Musikere på Mac1 (tidligere: STASJ!)

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Innleggav Fantomas » tir 16.08.2005 14:11

Det er en software som fungerer som gitarforsterker med alle effektboksene man kan tenke seg. Uendelig muligheter og dritbra lyd. Som en virtuell amp med effekt-rack og syntheziser

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav ZeZ » tir 16.08.2005 14:43

Spiller bass jeg!

Har en Ibanez 5-strenger (husker ikke hva den het mer enn det)@
SWR 8X8 + SWR 2X12 basskabinetter
SWR 350 pro bassforsterker
Har i tillegg et Boss GT-6B effektbrett, som jeg ikke bruker lengre. Noen som vil kjøpe? :)


Før spilte jeg trommer og hadde et 7-trommer pearl export II sett. Angrer på at jeg solgte det gitt...

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Fantomas » tir 16.08.2005 14:45

Er det den Korn signatur bassen.. K5 tror jeg den het?

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Thor » tir 16.08.2005 16:00

Blomvik skrev:dette er et spørsmål litt utenfor topic, men jeg fikk plutselig ideen om å sette mitt Hugles & Kettner BR410H(4x10") basskabinett under bordet, å slik det ser ut da, er det et par cm klaring mellom bordet og kabinettet. det blir da å ha for forsterkeren oppå bordet. men det jeg da lurer om at iMacen kan ta skade av dette på noen måte? megnetisme fra elementene eller vibrasjoner kan ødelegge de interne delene i Mac'en? jeg har lite peiling på dette...


Har samme kabinett som deg i mitt bassanlegg. Er du fornøyd med ditt? Eneste jeg ikke liker med mitt, er vekta. 47kg er litt i overkant.

Vet ikke om jeg vil anbefale deg å sette det under bordet, da vibrasjoner forplanter seg ganske lett gjennom bordet (og resten av huset for den saks skyld) hvis man drar på litt. Det med magnetisme er jeg ikke sikker på, men det er ganske voksne magneter i de elementene.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Blomvik » tir 16.08.2005 16:14

ZeZ skrev:Spiller bass jeg!

Har en Ibanez 5-strenger (husker ikke hva den het mer enn det)@
SWR 8X8 + SWR 2X12 basskabinetter
SWR 350 pro bassforsterker
Har i tillegg et Boss GT-6B effektbrett, som jeg ikke bruker lengre. Noen som vil kjøpe? :)


Før spilte jeg trommer og hadde et 7-trommer pearl export II sett. Angrer på at jeg solgte det gitt...


jeg er på utkikk etter effektpedaler, ikke nå med en gang, men det trengs! har du bilde?

ang. bassen din, det er ikke en GSR 205?

EDIT: er også på utkikk etter 5str. ganske snart, den du har, duger den? er stor fan av Ibanez :)
evt. om du har andre anbefalinger? Warwick eller noe?
Sist endret av Blomvik den tir 16.08.2005 16:20, endret 1 gang
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Blomvik » tir 16.08.2005 16:17

Thor skrev:
Blomvik skrev:dette er et spørsmål litt utenfor topic, men jeg fikk plutselig ideen om å sette mitt Hugles & Kettner BR410H(4x10") basskabinett under bordet, å slik det ser ut da, er det et par cm klaring mellom bordet og kabinettet. det blir da å ha for forsterkeren oppå bordet. men det jeg da lurer om at iMacen kan ta skade av dette på noen måte? megnetisme fra elementene eller vibrasjoner kan ødelegge de interne delene i Mac'en? jeg har lite peiling på dette...


Har samme kabinett som deg i mitt bassanlegg. Er du fornøyd med ditt? Eneste jeg ikke liker med mitt, er vekta. 47kg er litt i overkant.

Vet ikke om jeg vil anbefale deg å sette det under bordet, da vibrasjoner forplanter seg ganske lett gjennom bordet (og resten av huset for den saks skyld) hvis man drar på litt. Det med magnetisme er jeg ikke sikker på, men det er ganske voksne magneter i de elementene.


Storfornøyd med anlegget mitt ja! hvilken forsterker bruker du da? jeg selv har en H&K 300W XXL forsterker. har ikke dratt på så mye, da jeg bare spiller for meg self for det meste, men det blir nok noe band snart, og da blir de høyt volum å mye vibrasjoner fra den kassa ja ;)
skal være enig i at det er tungt ja!, mye vekt å drasse med seg opp og ned trapper ;)
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Thor » tir 16.08.2005 16:24

Blomvik skrev:Storfornøyd med anlegget mitt ja! hvilken forsterker bruker du da? jeg selv har en H&K 300W XXL forsterker. har ikke dratt på så mye, da jeg bare spiller for meg self for det meste, men det blir nok noe band snart, og da blir de høyt volum å mye vibrasjoner fra den kassa ja ;)
skal være enig i at det er tungt ja!, mye vekt å drasse med seg opp og ned trapper ;)


Bruker en Ashdown ABM500 EvoII. Bilde finner du her.
Skal kjøpe en 4-strenger snart, men har ikke helt bestemt meg for hvilken. Sikler på en Fender Marcus Miller Jazz.....

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Blomvik » tir 16.08.2005 16:30

Thor skrev:
Blomvik skrev:Storfornøyd med anlegget mitt ja! hvilken forsterker bruker du da? jeg selv har en H&K 300W XXL forsterker. har ikke dratt på så mye, da jeg bare spiller for meg self for det meste, men det blir nok noe band snart, og da blir de høyt volum å mye vibrasjoner fra den kassa ja ;)
skal være enig i at det er tungt ja!, mye vekt å drasse med seg opp og ned trapper ;)


Bruker en Ashdown ABM500 EvoII. Bilde finner du her.
Skal kjøpe en 4-strenger snart, men har ikke helt bestemt meg for hvilken. Sikler på en Fender Marcus Miller Jazz.....


sikker på det er BR410H? ditt så lavere og bredere ut... jeg kan ta et bilde av mitt å legge ut da
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Thor » tir 16.08.2005 16:37

Blomvik skrev:
Thor skrev:
Blomvik skrev:Storfornøyd med anlegget mitt ja! hvilken forsterker bruker du da? jeg selv har en H&K 300W XXL forsterker. har ikke dratt på så mye, da jeg bare spiller for meg self for det meste, men det blir nok noe band snart, og da blir de høyt volum å mye vibrasjoner fra den kassa ja ;)
skal være enig i at det er tungt ja!, mye vekt å drasse med seg opp og ned trapper ;)


Bruker en Ashdown ABM500 EvoII. Bilde finner du her.
Skal kjøpe en 4-strenger snart, men har ikke helt bestemt meg for hvilken. Sikler på en Fender Marcus Miller Jazz.....


sikker på det er BR410H? ditt så lavere og bredere ut... jeg kan ta et bilde av mitt å legge ut da


Sorry, det er et BC410H jeg har. Bare en liten lesefeil fra min side. Ble litt gira av å se at det er flere som velger H&K, og ikke de "vanlige" produsentene når det skal handles bassutstyr. :-D

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Blomvik » tir 16.08.2005 16:43

Thor skrev:
Blomvik skrev:
Thor skrev:
Blomvik skrev:Storfornøyd med anlegget mitt ja! hvilken forsterker bruker du da? jeg selv har en H&K 300W XXL forsterker. har ikke dratt på så mye, da jeg bare spiller for meg self for det meste, men det blir nok noe band snart, og da blir de høyt volum å mye vibrasjoner fra den kassa ja ;)
skal være enig i at det er tungt ja!, mye vekt å drasse med seg opp og ned trapper ;)


Bruker en Ashdown ABM500 EvoII. Bilde finner du her.
Skal kjøpe en 4-strenger snart, men har ikke helt bestemt meg for hvilken. Sikler på en Fender Marcus Miller Jazz.....


sikker på det er BR410H? ditt så lavere og bredere ut... jeg kan ta et bilde av mitt å legge ut da


Sorry, det er et BC410H jeg har. Bare en liten lesefeil fra min side. Ble litt gira av å se at det er flere som velger H&K, og ikke de "vanlige" produsentene når det skal handles bassutstyr. :-D


Ja, jeg skulle vel egentlig ha Ampeg, men så fikk jeg et sykt tilbud på det anlegget der av gamle bassisten i bandet til broren min, han skulle selge det, da han skulle på skole i australia. nypris 14.000 og jeg fikk det for 7.500 et bar år gammelt. Men drømmeamp.en er vel Ampeg 8x10" + 1x15" med 1000W forsterker :-D

btw: noen alpss jeg kan legge ut bilde av anlegget mitt? har ingen side selv jeg kan legge ut på...
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Epplekjekk » tir 16.08.2005 16:49

Spiller gitar. Har en Fender Strat PLUS (da, USA) LM edition, jubileumsak... luv it

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav ZeZ » tir 16.08.2005 17:25

Fantomas skrev:Er det den Korn signatur bassen.. K5 tror jeg den het?


Nei, det er ikke den. Etter litt googling, så fant jeg ut at det er en litt eldre modell av srx-serien

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav ZeZ » tir 16.08.2005 17:28

Blomvik skrev:
jeg er på utkikk etter effektpedaler, ikke nå med en gang, men det trengs! har du bilde?

ang. bassen din, det er ikke en GSR 205?

EDIT: er også på utkikk etter 5str. ganske snart, den du har, duger den? er stor fan av Ibanez :)
evt. om du har andre anbefalinger? Warwick eller noe?


Her er en link med bilde og info om brettet: http://www.bosscorp.co.jp/products/en/GT-6B/


Jeg er veldig fornøyd med den bassen jeg har, får mye bra for pengene! Er lettspilt og pen å se på!:)

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Judas » man 21.11.2005 17:59

Sanger og gitarist her.

Utdannet sanger ved UiO.
Spiller kun kassegitar(Dave Matthews,John Mayer,Jason Mraz, o.l)
Utstyrsliste:
Martin DCME - Fabrikkmontert Fishman pick up
Martin HD-28V
Taylor 310e - Fabrikkmontert Fishman Prefix pick up
Taylor 414ce - Taylors expression system (4 pickup`s i kassen. Låter inni i H******te bra)
Takamine pt05 (orginal mod. Ikkje den nye "fake")
Taylor K4 Equalizer

Sikler etter den nye T5 gitaren til Taylor.
Sist endret av Judas den tor 23.03.2006 15:58, endret 1 gang

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav Sparkus » man 21.11.2005 18:10

Trommefantome her! (Og litt andre instrumenter her og der... :-) )

Yamaha Maple Custom
Zildjian Cymbaler
DW 5000 Basstrommepedal
Vic Firth Stikker

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]