Endre telefonnummer - iCloud

Endre telefonnummer - iCloud

Innleggav LenaKat » lør 15.04.2017 19:08

Jeg oppdaterte min iPad mini i dag, og når jeg skal logge meg på iCloud etterpå får jeg beskjed om å taste inn den 6-sifrede koden som jeg har fått tilsendt på SMS. Problemet er bare at det nummeret som kommer opp ikke er mitt da det ikke slutter på det samme. Nå får jeg ikke logget meg på... Noen som har tips om hvordan jeg kan løse dette?

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Endre telefonnummer - iCloud

Innleggav vikingbear » tir 18.04.2017 13:17

Det du skriver er litt forvirrende.

En kode tilsendt på SMS betyr at du har aktivert to trinns verifisering av din iCloud konto. Denne koden er på 4 siffer, så det stemmer ikke med det du skriver.
En seks sifret kode hører til to trinns autentisering.To trinns autentisering er en mer moderne og sikrere versjon som er inebygd i iOS og MacOS. Du får da en sekssifret kode til en godkjent enhet. Men dette går over find my iPhone systemet, og ikke som SMS.

Uansett bør du logge deg inn på "manage my AppleID" og slette det tlf nr som det sendes SMSer til. Jeg vil anbefale at du sikrer iCloud kontoen din med to trinns autentisering. men dersom du kun har eldre iOS enheter eller ikke en iOS enhet i det hele tatt, er to trinns verisfisering det du må velge. Men da altså med ditt eget tlf nr som mottaker av SMSer.
medlem i 175 måneder
 


Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron