Musikere på Mac1 (tidligere: STASJ!)

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Innleggav iMacGyver » lør 16.07.2005 17:12

Hm. Snakker vi om samme gitarprodusent? Din skiller seg i grunn fra min på mange måter, så det er definitivt ikke samme modell. Dessuten virker din nesten som en Ovation-kopi. Kan det stemme? Kassa på min er vel det man kaller western, og jeg har aktiv pickup. Halsen er fin en liten stund, men nokså feit, så tommelen blir fort sliten dersom akkordene har tall på seg. Tror det er et .11-strengesett jeg har på nå, mulig det hadde blitt bedre med et .10-sett. Fungerer derimot flott til teknisk spill.

Men det er noe tungt og seigt over den, altså. Er som sagt temmelig solid bygd, og lakken ser ut til å være sauset godt på i mange lag. Jeg er ikke så flink til å anslå tresorter, men den klassiske sammensetningen gran i lokket og mahogny i sarg, bunn og hals skulle ikke være så langt fra sannheten.

Kjøpte min brukt for 4500,– gjennom Musikkhuset i Molde for… oi… er det åtte år siden? Hjelp. Vet ikke hva nypris var, men antar noe rundt seks tusen. Da var jeg fjorten år og kunnskapsløs, for skulle jeg kjøpt akustisk gitar noen få år senere hadde det nok blitt noe helt annet, nettopp fordi denne er tungspilt i endel tilfeller. Har imidlertid ikke tatt meg bryet med å selge den, mest fordi det er el-gitar som ligger meg nærmest. Samtidig er det en fantastisk klang i den – både akustisk og gjennom anlegg – og kvaliteten er tydeligvis upåklagelig. Godt å ha noe å rutte med.

Men kjenner du noe mer til merket Nashville? Finner ikke særlig mye matnyttig ved å google på bare 'nashville', men inni resonansehullet står det altså at den er 'made by Musima'. Søkte etter 'musima', og fant denne siden på Harmony Central, som i grunn er veldig dekkende. Der snakker de om MW 65, og inni min er det skrevet med kulepenn 'MW 71c'. Samtidig er det noe som heter Nashville Guitar Company, men det er amerikansk og jeg vet ikke helt hvor relevant det er, siden søket etter Musima slo bedre an.

Hva tenker du nå? Har vi fremdeles gitarer fra samme instrumentmakeri? Og skjønner du noe av Nashville-gåten? Jeg synes nemlig dette er rart. Gitaren virker fremmed og lite produsert og publisert. Har alltid gjort det.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Pacmac » lør 16.07.2005 18:32

Spiller for tiden i Hans Majestet Kongens Musikktropp... lyre. Og også slagverk generelt selfølgelig. Har i tillegg spilt trombone i 4 år og piano siden jeg var 10 eller no'. Synger i tillegg.

Min drøm er å starte med obo som jeg mest sannsynlig kommer til å gjøre til høsten, så det ser jeg frem til... Er det noen her som allerede spiller obo er det mye ønskelig å få noen tips!

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Blomvik » søn 17.07.2005 16:41

Lurer på en sang jeg... har ikke peiling på hva den heter!
Red Hot chili Peppers spilte litt av den på Roskilde 2002 på slutten av Around the world!
Jeg tror sangen skal være gaske kjent...
medlem i 227 måneder
 

Innleggav jurgemaister » man 18.07.2005 17:59

Pacmac skrev:Spiller for tiden i Hans Majestet Kongens Musikktropp...


Jeg skal inn 3. oktober. Er det gøy, slitsomt eller en lett blanding?
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Pacmac » man 18.07.2005 18:05

Jeg skal inn 3. oktober. Er det gøy, slitsomt eller en lett blanding?


Så gøyalt! Det er vel lite populært at vi begynner å diskutere det her.. Derfor sendte jeg heller en PM til deg :-D

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav desafio » man 18.07.2005 18:09

Jeg skulle egentlig inn i garden, men søkte siviltjeneste med en gang :) Og forsvarets økonomi er slik at de ikkke har råd til å sette meg inn i noen ting nå.. Så jeg slapp unna alt sammen :D

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Pacmac » man 18.07.2005 18:11

He he! Ja, det er vel et ganske så "ok" alternativ det da :) Enn forsvaret altså...

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Smertehyl » man 18.07.2005 20:56

Folkens, eg lasta nettopp ned programmet NINJAM frå versiontracker og dette er eit morosamt program! -spel ilag med andre folk over nettet! Har spelt med nokre folk ein times tid nå, og det verkar!! fantastisk.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Blomvik » tir 16.08.2005 13:41

dette er et spørsmål litt utenfor topic, men jeg fikk plutselig ideen om å sette mitt Hugles & Kettner BR410H(4x10") basskabinett under bordet, å slik det ser ut da, er det et par cm klaring mellom bordet og kabinettet. det blir da å ha for forsterkeren oppå bordet. men det jeg da lurer om at iMacen kan ta skade av dette på noen måte? megnetisme fra elementene eller vibrasjoner kan ødelegge de interne delene i Mac'en? jeg har lite peiling på dette...
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Bosse » tir 16.08.2005 13:46

Blomvik skrev:dette er et spørsmål litt utenfor topic, men jeg fikk plutselig ideen om å sette mitt Hugles & Kettner BR410H(4x10") basskabinett under bordet, å slik det ser ut da, er det et par cm klaring mellom bordet og kabinettet. det blir da å ha for forsterkeren oppå bordet. men det jeg da lurer om at iMacen kan ta skade av dette på noen måte? megnetisme fra elementene eller vibrasjoner kan ødelegge de interne delene i Mac'en? jeg har lite peiling på dette...


Aldri lurt med kraftige magneter i nærheten (feks. basselementer) av hardisker. Unngå det!!!! :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Blomvik » tir 16.08.2005 13:49

Bosse skrev:
Blomvik skrev:dette er et spørsmål litt utenfor topic, men jeg fikk plutselig ideen om å sette mitt Hugles & Kettner BR410H(4x10") basskabinett under bordet, å slik det ser ut da, er det et par cm klaring mellom bordet og kabinettet. det blir da å ha for forsterkeren oppå bordet. men det jeg da lurer om at iMacen kan ta skade av dette på noen måte? megnetisme fra elementene eller vibrasjoner kan ødelegge de interne delene i Mac'en? jeg har lite peiling på dette...


Aldri lurt med kraftige magneter i nærheten (feks. basselementer) av hardisker. Unngå det!!!! :rolls eyes:


det er vel ikke så lurt å la den stå rett ved siden av bordet heller da? :-/
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Bosse » tir 16.08.2005 13:55

Blomvik skrev:
Bosse skrev:
Blomvik skrev:dette er et spørsmål litt utenfor topic, men jeg fikk plutselig ideen om å sette mitt Hugles & Kettner BR410H(4x10") basskabinett under bordet, å slik det ser ut da, er det et par cm klaring mellom bordet og kabinettet. det blir da å ha for forsterkeren oppå bordet. men det jeg da lurer om at iMacen kan ta skade av dette på noen måte? megnetisme fra elementene eller vibrasjoner kan ødelegge de interne delene i Mac'en? jeg har lite peiling på dette...


Aldri lurt med kraftige magneter i nærheten (feks. basselementer) av hardisker. Unngå det!!!! :rolls eyes:


det er vel ikke så lurt å la den stå rett ved siden av bordet heller da? :-/


Nope!!! :-D

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Blomvik » tir 16.08.2005 14:02

Bosse skrev:
Blomvik skrev:
Bosse skrev:
Blomvik skrev:dette er et spørsmål litt utenfor topic, men jeg fikk plutselig ideen om å sette mitt Hugles & Kettner BR410H(4x10") basskabinett under bordet, å slik det ser ut da, er det et par cm klaring mellom bordet og kabinettet. det blir da å ha for forsterkeren oppå bordet. men det jeg da lurer om at iMacen kan ta skade av dette på noen måte? megnetisme fra elementene eller vibrasjoner kan ødelegge de interne delene i Mac'en? jeg har lite peiling på dette...


Aldri lurt med kraftige magneter i nærheten (feks. basselementer) av hardisker. Unngå det!!!! :rolls eyes:


det er vel ikke så lurt å la den stå rett ved siden av bordet heller da? :-/



Nope!!! :-D


hmm... blir vel å skaffe meg en mic kabel på et par meter, greit å ha bassen og forsterkeren i nærheten av maskina :-)

vet du hvor jeg kan få tak i en ikke så awlt for dyr slik kabel?
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Fantomas » tir 16.08.2005 14:04

For gitarister vil jeg anbefale Guitar Rig fra Native Instruments. Et godt alternativ er Amplitube Live. Bruker dette sammen med Gibson Es 137P og Samick 450 ASE og det blir så jævlig fet lyd.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Blomvik » tir 16.08.2005 14:06

Fantomas skrev:For gitarister vil jeg anbefale Guitar Rig fra Native Instruments. Et godt alternativ er Amplitube Live. Bruker dette sammen med Gibson Es 137P og Samick 450 ASE og det blir så jævlig fet lyd.


Er det et program eller pedal eller what?
medlem i 227 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere