Har du en slik lader må du bytte

Har du en slik lader må du bytte

Innleggav admin » fre 13.06.2014 13:50

Har du en slik lader må du bytte

Apple har funnet ut at i svært sjeldne tilfeller så kan Apples 5W europeiske USB-strømforsyningsenhet bli overopphetet og utgjøre en sikkerhetsrisiko. Denne enheten kom med alle iPhone 3GS-, iPhone 4- og iPhone 4s-modeller som ble sendt ut mellom oktober 2009 og september 2012. Har du en slik, får du en ny av Apple helt gratis.

Hvordan identifisere din lader?


Se på etiketten mellom utstikkerne på laderen din og sammenlign den med bildene som er markert med rødt nedenfor. Du kan identifisere en berørt enhet ved hjelp av modellnummeret og fargen på bokstavene «CE».

En berørt lader har modellnummer A1300 og bokstavene «CE» i solid grå farge. Dersom du har en berørt lader, slutt å bruk den og bytt den ut med en ny. En redesignet lader har modellnummer A1400 og bokstavene «CE» omrisset i grått. Du trenger ikke å bytte laderen din.

Hvordan får du ny?


Ta med deg den berørte enheten til en Apple-autorisert tjenesteleverandør. Mobiloperatører som Apple samarbeider med vil også delta i dette programmet fra og med 18. juni 2014. Vi trenger å bekrefte iPhone-serienummeret ditt som en del av utvekslingsprosessen, så vennligst ta med deg iPhonen din.

Apple har en egen nettside for bytte av lader.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Har du en slik lader må du bytte

Innleggav Chiang Mai 1963 » fre 13.06.2014 15:31

Hva med iPods solgt i samme periode, har de samme lader?

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Jeg har en A1300 lader på

Innleggav GOK1 » søn 15.06.2014 12:30

Jeg har en A1300 lader på en iPad Mini (uten retina)....
Bør være samme garanti/utbyttings prosess der.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Hadde en slik en frem til

Innleggav hakon » søn 15.06.2014 22:19

Hadde en slik en frem til den smeltet.

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Re: Har du en slik lader må du bytte

Innleggav erlingni » man 16.06.2014 15:24

Jeg har hele syv(!) A1300 ladere som jeg fant i skuffer og skap hjemme og på jobb :rolls eyes: Bare en enkelt var en A1400 lader, fra iPhone 5S.
De fleste av disse laderne er kjøpt løst som tilbehør, mens noen fulgte med iPad mini, og eldre iPhones. Mange av de brukes fortsatt med lightning kabel. De er kjøpt på Elkjøp, Humac, Apple Store i utlandet og andre vilkårlige steder der de selger originalt apple tilbehør.

Ringte derfor Apple kundeservice i dag. De fikk ett gyldig iPhone (4S) serienummer, som de må ha. Men de var overhodet ikke interessert i å bytte noen av disse av ukjent årsak, og henviste til godkjent forhandler. Jeg sa det var helt uaktuellt å dra innom syv forhandlere, men de mente at jeg skulle kunne dra til en valgfri forhandler og bytte alle syv.

Det høres for godt ut til å være sant, så dette tror jeg kan bli interessant (jeg gir meg ikke) ;)
medlem i 134 måneder
 

Jeg fikk byttet min A1300

Innleggav TTmania » ons 18.06.2014 22:19

Jeg fikk byttet min A1300 på Elkjip i Fredrikstad i dag enda jeg kjøpte den direkte fra Apple store. Måtte oppgi serienr fra min tlf (5S) enda laderen stammer fra en 4S! Uansett flott service fra Elkjip. tok hele 2 minutter!

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Humac kunne bytte inntil

Innleggav erlingni » tor 19.06.2014 9:32

Humac kunne bytte inntil fire ladere pr. serienummer. Jeg brukte også et 5S serienummer der, det var ikke noe problem.
Her var det imidlertid ventetid på nye ladere. Så de tok imot de gamle og opprettet sak, og nå jeg venter på en sms når de nye har kommet.
Ingen spørsmål der heller om hvor eller når de gamle var kjøpt.
medlem i 134 måneder
 

