Blomvik skrev:dette er et spørsmål litt utenfor topic, men jeg fikk plutselig ideen om å sette mitt Hugles & Kettner BR410H(4x10") basskabinett under bordet, å slik det ser ut da, er det et par cm klaring mellom bordet og kabinettet. det blir da å ha for forsterkeren oppå bordet. men det jeg da lurer om at iMacen kan ta skade av dette på noen måte? megnetisme fra elementene eller vibrasjoner kan ødelegge de interne delene i Mac'en? jeg har lite peiling på dette...
ZeZ skrev:Spiller bass jeg!
Har en Ibanez 5-strenger (husker ikke hva den het mer enn det)@
SWR 8X8 + SWR 2X12 basskabinetter
SWR 350 pro bassforsterker
Har i tillegg et Boss GT-6B effektbrett, som jeg ikke bruker lengre. Noen som vil kjøpe?
Før spilte jeg trommer og hadde et 7-trommer pearl export II sett. Angrer på at jeg solgte det gitt...
Thor skrev:Blomvik skrev:dette er et spørsmål litt utenfor topic, men jeg fikk plutselig ideen om å sette mitt Hugles & Kettner BR410H(4x10") basskabinett under bordet, å slik det ser ut da, er det et par cm klaring mellom bordet og kabinettet. det blir da å ha for forsterkeren oppå bordet. men det jeg da lurer om at iMacen kan ta skade av dette på noen måte? megnetisme fra elementene eller vibrasjoner kan ødelegge de interne delene i Mac'en? jeg har lite peiling på dette...
Har samme kabinett som deg i mitt bassanlegg. Er du fornøyd med ditt? Eneste jeg ikke liker med mitt, er vekta. 47kg er litt i overkant.
Vet ikke om jeg vil anbefale deg å sette det under bordet, da vibrasjoner forplanter seg ganske lett gjennom bordet (og resten av huset for den saks skyld) hvis man drar på litt. Det med magnetisme er jeg ikke sikker på, men det er ganske voksne magneter i de elementene.
Blomvik skrev:Storfornøyd med anlegget mitt ja! hvilken forsterker bruker du da? jeg selv har en H&K 300W XXL forsterker. har ikke dratt på så mye, da jeg bare spiller for meg self for det meste, men det blir nok noe band snart, og da blir de høyt volum å mye vibrasjoner fra den kassa ja
skal være enig i at det er tungt ja!, mye vekt å drasse med seg opp og ned trapper
Thor skrev:Blomvik skrev:Storfornøyd med anlegget mitt ja! hvilken forsterker bruker du da? jeg selv har en H&K 300W XXL forsterker. har ikke dratt på så mye, da jeg bare spiller for meg self for det meste, men det blir nok noe band snart, og da blir de høyt volum å mye vibrasjoner fra den kassa ja
skal være enig i at det er tungt ja!, mye vekt å drasse med seg opp og ned trapper
Bruker en Ashdown ABM500 EvoII. Bilde finner du her.
Skal kjøpe en 4-strenger snart, men har ikke helt bestemt meg for hvilken. Sikler på en Fender Marcus Miller Jazz.....
Blomvik skrev:Thor skrev:Blomvik skrev:Storfornøyd med anlegget mitt ja! hvilken forsterker bruker du da? jeg selv har en H&K 300W XXL forsterker. har ikke dratt på så mye, da jeg bare spiller for meg self for det meste, men det blir nok noe band snart, og da blir de høyt volum å mye vibrasjoner fra den kassa ja
Skal kjøpe en 4-strenger snart, men har ikke helt bestemt meg for hvilken. Sikler på en Fender Marcus Miller Jazz.....
sikker på det er BR410H? ditt så lavere og bredere ut... jeg kan ta et bilde av mitt å legge ut da
Thor skrev:Blomvik skrev:Thor skrev:Blomvik skrev:Storfornøyd med anlegget mitt ja! hvilken forsterker bruker du da? jeg selv har en H&K 300W XXL forsterker. har ikke dratt på så mye, da jeg bare spiller for meg self for det meste, men det blir nok noe band snart, og da blir de høyt volum å mye vibrasjoner fra den kassa ja
sikker på det er BR410H? ditt så lavere og bredere ut... jeg kan ta et bilde av mitt å legge ut da
Sorry, det er et BC410H jeg har. Bare en liten lesefeil fra min side. Ble litt gira av å se at det er flere som velger H&K, og ikke de "vanlige" produsentene når det skal handles bassutstyr.
Blomvik skrev:
jeg er på utkikk etter effektpedaler, ikke nå med en gang, men det trengs! har du bilde?
ang. bassen din, det er ikke en GSR 205?
EDIT: er også på utkikk etter 5str. ganske snart, den du har, duger den? er stor fan av Ibanez
evt. om du har andre anbefalinger? Warwick eller noe?
Registrerte brukere: Google [Bot]