Kjøpe Ipad Pro 10.5 - lang leveringstid men skal til USA

Kjøpe Ipad Pro 10.5 - lang leveringstid men skal til USA

Innleggav oladunk » tir 20.06.2017 10:56

Skal kjøpe en Ipad Pro 10.5. Jeg reiser dog på ferie til USA 1 juli og må derfor få tak i Ipad'en før jeg reiser (senest fredag 30 juni). På Apple.no står det at levering for mitt postnummer vil være 28 juni - 5 juli om jeg bestiller nå. Høres ikke veldig sikkert ut. Og det er vel raskeste måten å få tak i den på?

1) Noen som vet en garantert måte å få den på senest 30 juni?

2) Skal til USA og ser jeg kan kjøpe Ipad'en ca 1500-2000 kr billigere der. Men er skeptisk til garanti etc.

Noen tips til hva jeg bør gjøre?
medlem i 188 måneder
 

Re: Kjøpe Ipad Pro 10.5 - lang leveringstid men skal til USA

Innleggav erlingni » tor 22.06.2017 12:38

Har en i bestilling hos apple.no selv :-)

1) Ingen garantert måte å vite når den kommer. Men min erfaring er at de som regel alltid leverer en dag eller to FØR den første dagen i anslaget.
Jeg har også sett at bl.a. Elkjøp/Lefdal har flere 10.5" modeller på lager allerede. Bruk prisjakt.no som inkluderer lagerstatus.

2) Jeg hare også handlet i USA før. Men da var det mer å spare. Du får ett års garanti som gjelder i Norge også. Reklamasjonsretten (utover ett år) kan du imidlertid se langt etter.
Husk også at det kommer local og/eller sales tax i tillegg i mange stater. New York har f.eks. 8.875% i tillegg. Dette kommer sjelden/aldri frem av prisene, før du står og skal betale.
Og er du veldig lovlydig, har du egentlig ikke lov til å ha med deg varer for mer enn 6000,- inn i Norge uten å betale mva. på de.
medlem i 134 måneder
 


Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere