Apple lanserer iPad Air

Apple lanserer iPad Air

Innleggav admin » tir 22.10.2013 21:09

Apple lanserer iPad Air

Apple lanserte i dag iPad Air som er den femte generasjonen med fullstørrelse iPad. Designmessig har iPad Air, ikke helt overraskende, lånt uttrykket vi ble introdusert for på iPad mini. Vi har fått en vesentlig tynnere kant (20% reduksjon) og iPaden har blitt både tynnere, lettere og raskere.

iPad Air er Apples femte generasjon med iPad og kveldens oppdatering er kanskje den største endringen på iPaden siden introduksjonen av iPad 2. Formfaktoren er endret, iPaden har beholdt skjermstørrelsen, men samtidig blitt både smalere og tynnere. Vekten og størrelsen er virkelig redusert uten at batterilevetiden har blitt redusert skal vi tro Apple.

På innsiden sitter det nå en A7-prosessor og dette er den samme 64-bits prosessoren som vi finner i den nye iPhone 5s som ble lansert i slutten av september. I tillegg har iPad Air også fått den mye omtalte M7 co-prosessoren som skal holde styr på når iPaden beveger på seg uten å trekke store mengder med strøm fra batteriet.

Kameraene på iPad Air har også fått en oppdatering og baksiden har nå et 5 megapiksel kamera med ny linse og 1080p HD-opptak. Forsiden av iPad Air har et nytt FaceTime HD-kamera og to mikrofoner for bedre FaceTime-samtaler.

Apple lover også raskere Wifi gjennom MIMO-teknologien hvor to antenner kan benyttes samtidig. iPad Air støtter ikke den nye AC-standarden på Wifi, men holder seg til 802.11a/b/g/n og du kan også få iPad Air levert med LTE.


Priser og tilgjengelighet i Norge


Apple lover samtidig lansering i USA og Norge og allerede 1. november skal du kunne få tak i iPad Air her i Norge enten via forhandlere eller Apple Store. Prisen er som dagens iPad 4 og du kan lese mer om iPad Air hos Apple.


Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Apple lanserer iPad Air

Innleggav mern » tir 22.10.2013 21:17

Er det noen som vet om den nye iPad Air støtter de bånd/frekvenser Telenor og Netcom har i Norge ?
medlem i 193 måneder
 

Re: Apple lanserer iPad Air

Innleggav Coswordo » tir 22.10.2013 21:22

Den skal støtte de samme bånedene som iphone 5s... Så ja!
medlem i 180 måneder
 

Kanten er blitt enda mindre

Innleggav MacLet » tir 22.10.2013 21:37

Kanten er blitt enda mindre enn 20% sammenliknet med den gamle, mener å huske det stod 43% ?

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Apple lanserer iPad Air

Innleggav Coswordo » tir 22.10.2013 21:45

Noe slikt...

Men! Det er grenser hvor mye nytt man kan gjøre med et nettbrett..... Allikevel skuffer oppdateringen noe for min del..
medlem i 180 måneder
 

Re: Apple lanserer iPad Air

Innleggav unalfcbmessi » tir 22.10.2013 22:43

Prisen er ikke som iPad 4. iPad 4 koster kun 3790 kr for 16 GB modellen..
medlem i 152 måneder
 

Re: Apple lanserer iPad Air

Innleggav ameja » tir 22.10.2013 23:08

Nå har jeg ikke fulgt så nøye med på iPad-produktet tidligere, men vurderer iPad Air nå. Når jeg sjekker ut Apple Store så ser jeg at ved siden av iPad Air så tilbys også iPad 2 i storskjerm-segmentet på iPad-siden.

Av ren nysgjerrighet: Hvorfor iPad 2? Hvorfor ikke iPad 3 eller 4?

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Apple lanserer iPad Air

Innleggav MacLet » tir 22.10.2013 23:10

Når de snakket om det så poengterte de at mange kunder ønsket seg den "meget rimelige" iPad 2, så er nok pga prisen vil jeg tro.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

ganske morsomt at nå får

Innleggav Mac Lovin » tir 22.10.2013 23:10

ganske morsomt at nå får du ikke kjøpt ipad, iphone eller mac pro på apple.no...bare gamle.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

iPad Air støtter ikke den

Innleggav iSkf95 » tir 22.10.2013 23:10

iPad Air støtter ikke den nye WiFi standaren ac, hvorfor ikke?
medlem i 152 måneder
 

Re: Apple lanserer iPad Air

Innleggav ameja » tir 22.10.2013 23:25

@MacLet: ja, det høres jo i grunnen rimelig ut :)

Ingen 802.11ac er muligens fordi den krever ekstra plass (bl.a. til antennen) så vidt jeg har forstått.. kanskje også et kostnadsspørsmål?

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Jeg savner 802.11ac og Touch

Innleggav Icenor » ons 23.10.2013 2:54

Jeg savner 802.11ac og Touch ID... så er det slik å forstå at man ikke kan bestille den fra apple.no før 1. november?

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Synes det plutselig ble

Innleggav Dorkfish » ons 23.10.2013 8:08

Synes det plutselig ble veldig dyrt å være Apple-fanboy jeg. Får satse på bruktmarkedet istedet.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Apple lanserer iPad Air

Innleggav Mads7 » ons 23.10.2013 8:35

Kan vel også være at Apple tenker at forbrukeren blir fornøyd uansett, fordi den uansett blir oppgradert med nytt utseendet og lettere vekt. Av den grunn kan de "spare" ac-oppdateringen til neste gang, for å ikke gi forbrukeren alt de peker på med en gang?

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Jeg støtter Mads7 sin teori

Innleggav nosey » ons 23.10.2013 12:32

Jeg støtter Mads7 sin teori fullt ut her. Dét er jo veldig dumt for oss, men sånn er det nå bare. Og det kommer noe nytt hvert år, så det nytter ikke, som mange ganger nevnt her inne, å skulle vente på neste modell hele tiden.

Jeg synes også det begynner å bli dyrt, men nå skal jeg gå til anskaffelse av min første iPad, som blir en iPad mini Retina med 4G, 32 GB tror jeg. Usikker på farge :D
Hadde jeg skullet oppgradere modeller både av iPad, iPhone og Mac ofte, så måtte nok jeg også ha benyttet meg av bruktmakedet. Men så er det jo ingenting som er bedre enn å kjøpe og pakke ut et helt nytt Apple-produkt!

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron