Capture video stream

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Capture video stream

Innleggav autofill » lør 14.05.2005 9:40

Hei!

er det noen som vet hvordan man kan fange video som streames over nett? Usikker på hvor jeg skulle poste dette, så jeg prøver her.. flytt i vei om dette er feil sted!
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Conker » lør 14.05.2005 9:44

Hvis du har tilgang til en Windows maskin (dumt å spørre om kanskje) så er ihvertfall WMrecorder et strålende program til det.
http://www.wmrecorder.com/

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav autofill » lør 14.05.2005 9:49

hmm, det var det da, sitter nok på mac, ja :bitchin:
medlem i 228 måneder
 

Innleggav rebop » lør 14.05.2005 11:05

Har ikke prøvd på min mac, men Mplayer finnes for Mac OS X, og i linux kan en ta vare på en slik stream ved hjelp av nettopp det programmet. Tror en må gjøre det via kommandolinje, og det er her jeg er usikker. Vet ikke om mplayer i mac os x kan nåes via kommandolinje, men anbefaler deg å teste det hvis du har litt dos/unix kunnskaper i bakhånd.

Du finner kommandoverktøyet i programmer->verktøy->terminal
Lykke til
-Leif H

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav r_gangstad » lør 14.05.2005 11:49

ASFrecorder
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/21171

fungerer ihvertfall til NRK web-tv saker, men du må fjerne internet plug-in for windows media player (user->library->internet plug-ins) slik at filmen åpnes i et eksternt vindu, for da får du mulighet til å se mms adressa. Tror det finnes en tråd om dette et eller annet sted her...

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav Spider_Jerusalem » lør 14.05.2005 13:26

ASFrecorderX funker overraskende fet. (Iallefall på NRK's netttv.)

-SJ
medlem i 236 måneder
 

Innleggav autofill » søn 15.05.2005 23:50

mange takk for svar! knotet meg rundt og fikk aldri helt ASFrecorderX, men fant denne tråden her på forumet! her står det jaggu beskrevet hvordan du bruker VLC, og detta gikk som smurt!

god kveld :-D
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Spider_Jerusalem » man 16.05.2005 0:02

Jeg fikk til ASFRecorderX ved å åpne .asf filen i en text-editor og kopiere .wmv lenken som lå inn i den. Dermed limte jeg den inn i ASFrecorderX og vips så funka det.

-SJ
medlem i 236 måneder
 


Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere