Har iPad med forsikring, men kan jeg få en iPad 2 tilbake?

Re: Har iPad med forsikring, men kan jeg få en iPad 2 tilbake?

Innleggav TheRealChristoffer » tor 03.03.2011 16:22

Du ølegger for alle andre! Er vært flere nyhetsoppslag om at folk ødleger iphonene sine rundt lanseringen av nye produkter. Spiller ingen rolle hvor du bor. Det er like ulovlig forde og jeg håper du blir tatt for forsikringssvindel. Du vil få prikk på rullebladet dit og du får da blandt annet ikke lov å reise inn i usa. Fengsel og bot. Alt for ca 1000 kr


Voks opp og skjønn at normale mennnesker ikke gjør slikt. Når mange gjør som deg vil forsikringprisen øke for alle andre eller de slutter å forsikre apple produkter. Hvis du leser forsikringsinformasjonen du fikk med avtalen står det om akkurat dette


Skal tipse expert om denne tråden

Og nei, forsikring er ikke der for at du skal få nye varer gratis og hvis du gjør dette ofte vil forsikringselskapet se dette og etterforske deg. Forsikrig er for de som er uheldige

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Har iPad med forsikring, men kan jeg få en iPad 2 tilbake?

Innleggav akseln » tor 03.03.2011 16:30

Herregud, er det slike holdninger vi ønsker at ungdommen i Norge skal ha. Jeg er skremt!

Uansett er det ikke butikkene som bestemmer dette og som kan "godkjenne" at du skal bruke forsikringen. Butikkene bare videreselger en forsikring fra et forsikringsselskap og jeg vil tippe de gjør seg medskyldig i forsikringssvindel ved å oppfordre kundene til å ødelegge et produkt med vilje.
medlem i 196 måneder
 

Re: Har iPad med forsikring, men kan jeg få en iPad 2 tilbake?

Innleggav iStanger » tor 03.03.2011 16:35

Ok, la meg komme i fengsel, da? La meg bli kasta ut av landet? Jeg blir trolig den første trettenåringen uansett, og kanskje jeg kan tjene litt på å komme på forsiden av vg.

Hele poenget mitt med tråden var om jeg kunne "ødelegge" iPaden jeg har nå, gå til butikken for å få en iPad 2 tilbake. Eneste jeg lurte på, var om dette var mulig. Jeg ville ikke ha noen svar på hva som skjer om man kutter av seg en arm, kjører over seg selv med bilen eller river av seg hodet.
Jeg hadde tenkt til å ringe inn til butikken for å høre, men ville først høre om det var en helt absurd tankegang, noe som det tydeligvis er.

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har ødelagt ting før ( som jeg har hatt forsikring på ) og gått til butikken og sagt at " Hey, jeg fant ut at forsikringen min går ut om et par dager, så jeg fikk " ødelagt " (...) når jeg hev den i bakken/drukna den eller noe annet ".

Gleder meg til fengsel btw (hah)
medlem i 162 måneder
 

Re: Har iPad med forsikring, men kan jeg få en iPad 2 tilbake?

Innleggav akseln » tor 03.03.2011 16:42

iStanger skrev:Hele poenget mitt med tråden var om jeg kunne "ødelegge" iPaden jeg har nå, gå til butikken for å få en iPad 2 tilbake.


OK. Svaret er NEI
medlem i 196 måneder
 

Re: Har iPad med forsikring, men kan jeg få en iPad 2 tilbake?

Innleggav iStanger » tor 03.03.2011 16:43

akseln skrev:
iStanger skrev:Hele poenget mitt med tråden var om jeg kunne "ødelegge" iPaden jeg har nå, gå til butikken for å få en iPad 2 tilbake.


OK. Svaret er NEI



Tihi, you're funny :> skal høre med expert for sikkerhetskyld etterpå :)
medlem i 162 måneder
 

Re: Har iPad med forsikring, men kan jeg få en iPad 2 tilbake?

Innleggav gvalstad » tor 03.03.2011 16:54

Siden du er under den kriminelle lavalder, vil du sikkert slippe unna med samtaler med politi og barnevern. Dine foreldre blir sikkert glade for det.
medlem i 191 måneder
 

Re: Har iPad med forsikring, men kan jeg få en iPad 2 tilbake?

Innleggav iStanger » tor 03.03.2011 16:57

gvalstad skrev:Siden du er under den kriminelle lavalder, vil du sikkert slippe unna med samtaler med politi og barnevern. Dine foreldre blir sikkert glade for det.


Hadde vært fint med en liten tvist og fått både en iPad 2 og en ny familie i samme slengen ;) Har lenge lurt på hva somer galt med norge, og tror jeg nettopp fant det ut..
medlem i 162 måneder
 

Re: Har iPad med forsikring, men kan jeg få en iPad 2 tilbake?

Innleggav gvalstad » tor 03.03.2011 16:59

Det fant jeg også ut...
medlem i 191 måneder
 

Re: Har iPad med forsikring, men kan jeg få en iPad 2 tilbake?

Innleggav TheRealChristoffer » tor 03.03.2011 17:01

Dette er rtt og slett forkastlig! Skal du gjøre det samme med bil når du blir 18?


Moderator burde stange tråden

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Har iPad med forsikring, men kan jeg få en iPad 2 tilbake?

Innleggav hosthus » tor 03.03.2011 17:01

@iStanger:
Du kan seriøst ikke se noen moralske og etiske problemer med å ødelegge din iPad med vilje, fordi du vil ha iPad 2?
medlem i 195 måneder
 

Re: Har iPad med forsikring, men kan jeg få en iPad 2 tilbake?

Innleggav hansea » tor 03.03.2011 17:01

iStanger skrev:Hvis butikken oppfordrer meg til å svindle, og godtar det, kan jeg godt gjøre det :)


Dust! Så hvis noen oppforder meg til å stjele fra deg så er det ok at jeg gjør det da? Du har ikke lov til å "tenke sjæl" eller? Det virker uansett som om du er under 18, du er ikke udødelig for det. Selv om du sannsynligheten for å bli oppdaget er liten er det jo idioti å risikere å ødelegge LIVET sitt og MULIGHETER og gjøre seg til en simpel kriminell for en iPad!!!

Jeg håper du kommer i fengesel en dag. Sammfunnet har ikke godt av at du går fritt rundt. det er samfunnsskadelig og burde vært kriminalisert. 8-)

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Har iPad med forsikring, men kan jeg få en iPad 2 tilbake?

Innleggav iStanger » tor 03.03.2011 17:02

gvalstad skrev:Det fant jeg også ut. Bra du har selvinnsikt...


Ja, mwihih:) Tror jeg skal leve resten av livet mitt slik, bytte fra familie til familie hver gang det kommer et nytt appleprodukt. Kanskje jeg får en del prikker på rullebladet og blir kastet ut av landet et par ganger, men hvem bryr seg?

Jeg kommer jo trossalt på forsiden av VG og da får jeg akuratt nok penger til å kjøpe meg en ny sykkel.
medlem i 162 måneder
 

Re: Har iPad med forsikring, men kan jeg få en iPad 2 tilbake?

Innleggav TheRealChristoffer » tor 03.03.2011 17:03

iStanger skrev:
gvalstad skrev:Siden du er under den kriminelle lavalder, vil du sikkert slippe unna med samtaler med politi og barnevern. Dine foreldre blir sikkert glade for det.


Hadde vært fint med en liten tvist og fått både en iPad 2 og en ny familie i samme slengen ;) Har lenge lurt på hva somer galt med norge, og tror jeg nettopp fant det ut..

Så du fant ut at det som er galt med norge er slike som driver med forsikringsvindel?

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Har iPad med forsikring, men kan jeg få en iPad 2 tilbake?

Innleggav hansea » tor 03.03.2011 17:03

gvalstad skrev:Siden du er under den kriminelle lavalder, vil du sikkert slippe unna med samtaler med politi og barnevern. Dine foreldre blir sikkert glade for det.



Lavalderen er 15.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Har iPad med forsikring, men kan jeg få en iPad 2 tilbake?

Innleggav iStanger » tor 03.03.2011 17:05

Jeg er enig at temaet ble litt annerledes, men jeg kan jo tjene fett på dette, helt til jeg blir 18 når jeg kan saksøke noen og tjene enda litt penger, for å bli flyttet til et fengsel i USA hvor jeg gir alle pengene mine til en random på gata som kan løslate meg mot kausjon og i mellomtiden kan jeg ødlegge et par padder til og kanskje kutte av en arm eller to :)

Me sjåast på CNN!
medlem i 162 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere