Charlie og sjokoladefabrikken

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Innleggav Leon » man 15.08.2005 20:35

Så den i Amsterdam for noen uker siden. Veldig bra film, som er ganske forskjellig fra boka (i alle fall som jeg husker boka riktig).

Gled dere. :)

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav kristineblesvik » tir 13.09.2005 0:24

Hei!

Jeg så Charlie og Sjokoladefabrikken på kino idag, førpremiere. Hahaha, den var syk, syk, syk, men morsom, morsom, morsom!!!! Johnny Depp spiller de merkeligste rollefigurene, hehe. Det er så bra når Mr. Salt spør Willy hva slags sorteringsmetode han bruker (eller noe sånt). Selvfølgelig bruker Willy ekorn, what else?! "You're weird... hihi..." Kjempekul fyr, for ikke å snakke om Umpa Lumpaene... Haha...

Husket svært lite fra historien, læreren vår leste den for oss i 4. eller 5. klasse på barneskolen, og det er mange år siden... Men jeg koste meg med filmen :)

Denne må sees!

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav TopDog » tir 13.09.2005 7:52

Jeg var på førpremieren på Filmteateret på søndag.

Artig film som lever godt opp til mine minner fra boken (har ikke sett den originale filmen, men lest boka flere ganger).

Jeg savnet litt mer eventyr-feeling på en måte, men absolutt verdt billetten. En type film som må sees på kino.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » ons 14.09.2005 14:43

Enig: Definitivt en kino-film, og herlig gjennomført. Like bra som mine høye forventninger. :oD

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

..

Innleggav Andreas2k » tor 15.09.2005 23:19

Fantastisk film, at de har klart å lage det slik er utrolig ;).
Gled dere.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Jeever » fre 16.09.2005 0:49

Elsket boken. Lå klistret til radioen ;-) da hørespillversjonen gikk på NRK. Leeenge siden nå.

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Mac4me » fre 16.09.2005 6:10

Bullshit :devil:

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Polymorph » fre 16.09.2005 8:44

kristineblesvik skrev:Husket svært lite fra historien, læreren vår leste den for oss i 4. eller 5. klasse på barneskolen, og det er mange år siden... Men jeg koste meg med filmen :)

Denne må sees!


Jeg husker delen med middagstyggegummien fra opplesing av læreren på barneskolen. Kjente det igjen med én gang da jeg så gamle-filmen :)


Johnny Depp er den beste skuespilleren som finnes. Han spiller figurene sine. Han som spiller Legolas i Ringenes Herre (det er morgen, jeg går ikke rundt og husker på b-skuespillere) er f.eks. den samme i hver film. Ringenes Herre, Kingdom of Heaven, Pirates of the Caribbean...

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Moldarin » fre 16.09.2005 22:22

Jeg skal se filmen i morgen... Hørt man bør ha med seg masse sjokolade? ;)

Er dette å anbefale?

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Moldarin » fre 16.09.2005 22:26

Varre skrev:Nok en usaklig ting av Varre (moderert av Otsego)

Nothing on my nor his wifes gaydar... :wizard:

Derimot merker jeg anelser av fordommer her?.............

Tilbake til sjokolade, bør jeg ha med en del?

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav TopDog » fre 16.09.2005 23:04

Moldarin skrev:Tilbake til sjokolade, bør jeg ha med en del?

Absolutt... den usle melkerullen jeg tok med inn ble spist opp før Charlie i det hele tatt kom seg inn i fabrikken.

Så lad opp :-D

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav MindTooth » fre 16.09.2005 23:24

Varre skrev:pssst... hadde jeg vært deg så hadde jeg skapt noe selv i stedet for å se noe amerikansk piss på kino. Men det er min mening da!!!!


Jaha, kunne du tenke å utdype den litt mere?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav viking » fre 16.09.2005 23:26

kommer til å se filmen i neste uke :-D
medlem i 227 måneder
 

Innleggav NuSkool » fre 16.09.2005 23:39

Så den akkurat, og jeg ble litt skuffet! De gjorde for mye om på orginal historien! Heligvis reddet den seg litt inn med aller siste scene.
Johnny Depp er genial som Wonka!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav macfjott » lør 17.09.2005 0:05

Jeg så den akkurat, og kom ut av Coloseum med en god følelse i magen. En veldig god film som er tro til boka på sin helt egne måte. Regisøren har lagt til ting som gjorde hele vinklingen av Willy Wonka veldig spesiell
medlem i 231 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere