Musikere på Mac1 (tidligere: STASJ!)

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Innleggav AirBook » fre 24.06.2005 20:28

Kjører litt mer klassiske instrumenter;

Piano, fiolin og gitar....ikke så mye utstyr, men gitaren er el-akustisk, og forøvrig eid av storebror :-!
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Tarkus » fre 24.06.2005 20:59

Keyboards her.

Nå for tiden går det mest i akustisk og digitalt piano, og Novation Supernova II synth, utallige softsynther og trommeprogrammer.

Har spilt i piano/keyboards i 40 år, men på digitalt opptak og mixing er jeg enda helt nybegynner, og strever med å finne ut av ProTools LE og M-boxen.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav BareTom » tir 28.06.2005 13:47

jeg spiller Gitar og har ett midikeyboard som er kobblet opp til en pc. Jeg holder mye på med Softsynths og sequencers.
medlem i 225 måneder
 

Innleggav iMacGyver » ons 06.07.2005 13:02

Atter en gitarist her.

Er eier av en snaddersak kalt Eugen Paragon som jeg kjører gjennom en Crate VC50 combo. På golvet ligger en Earnie Ball volumpedal, en Jimi Hendrix wahwah, en H2O ekko/chorus og en Boss Dual Overdrive. Sammen blir det en del støy og det er kanskje litt standard oppsett, men jeg er i grunn ganske fornøyd med det.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav HyggeligKar » ons 06.07.2005 13:08

Jeg spiller FIOLIN! :-)

for øvrig har jeg Logic 7 + masse forvrengerutstyr, gitarer, syntersizhere, trommemaskin ++.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Dorian » ons 06.07.2005 13:38

Spiller Piano, og såvidt litt på en kassegitar jeg har liggende. Spilte fiolin i en del år, men det begynner å bli lenge siden jeg har spilt på den nå. Piano er definitivt hovedinstrument :D

Sparer til et slags keyboard og fw-lydkort, type Firebox, fw410, FA-101 eller noe i den retningen. For å lage et lite sidespor, så lurer jeg litt på hvilket som er greiest. Er det noen som har noen erfaring her?
medlem i 237 måneder
 

Innleggav aslak » ons 06.07.2005 13:47

cubase SE, ibook12", Studiologic masterkeyboard.

Jobbet mest som tekniker i studio og live de siste årene, men litt musikk fra gamledager ligger på:

http://aurora-records.com/records/mp3.html
under navnene Phon/Katharsis/Under

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav andrefem » ons 06.07.2005 14:02

Er litt OT kanskje, men jeg har så lyst på en ny gitar. Jeg er helt nybegynner, men ønsker meg en gitar med stålstrenger... Noen som har noen anbefalinger å komme med? Link kanskje til og med?
Har ikke så mye å rutte med da...

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav iMacGyver » ons 06.07.2005 15:05

Tenk først klang fremfor pris, og hvis du gidder, kan du finne mye ålreit brukt. Legger du i fire tusen får du en gitar som holder til det meste. Er grensa to tusen, ville jeg sjekka bruktmarkedet. For til den prisen er det mye skralt i butikkene. Dessuten koster det nok noe mer for en med pickup enn en uten.

Men altså: Klang er viktig, og ikke minst hvor lettspilt den er. Og så må du like den. Styr gjerne unna de billigste merkene, som Samick og Kingsound, hvis de lager kassegitarer. Husk at hvis du er nybegynner nå, vil du en dag bli flinkere og dermed mer kritisk. Da er det godt å ha noe som holder mål til de nye kriteriene også.


Edit: Har god tid på jobb i dag. Her er noen linker:

Hos importøren Luthman kan du klikke deg frem til en lang liste over gitarer. Denne ser i grunn ikke så dum ut (kommer uten alt stashet hos Luthman), Epiphone er et ålreit merke. Har ikke spilt særlig mye på dem, men de lager jo tross alt Gibson-kopier. Derimot skal denne være utstyrt som den som importeres til Norge.

Liste over noen importører finner du for eksempel på Riffs sider.

Vet ikke om du tenker deg en gitar med eller uten pickup. Det utgjør som sagt en viss prisforskjell. Prøv å kartlegge bruksområdet ditt først. Om du bare skal klimpre nå og da, kan en pensjonert hybelgitar like gjerne gjøre susen sånn i startfasen.

Ops. Glemte å legge til linken til Musikkpraksis' fantastiske bruktmarked. Siden for gitarer finner du her. Gøy å lage linker ass.
Sist endret av iMacGyver den ons 06.07.2005 15:44, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Smertehyl » ons 06.07.2005 15:21

Gitarist her og. Kosar meg med Gibsongitaren og VOXen. mmmmh

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Apptel » ons 06.07.2005 18:44

Litt off-topic men, er det noen her som har hørt om merket Orfeo? I sammenheng med gitarer og liknende. Har en gammel el av dette merket og bare lurte hvor mye den er verdt og lignende. Gitaren er en stratocaster.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav arveT » ons 06.07.2005 19:27

spiller piano og har et flygel (schimmel), spiller også litt gitar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav desafio » ons 06.07.2005 19:38

Er egentlig organist, men har gått over til å spille bass og gitar, i tillegg til å synge. Har et lite hjemmestudio, bestående av
- mac-en min
- et m-audio lydkort
- en les paul-gitar (håndlagd av en ukjent argentiner)
- en klassisk gitar (ukjent merke)
- hjemmesnekra rør-forsterker
- Casio CTK 750 (?) keyboard
- diverse lånte saker og ting

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Smertehyl » ons 06.07.2005 20:32

kan minna litt om mitt heimestudio faktisk. driv i desse dagar og oppgraderar, fekk ein sm-57 i posten i dag, og ventar spent på ein presonus firepod somkjem i tillegg til m-audio firewire 410(lydfesting av trommesett krev mange mikrofonar...).

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav kaspartu » ons 06.07.2005 20:36

vokalist.. mye mindre å bære med seg;)

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron