt! O:-) Filmingen er jo nok til å gjøre deg svimmel i løpet av det første minuttet, og du skal være i rimelig god form for å orke å se hele filmen. ikke fordi den er skummel, men fordi filmingen er så slitsom.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron