Norwegian nettverk hindrer andre nettverk?

Norwegian nettverk hindrer andre nettverk?

Innleggav turtiger » søn 16.10.2016 17:09

Faren min kom hjem fra utlandet og har benyttet iPad på flere nettverk i flere land, og nå til slutt på flyet. Men nå får han ikke til å bruke iPaden som normalt. Mange sider kommer opp, men dersom han går inn på "min konto" på en side dirigeres han automatisk til wifi.norwegian.com og beskjeden "safari kan ikke åpne siden fordi tjeneren ikke ble funnet" kommer opp. Vi har restartet enheten, sørget for å glemme alle nettverk, oppdatert, og forsøkt alle mulige råd fra forumet her. Til slutt er vi nå bekymret for om det kan være noe mer alvorlig. Er det ikke litt spesielt at det opptrer spesielt der han forsøker gå inn på personlige innstillinger?
På forhånd takk for alle svar.
medlem i 155 måneder
 

Re: Norwegian nettverk hindrer andre nettverk?

Innleggav Macini » søn 16.10.2016 19:04

Dere har gått inn på Innstillinger --> Wi-Fi --> klikk på (I) bak nettverksnavnet og velg "Glem dette nettverket"? Gjør dette på alle nettverk som ikke skal benyttes og koble til med det som skal benyttes

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Norwegian nettverk hindrer andre nettverk?

Innleggav turtiger » søn 16.10.2016 19:30

Ja, men selv etter at dette skulle være glemt ble han automatisk sent til wifi.norwegian.com så snart han forsøkte åpne "min konto" på en side for nettfond. Selv etter restart av iPad, restart av safari, og glem nettverk. Gjentatte ganger. Han har reist i forbindelse med forretninger og jeg bekymrer meg derfor over det at problemet oppstår nettopp i forbindelse med å gå inn på "min konto" og "mine sider". Er det noen forskjeller på slike sider med personlige opplysninger og vanlige sider, som kan gi en forklaring på hvorfor dette skjer? Og er det noen grunn til bekymring?
Jeg vet fra tidligere at han dessverre gjerne lar enhetene huske passord og lite forsiktig sammenliknet med meg. I tillegg er han absolutt i segmentet som burde være på vakt. Han reiser ofte og til mange ulike land, spesielt Kina, Russland og Tyrkia de siste månedene.
De andre sidene på nettstedene utløser ikke denne redirigeringen over til wifi.norwegian.com. Bare når han ønsker åpne personlige sider på slike nettsteder.
Dersom jeg hadde forstått litt IT ville jeg lagt til et bilde av skjermen, men forstår ikke hvordan jeg gjør det...
medlem i 155 måneder
 

Re: Norwegian nettverk hindrer andre nettverk?

Innleggav bzzlink » søn 16.10.2016 19:40

Slett nettloggen og cookies i safari
medlem i 192 måneder
 

Re: Norwegian nettverk hindrer andre nettverk?

Innleggav turtiger » søn 16.10.2016 19:54

Hvordan gjør han det? Forklar med teskje er du snill. Dette har jeg kun gjort på iMac og det finnes jo ikke en slik meny (den som starter med eple) på iPaden... Jeg er kanskje et lite hakk bedre enn ham, men jeg kjøper Apple-produkter av den enkle grunnen at det er mindre ledninger, mer forståelig, og nesten aldri noen problemer som krever forståelse av terminologien. I tillegg er jeg hjemme nå og skal forklare over telefon.


Jeg har forsøkt finne ut hvordan jeg gjør det på min iPhone. Er det innstillinger - safari - tøm logg og nettstedsdata?
medlem i 155 måneder
 

Re: Norwegian nettverk hindrer andre nettverk?

Innleggav Macini » søn 16.10.2016 22:39

Innstillinger --> Safari --> "Tøm logg og nettstedsdata"

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Norwegian nettverk hindrer andre nettverk?

Innleggav turtiger » søn 16.10.2016 23:21

Takk for hjelpen :-)
Er det slik at loggen og lagret nettstedsinformasjon er årsaken til at han redirigeres til wifi.norwegian.com når han forsøker åpne sider til den delen av nettsteder som viser personlig informasjon? Og hvorfor nå, og ikke tidligere. Er det noe mer han bør gjøre for å unngå dette igjen? Jeg klarer ikke helt å forstå hva som forårsaket det...
medlem i 155 måneder
 


Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron