Smart cover låser iPad Air 2 fra baksiden

Smart cover låser iPad Air 2 fra baksiden

Innleggav lindini82 » søn 08.01.2017 21:10

Hei

Har noen vært bort i dette problemet før?

Jeg har nettopp byttet skjerm med lcd på min iPad Air 2, og alt fungerer flott, annet enn slå av/på med smartcover.

Smartcoveret låser iPaden både når den er på fremsiden og når jeg også bretter den på baksiden av iPaden.

Jeg har brukt den gamle hjemknappen.

Har googlet litt om dette, men ser at det er ikke så mye om temaet, eneste jeg får opp at det kan være hjemknappen og evnt. flexkabel som ikke helt er på plass. Men det jeg lurer på er om det er noen som vet hvilken del av iPaden som registrerer smartcoveret??

Ellers til jeg finner ut av problemet skrur jeg like godt av denne funksjonen :rolls eyes:

På forhånd takk for hjelpen :-)

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: Smart cover låser iPad Air 2 fra baksiden

Innleggav meridian1979 » søn 08.01.2017 23:16

Jeg tror det sitter til høyre på baksiden sett forfra. Opplever det samme etter skjermbytte på en iPad mini retina. Gjorde det hos snapfix. Lite fornøyd med dem. Første gangen dem fiksa skjermen, satt hjemknappen nesten fast og nå etter 2.gangs bytte av skjerm skrur skjermen seg av dersom jeg legger smartcase-lokket på baksiden.
medlem i 175 måneder
 

Re: Smart cover låser iPad Air 2 fra baksiden

Innleggav stabx » man 09.01.2017 0:21

Er det ikke bare å ta av dekselet og legge flippen på baksiden og se hvor det blir registrert? På forsiden sitter hvertfall magnetene langs høyre side.
medlem i 178 måneder
 

Re: Smart cover låser iPad Air 2 fra baksiden

Innleggav lindini82 » man 09.01.2017 22:39

Ok, takk for svar, skal sjekke dette ut.

Nå begynner lcd´en å tulle. Registerer ikke berøring til tider og skjermen står og "flasher" inne på apper, samt lever sitt eget liv :p

Noen som vet hva som forårsaker dette.

Tar en gjenoppretting også for å se om dette hjelper :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: Smart cover låser iPad Air 2 fra baksiden

Innleggav lindini82 » søn 15.01.2017 12:37

lindini82 skrev:Ok, takk for svar, skal sjekke dette ut.



EDIT. Jeg fant ut hva problemet er. iPad Air 2 har en sensor ved siden av selve hjemknappen som må "smeltes" av før den settes på en ny skjerm. Når dette ikke blir gjort ordentlig så vil vekke/dvale modus tulle. Tåpelig greier av apple, men det er nok fordi at ikke hvem som helst skal kunne bytte skjermer. Alt fungerer topp ved bytte, unntatt vekke/dvale modus som en klarer å leve med :-P

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 


Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron