iPad Wi-Fi problem og iTunes spørsmål

iPad Wi-Fi problem og iTunes spørsmål

Innleggav psAico » søn 09.12.2018 22:19

Hoi,

Jeg har en iPad Pro 9´7" 4G som i en lengre stund nå har koblet til wi-fi accesspunkt uten at jeg får internett tilgang. Siden jeg har 4G har jeg ikke stresset med å finne ut av det, men nå begynner det å bli ett problem.
Har prøvd å gjenopprette nettverksinnstillinger, uten noen tegn til bedring.
Før wi-fi problemet dukket opp så hadde jeg en periode der OS oppgradering feilet, så den har ganske gammel SW (11.4). Tenkte jeg kanskje kunne slå 2 fluer i en smekk med å oppgradere fra iTunes i håp om at det løser alle problem.
Da kommer neste spørsmål, som kanskje burde vært en egen topic; når jeg kobler iPaden til Macén min (noe jeg sikkert aldri har gjort før), får jeg valget mellom "restore from backup" or "set up as new". Backup´ene er nok fra eldre iOS enheter og helt uaktuelt å gjennopprette fra de. Alternativet er "set up as new", som høres ut som det fjerner alt som er der. Hvis jeg velger "cancel" forsvinner iPad´en fra iTunes. Hvordan får jeg oppgradert med iTunes uten å miste innholdet, eller enda bedre; finnes det en kjent fiks på wi-fi problemet?

Edit:
OK, det viste seg at "set up as new" ikke var så skremmende som ordlyden tilsa. iPad oppgradert og problemet løst.
medlem i 160 måneder
 

Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]