iPad som eneste "datamaskin" til fotobruk

iPad som eneste "datamaskin" til fotobruk

Innleggav Tarkus » man 19.09.2016 14:36

Jeg forsøker å finne ut av om man nå kan bruke kun en iPad (pro) som den eneste "datamaskin" ved fotografering/arkivering/fotobearbeiding.

Nå som Lightroom for iPad kan lese RAW-filer er det jo blitt mye mere interessant å slippe den forholdvis tunge MacBooken når man er ute og reiser. iPad leser fremdeles SD-kortene fra kameraet utrolig mye saktere enn MacBook Proen med kortleser, men det er mulig å gjøre, dersom man lager seg en rutine på dette og ikke har det travelt.

Lightroom Mobile og Photoshop Express er installert, men jeg finner ikke helt ut hvordan man lagrer på eksterne harddisker fra iPad på en effektiv måte. Selv de største harddisker - og de største iPader - blir jo etterhvert fulle, og det er så vidt jeg vet ingen valg for eksternt "Lightroom Library" på iPad, sånn som man kan velge på en Mac når man starter LR.

Jeg har selvsagt sett en haug med YouTube-videoer om dette, men de går fort ut på dato og dette området er i hurtig utvikling, så jeg vil heller høre fra noen som har up-to-date erfaringer.

Hvilke apper er et must for effektiv lagring/bildebehandling/arkivering?

Noen som har erfaring fra denne slags oppsett, og kan komme med noen tips eller linker til smarte web-sider med mobilt foto/iPad-innhold?

Eller må jeg fortsatt bære med meg 1,5 kilo MacBook Pro på reiser?

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere