Spiderman!

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Spiderman!

Innleggav Hooloovoo » søn 29.08.2004 23:14

Jeg liker stort sett seriøse filmer, og har lite til overs for dårlige masseproduserte Hollywood filmer - men jeg så Spiderman2 her om dagen, og fader så kul den var! Man må jo ta den for det den er - lett underholdning - men den var spennende, morsom, og: søt. Rett og slett - man føler med den halveis mislykkede Spiderman, og hans jenteproblemer.

Synes den var strålende, jeg. :D

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav macorfium » tir 14.09.2004 12:56

Spiderman 2 er en god "feel good" film. Må innrømme at både tårekanalene (bare litt sånn i øyekroken da) og latter musklene fikk trent seg der :wink: Mye bedre en eneren var den også, men synes kanskje de burde gi seg nå. Vet ikke om det er så lurt og lage enda en? :?
medlem i 247 måneder
 

Innleggav OlaE » tir 14.09.2004 14:30

kommer garantert en til, der den vennen hans er en superfyr han også. hevne seg på verden osv.
medlem i 238 måneder
 

Innleggav macorfium » tor 23.09.2004 11:57

Jeg vet jo at det kommer en til. Den er allerede annonsert!
De skrev under på å lage tre filmer fra begynnelsen. 8)
medlem i 247 måneder
 

Innleggav hansi » tir 28.09.2004 5:18

nå som det er snakk om superhelt filmer, så nettopp hellboy, der har de klart å få inn Rasputin (som blir vekket fra de døde to ganger i filmen, 1gang i 1945, 2gang i nåtid), Nazister (som ikke ser ut som de har eldes i det hele tatt på 60 år) og en svær rød klump av en hovedperson som forøvrig ligner litt på skuespilleren fra Cheers og Becker ( han som spiller becker)

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Ingar » tir 01.03.2005 22:13

Spiderman 2 er grei, men der stopper det. Filmen kunne vært bra, hadde vi hatt med en ordentlig skurk, som gnomen i førstefilmen. Å ha en "god skurk" er utrolig lite spennende og overbevisende. :?


Du hadde visst kommet i skade for å dobbeltposte, så slettet det ene av innleggene
magnus
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Snarf » tir 01.03.2005 22:39

Det er ein idiotisk trend i hollywood mht Marvel -filmar.
I frykt for at skurkane skal oppfattast som svart/kvite, så må dei alle vere gode på bunnen osv svada. Men dette er Stan "The Man Lee på sitt beste. mannen skapte mangen kule teikneseriar i sin ungdom, der skurkane verkeleg var pur ondskap. Men han endrar heile tida på mytologien, byrjar på ny og skriv om seriane frå bunnen av kvart 5 år. Planen er sikkert å lokke til seg nye lesarar, men han msiter interessa til alle som har fulgt med ei stund. Resultatet er uber resirkulerte blad, og filmlisensar som er passeleg moralske og barnevennlege til at dei alle passerer under 12 årsgrensa. Figurar som er så enkle og forutsigbare at heile konseptet faller i fisk. Spiderman 2 var betre enn den første, men at Doc Ock plutseleg er god på bunnen er utruleg unødvendig. Som om Sauron hadde lagt seg på kne og bedt om unnskyldning og Frodo aldri hadde måtte kasta ringen i Dommedags Juv. (Offtopic:legg merke til at Elijah Wood går igjennom 3 filmar på nesten 12 timar med EIT EINASTE FORSKREMT annsiktsuttryk heile tida. Den dårligaste skodespelaren i heile trilogien...)

I spiderman 3 kjem vi sikkert til å få sjå endå meire rot med mytologi, endå meire touchy feely konfliktløysing og anna svada.

Sjå også etter Punisher (rett på video), Fantastic Four, HULK (DET var drittfilm det. takket være Stan lee sin totalrenovering av HULK mytologien... sukk)
Electra, kanskje ein andre daredevil film, x-men 3 osv.

No bablar eg i veg, beklagar. men det er fælt å vere gammal trufast marvel-fan og sjå kva den j..elen gjer med gamle favorittar.

Nei takke seg heller til bryan Singer sine Superman 3 og 4 (2006...?)

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav magnus » tir 01.03.2005 22:49

Jeg synes Spiderman 1 var sånn passe 2ern tok kaka i å være er skikkelig drittfilm. Hater slike Hollywood-klisjeér som det.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav kolby » tir 01.03.2005 23:09

Jeg har lest Spider-man i mange år, så jeg var skuffet over noen ting i Spider-man 1 filmen, men den var veldig kul. Toern var også kul men syntes den ble litt for mye av det enern var. Håper på flere filmer der Spider-mans beste motstandere dukker opp.

(Dere <b>må</b> huske på å skrive Spider-man med bindestrek, ellers tar Stan Lee dere!)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Snarf » tir 01.03.2005 23:13

Stan lee kan brenna.

Mick: Har du lest fantastic 4? Sett reklame for den? Kan ikkje hugse at Dr.Doom var medlem av den skjebnesvangre romferda til Richards og Co.
Stan "The Man" ødelegger nok ein serie?
Hadde jo vore litt kult om dei kutta ut alle Origins filmane og heller laga noko meire actionfyllt. Litt meire inni historia. For fansen. Er jo helst oss som leser seriar som går og ser slike filmar..

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 


Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]