Har du en slik lader må du bytte

Innleggav meridian1979 » tor 19.06.2014 23:13

Gdg
medlem i 175 måneder
 

Har du en slik lader må du bytte

Innleggav meridian1979 » tor 19.06.2014 23:23

Beklager, noe gikk galt da jeg prøvde å skrive et innlegg. Jeg var idag innom lefdal (Hamar). Der trengte de original kvittering på iPhone eller lader for å bytte lader. Det har jeg ikke. Laderen ble kjøpt ifm en firmareise da jeg hadde glemt lader hjemme og kvitteringen ble sikkert kastet etter kjøp. Så dro jeg hjem og ringte til Apple, forklarte dem at jeg ikke har kvittering osv. Han skulle sende meg ny og påstod faktisk at jeg får ny lader på døren imorgen. Som en bonus får man ved å ta direkte kontakt med Apple, med ledning. Dersom man bytter i butikk/verksted får man kun ladestøpsel utlevert løst. Så, igjen har jeg fått utmerket hjelp og service fra Apple. Tommel opp!
medlem i 175 måneder
 

Bytte lader var ikke enkelt,

Innleggav Joarvidlarsen » fre 20.06.2014 12:41

Bytte lader var ikke enkelt, hva er det de tenker på??

Apples rep i Kristiansand PIPPIN og Expert forlanger at du leverer inn den gamle laderen!!
og du blir kontaktet senere slik at du kan hente den nye ?? Hva skal en lade med i mellomtiden da ??
medlem i 117 måneder
 

Ja, ikke enkelt dette med

Innleggav ronnyo » fre 20.06.2014 13:27

Ja, ikke enkelt dette med bytte av ladere.



Jeg bor ca 19 mil fra Oslo men var der inne forrige lørdag. Humac på Oslo City kunne bytte mine to ladere de men de hadde ikke igjen ladere på lager. Eplehuset i Storgt hadde ladere på lager men de hadde ikke internett, så de kunne ikke legge inn bytteordre.

Tok kontakt med Elkjøp support og de sa det bare var å levere laderne i lokal Elkjøp butikk. Den ene kom med min iPhone4 mens den andre er kjøpt på Apple Store i München. Da jeg kom til Elkjøp fikk jeg beskjed om at det kun var den som fulgte med iPhone4 som var de som skulle byttes. De som var kjøpt løse hadde ikke feilen!!?? (På Apple support sider står det at også de som er kjøpt løse skal byttes) Hvordan kan jeg huske hvem er hvem prøvde jeg å forklare og hvordan kan det være kun de som fulgte med telefonene som er defekte? Vel tok med meg laderne og gikk til lokal NetCom. Ikke mer hjelp å få der. Ringte Apple i dag og de sender meg nå to nye ladere. Nok en gang må jeg rose Apple sin kundeservice. Bare gode erfaringer med de.




Edit: Fikk nye ladere på døren i går fra Apple. UPS tok med de gamle tilbake.
Sist endret av ronnyo den tir 24.06.2014 14:36, endret 1 gang
medlem i 181 måneder
 

Ut fra tråden her virket

Innleggav iCarl » tor 31.07.2014 13:07

Ut fra tråden her virket det greiest å ringe apple for å få tilsendt ny lader.
MEN i dag fikk jeg nye ladere og det viste seg å være av den "store typen" (Samme størrelse som til iPad, bare 5W og ikke 10/12. Det fulgte IKKE med duckheads altså pinnene som går inn i kontakten. Hvordan skal jeg da få ladet? er jo ikke en erstatning for laderen jeg hadde, om jeg må kjøpe sånn europlugg til den i tillegg?? Det fulgte heller ikke med ledning, men det kan man ikke forvente.

Noen som har opplevd det samme?? Blir nok en telefon til Apple igjen ja..
medlem i 209 måneder
 

Da har jeg ringt Apple

Innleggav iCarl » man 04.08.2014 16:41

Da har jeg ringt Apple igjen.. Etter å ha fortalt hele "historien", ble jeg satt over til en "senior" og måtte forklare på nytt. Veldig hyggelige kundebehandlere hos Apple, men uansett irriterende å bruke så mye tid på dette.

Jeg fikk i dag nye ladere, riktig "flat" type denne gangen. Uten ledning (ok, dere var heldige som fikk med ekstra ledning..) Så da går gamle samt feil-mottatte ladere i retur. så gjenstår det bare å se om returen blir registrert korrekt og at jeg refunderes "sikkerheten" for laderne de har sendt meg.
medlem i 209 måneder
 


Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron