Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav vujicic » fre 03.06.2011 21:27

"Ikke mitt problem din oppgave er og bringe pakken frem til meg viss du ikke klarer det hel og at den er der så kan jeg keve pengene mine tilbake ellers så kan man kalle det svindel ditt valg
du kan jo bare sende over pengene og bli kvitt et problem ditt valg det og"

Dette er garantert et forsøk på svindel. Til slutt kommer han til å slå seg til ro med at han ikke får både iPad og penger, å da slutter han/hun å kontakte deg.
Du skal selvfølgelig ikke overføre pengene tilbake til han/hun.
Anbefaler deg å dra ned på din lokale politistasjon å be dem sjekke opp navnet på han/hun du har solgt iPaden til. De forteller deg med en gang om personen tidligere har blitt anmeldt for svindleri.

Lykke til å hold oss oppdatert! :-)
medlem i 180 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav Jimpec » fre 03.06.2011 21:33

Kjip sak dette her - ikke noe kjekt å ha sånt noe hengende. Jeg støtter resten av gjengen her i at du bare skal kjøre på med din sak. Det som kjøper skriver ser veldig merkelig ut..men likevel; det forsvinner en del hos Posten også.

Kjipt at landet vårt har blitt på denne måten. Jeg orker ikke selge ting lenger.

Lykke til

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav ossi » fre 03.06.2011 21:39

når du sender pakken ved oppkrav, har du som selger ingen ansvar.
det er kjøpers risiko .
uansett virker det som han prøver og lure deg, så ikke betal noe tilbake.
uansett om du hadde svindlet ham, kan han ikke kreve tilbake pengene.

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav hanzk » fre 03.06.2011 22:01

Slik jeg leser det han skrev om "reklame" så tror jeg han mener orginaleska fra Apple. Dette blir jo i utgangspunktet "ord mot ord", så tviler på at politiet orker å legge så mye ressurser i den saken uansett. Sier ikke at man skal svindle folk og gamble på at politiet ikke gjør noe, men den eneste som kan bevise noe her er jo altså posten, og hvorvidt de har forskjellige veiinger. Noe de trolig har. Norgespakken er forsikret for 10.000 tror jeg, så tipper at posten ordner opp i det.

Om norsk rettskrivning burde påvirke utfallet, er kanskje ikke det mest rettferdige. Men jeg har vært borti endel tullinger, og ja, jeg vet hvem jeg allerede holder en knapp på.....

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav wellendorf » fre 03.06.2011 22:22

Takk for svar dere. Prøver egentlig å bare glemme dette og nyte det fine været, men merker det sitter oppe i toppen og irriterer/skremmer meg ganske mye. Kjøper hevder hele tiden at jeg har ansvaret for at pakken kommer frem. Men etter at jeg har levert pakken på postkontoret som jeg skulle så får jeg liksom ikke gjort noe mer.

Fikk denne mailen:

Ok da , da får vi ha litt is i magen da bilder kommer litt senere, og anngående annmelsen, du kunne jo ha vært en som prøvde og svindle meg i gjenn hva vet jeg
Jeg trekker annmenlsen så fort pengene og det er rettet opp.
Du annmenlde meg hmmm for at jeg ikke fikk det jeg skulle


Kjøper snakker om den anmeldelsen i hver eneste mail, så klart det skremmer meg. Har aldri hatt noe med politiet å gjøre før så vil ikke ha noen anmeldelse på meg :s
medlem i 164 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav Chrish84 » fre 03.06.2011 22:32

Les igjennom her: http://issuu.com/postennorge/docs/gener ... ipBtn=true

Les spesielt punkt. 13! Sitér gjerne det i en mail til kjøper.


Hadde jeg vært i samme situasjon, så hadde jeg tatt det helt med ro, så lenge du har ditt på det tørre!
Det er mange idioter der ute!

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav gvalstad » fre 03.06.2011 22:56

Selv jeg skjønner at du ikke liker å bli anmeldt, har du ingenting å frykte, politiet er der for å hjelpe deg også. Du har jo mulighet til anmeldelse av kjøper pga svindelforsøk.

Ikke bry deg om språkbruken fra kjøper, h*n prøver å stresse deg.

Slapp av og vent.
medlem i 191 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav Macca » fre 03.06.2011 23:43

Hvis jeg velger å tro deg (noe jeg faktisk gjør) må jeg jo si at dette lukter svindel lang vei, altså at kjøper prøver å svindle deg. Slik jeg forstår det h*n sier, var pakken h*n mottok akkurat som da du leverte den inn, bare uten selve iPaden. "reklame ipad esken" tolker jeg som originalembalasjen til iPaden. Altså er pakken nødt til å veie mindre enn da du leverte den. Kjøper er kanskje heller ikke klar over at pakken veies underveis (eller håper at ikke du er klar over det).

Posten bør jo ha en oversikt over hva pakken veide da du leverte den, og hva den veide da den ble hentet. Da bør det jo være en enkel sak å be kjøper dra på postkontoret og få veid det h*n hevder h*n mottok. Dersom vekten er riktig bør da personalet på postkontoret sjekke at iPaden faktisk ikke er der. Dersom vekten ikke stemmer overens med vekten ved utlevering er det jo ganske klart at kjøper forsøker seg med svindel.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav firepack » lør 04.06.2011 0:14

Enig i det som blir sagt her... Dette lukter muffens.
Uansett, HVIS du hadde svindlet han, OG han anmeldte deg, OG politiet valgte og etterforske det, ville saken bli henlagt etter bevisets stilling! Garantert!!! Ord mot ord, og posten i midten som må ta smellen!

Og ettersom du nå har vist evne og vilje til å følge opp saken med posten, kan du med sikkerhet slappe helt av..... Ikke bruk krefter på en person som kommer med trusler om anmeldelse av en sånn art at man begynner å lure på om han er 10 år!! Tenker da på måten han skriver og ordlegger seg!!! Hvis han har lyst til å anmelde deg, så la han for all del få lov til det :)

Om 1-2 uker er saken ute av verden og glemt :) Kom deg ut og nyt været!!!
medlem i 228 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav iandreasg » lør 04.06.2011 0:31

Jeg er enig med de som skriver at det ikke er noe problem at esken var merket. Det sendes stadig it-utstyr i original-innpakning, som tydelig forteller hva innholdet er.

I teorien skal jo pakken være i Postens "varetekt" hele tiden. Har de utro tjenere får de vel ordne opp etter seg..
medlem i 189 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav Kashmar » lør 04.06.2011 1:01

Rettssystemet her i Norge er basert på et ganske enkelt men viktig prinsipp: Man er antatt uskyldig til det motsatte er bevist. Dvs. at det er mottakers jobb å bevise at du er skyldig, ikke din jobb å bevise det motsatte.

Hvis h*n har bilder av pakken i det den ble overlevert på Posten så er det bra bevis.. Påstand om at pakken var tom når h*n kom hjem er ikke veldig holdbar. Posten har som prinsipp at hvis noe med pakken virker feil (som lav/høy vekt, manglende/skadet embalasje etc.) så skal man si ifra der og da.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav wellendorf » lør 04.06.2011 1:12

Takker igjen for gode råd og tips.

Da skal jeg prøve å legge dette bak meg frem til posten har gått igjennom saken.


Takk alle :)
medlem i 164 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav iMan1989 » lør 04.06.2011 2:02

Har selv blitt Forsøkt svindlet på ipad salg. Den delen du kopierte inn med dårlig norsk minnet veeeeeeldi sterkt om samme opplegget. Trur egentlig sansynligheten for at dette bare er en kødd som lurer deg er veeeldi stor. Hold oss oppdatert og pass på å ikke gi fra deg noen penger. Du kanpå ingen måte bli straffet pga det
medlem i 163 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav m4rius » lør 04.06.2011 13:30

wellendorf skrev:Takker igjen for gode råd og tips.

Da skal jeg prøve å legge dette bak meg frem til posten har gått igjennom saken.


Takk alle :)


Du må bare la han anmelde deg :) Jeg kan si med 100% sikkerhet at saken ikke blir noe annet en henlagt!
medlem i 187 måneder
 

Re: Ipad solgt, kjøper hevder jeg svindlet h*n

Innleggav PianoSofus » lør 04.06.2011 15:13

Vent med å overføre penger til du hører fra posten. Du har jo tross alt laget en sak på det igjennom posten. Kjøper virker desperat etter å få pengene, og da kan det virke som han kan være en potensiell svindler. Dersom du blir anmeldt skulle ikke dette være noe fare siden du allerede har laget sak på det. Dette kan du henvise til, ta vare på kvittering eller lignende på at du har laget sak igjennom posten. Lykke til. Det ordner seg sikkert. Er kjøper som har størst problem i denne saken.
medlem i 207 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron