Hvilken musikktype er du?

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Hva slags musikkategori faller du under?

God, gammal rock
114
24%
Pop
41
9%
Metall
95
20%
Jazz
41
9%
Klassisk
17
4%
Elektronika
47
10%
Andre
109
23%
Musikk er bare tull
9
2%
 
Antall stemmer : 473

Innleggav eckmann » tir 15.02.2005 0:03

Bendik skrev:
Helst være en mann? Det kommer da ekstremt an på personen og sangen. Hvorfor så mannsjåvinistisk?


Er vel ikke mannssjåvinistisk bare fordi jeg foretrekker å høre menn synge. Og jeg syns ikke kvinner passer til å synge rock. Selvsagt kommer det an på sjangeren innenfor rock, men generelt sett så foretrekker jeg menn som synger. Det gir et helt annet lydbilde og det blir litt tøffere. Sinna jenterock er bare teit og slitsomt å høre på, hun dama i Pixies ødelegger for eksempel alt.. . Tenk deg å bytte ut Liam Gallagher med ei dame, det hadde neppe vært like tøft å høre på :) Men selvsagt, det er bare min mening. Men for å ta et eksempel på glimrende indie-rock med kvinnelig vokalist nevner jeg Rilo Kiley. Bør absolutt sjekkes ut. Rolig og behagelig musikk, tenker da spesielt på det nyeste albumet More Adventurous.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav hansi » tir 15.02.2005 0:13

musikk er bare tull: 1stk

visste ikke at det var noen som ikke likte musikk?

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Bendik » tir 15.02.2005 0:15

hehe, var mer humoristisk ment...
Kan være enig med deg i at å bytte ut den mannlige vokalisten med en dame ville blitt rart. Men jeg synes nå det finnes mange gode kvinnelige artister også. ironisk nok kommer jeg ikke på noen ordentlig gode for øyeblikket. Britney Spears blir liksom litt feil... :)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav hansi » tir 15.02.2005 0:22

Bendik skrev:hehe, var mer humoristisk ment...
Kan være enig med deg i at å bytte ut den mannlige vokalisten med en dame ville blitt rart. Men jeg synes nå det finnes mange gode kvinnelige artister også. ironisk nok kommer jeg ikke på noen ordentlig gode for øyeblikket. Britney Spears blir liksom litt feil... :)


last ned det du finner av morcheeba fra albumene charango og big calm. knall bra

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Snarf » tir 15.02.2005 0:35

Såg det var nokon som skreiv at Dire Straits var nesten køntri... Dire Straits er vel heller "NU-Rock N Roll".. : ) Mark Knopfler er uansett eit geni. Han e nok ikkje den teknisk mest dyktige gitaristen, men allsidigheten hans er uovertruffen og han passerer lett den oppskrytte Clapton.
(Personleg syns eg at Jimmy Page er tidenes beste gitarist, men det avhenger jo litt av kva du likar... mange die-hard fans som meinar at Kirk hammet er sjefen, dei om det. : ) (Men dette var ingen tråd om gitaristar.. )

Sjølv brukar eg ca 25% av all tida mi på noko musikkrelatert. (Alt frå å spele i studio til å diskutere softsynthar på mac1.no : )

Spelar i 2 band aktivt og eit par små sideprosjekt meire som ei venneteneste.
Spelar gitar, munnspel, piano, jobbar no med trommesettet.

Veldig glad i ny og gammal Rock: (Led Zeppelin er det desidert beste bandet ever.. ellers e U2 ein tilbakevennande favoritt, anbefalar òg alle å sjekke ut Remy Zero (Dei spelar blant anna theme-låten til smallville...)) ,Metall: (Amorphis er kanskje blant favorittane der), Elektronika: (Kraftverk, røyksopp ELSKAR AIR OG DAFT PUNK.. ), Men høyrer også gjerne på populærmusikk dersom det er bra gjennomført og godt produsert.

Veldig glad i klassisk musikk og opera, (har ein bestefar som har samla nærare 200 cd`ar med klassisk musikk, rippar HEFTIG av dei inni iTunes.. : )
ER i tillegg veldig kult å finne klassiske stykke som kanskje ikkje er så kjennte i vennekretsen, for så spele ein rocka Les Paul tolkning av verket.

Olcschool rap/hiphop av typen lite banning, masse gode poengar i tekstane (run/dmc) (har ingen prob med banning, men når 50 av sangteksten vert sensurert av ztv, så veit du at denne songaren har ikkje mykkje viktig å formidle.. (eller for å sitère Will Smith; "You try writing a single verse, without a curse..."- ehh something like that: :)

Tekno og dens avartar, (KLF, Man With No Name, tilogmed litt ibiza-trance type Corsten og tiesto.: )

Gode filmar som du MÅ sjå grunna musikken:
Kevin & Perry Go Large (dødsmorosam, og ein lett introduksjon til trance. likar du ikkje trance, sjå filmen alikevell, har aldri sett så mange menneske gråte av latter i ein kinosal...)
Interstella 5555 (DAFT PUNK!!! DAFT PUNK!!! DAFT PUNK!!!!)


hmm.. Det er vel egentlig lettare å skrive kva musikk ein IKKJE likar, enn vka ein likar i slike trådar?
- Før ville eg svara country, og nyare hiphop/gangstarap. men etter å ha spelt gta SA og svitsja mellom country stasjonen og radio los santos, er tilogmed desse stilartane blitt velkomne i heimen. Fikk "Louisiana Woman/Missisippi Man" på hjernen etter at eg runda GTA:SA : )

Men nok no.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav ArneArts » tir 15.02.2005 0:36

Funkaholic skrev:We will Rock You - KUN Queen-musikk!!! Alle som er i London, se den!


Sett den... og den rocker vilt!

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Snarf » tir 15.02.2005 0:38

Dyktige kvinnelige vokalistar innan rocken? I band eller generelt?
Generelt: Alanis Morisette? Alanah Myles? Steevie Nicks
i Band: sjekk ut nederlandske "The Gathering"

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav Zenh » tir 15.02.2005 0:50

god elektronika er ulver :) herligere ting finnes ikke ;)

ellers går det i metall, metall og metall (og snubler litt innom bertine zetlitz og klassisk en gang i blandt :P )
medlem i 230 måneder
 

Innleggav jaknudsen » tir 15.02.2005 0:59

josteinsen skrev:Kan like noe i enhver sjanger bortsett fra køntri


Hør på filmmusikken til filmen Sling Blade, det er bra køntri (faktisk!) ;)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav iMacGyver » tir 15.02.2005 2:33

iZappa skrev:- Casio Kids and the Nigerian Bolsjeviks.
Noen som har hørt nå mer der?


Ikke annet enn at jeg så dem i programmet for Vossajazz. Tror jeg.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

musikk

Innleggav smuuuLe » tir 15.02.2005 18:30

Susperia
Slayer
Dimmu Borgir
Tool
System Of A Down
Velvet Revolver
Sepultura
Rage Against The Machine
Porcupine Tree
Ozzy Osbourne
Black Sabbath
Meshuggah <-- rar form for metal
Marilyn Manson
Korn
Machine Head
In Flames
Linkin Park/Jay-Z
Green Day
Frank Sinatra
Eric Clapton
Dream Theater
Cradle Of Filth
Bjørn Rosenstrøm
Bob Dylan

.. en utdrag av iTunes bibloteket mitt

(klarte å skrive dette i en ny tråd ved et uhell tidligere ;))
medlem i 229 måneder
 

Innleggav eckmann » tir 15.02.2005 23:48

Av dere som også hører på elektronika. Hva synes dere om Mylo? Synes selv det er skikkelig kult og samtidig behgaelig å høre på. Kjempefin bakgrunnsmusikk.

Og Alanis Morisette er bra, det skal jeg si meg meget enig, Jagged Little Pill er vel det beste albumet hennes. Men når jeg tenker ellers, så tenker jeg vel mest på i band.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Fantomas » ons 16.02.2005 0:15

det er faktisk noen her som hører på Ashley Simpson ... høhø

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav hansi » ons 16.02.2005 0:19

eckmann skrev:Av dere som også hører på elektronika. Hva synes dere om Mylo? Synes selv det er skikkelig kult og samtidig behgaelig å høre på. Kjempefin bakgrunnsmusikk.


takk for tipset! ligger og hører drop the pressure nå

men: jeg har glemt å nevne mine helter! gruppa som la grunnlaget for all elektronisk musikk...Kraftwerk! herregud at jeg presterte å glemme de

hadde billetter til konserten på rockefeller for et par år siden. men måtte selge de fordi jeg skulle på en jævla klassetur til Berlin. fikk tatt meg en tur på Tresor (hvis noen har hørt om det), så det var litt trøst

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav iMacGyver » ons 16.02.2005 0:24

eckmann skrev:Og Alanis Morisette er bra, det skal jeg si meg meget enig, Jagged Little Pill er vel det beste albumet hennes. Men når jeg tenker ellers, så tenker jeg vel mest på i band.


Var det ikke den plata Flea var med på? Om ikke hele, så i hvert fall et par låter. Stemmer nok at bandet på Jagged Little Pill hjalp til med å gjøre det til ei så god skive som det ble, har ikke fått den store opplevelsen av det andre jeg har hørt. Skjønt det skal være sagt at jeg ikke har fått med meg allverden av henne, blir nok egentlig en litt tynn uttalelse. Uansett ei god plate, det der.


h_a_n_s_i skrev:men: jeg har glemt å nevne mine helter! gruppa som la grunnlaget for all elektronisk musikk...Kraftwerk! herregud at jeg presterte å glemme de


Trans Europe Express er mitt lille innblikk i Kraftwerks verden. Rett og slett fantastisk på tog! Bra bruksområde i forhold til tittelen på plata.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]