iPhone 5s/c lanseres 25. oktober

iPhone 5s/c lanseres 25. oktober

Innleggav admin » ons 09.10.2013 15:29

iPhone 5s/c lanseres 25. oktoberApple annonserte i dag at iPhone 5s og iPhone 5c vil bli tilgjengelig i Norge, Italia, Russland, Spania, og over 25 andre land fredag 25. oktober.

Norge er dermed tidligere ute enn for lansering av iPhone 5s og iPhone 5c og sjansen for å få tak i en telefon før jul stiger dramatisk. Apple har også gått ut med prisene på telefonene i Norge.

iPhone 5s er tilgjengelig i gull, sølv og stellargrått med en anbefalt utsalgspris på kr 5790 for modellen på 16 GB, kr 6690 for modellen på 32 GB og kr 7590 for modellen på 64 GB.

iPhone 5c er tilgjengelig i blått, grønt, rosa, gult og hvitt med en anbefalt utsalgspris på kr 4890 for modellen på 16 GB og kr 5790 for modellen på 32 GB.

Etuier til iPhone 5s er tilgjengelig i beige, svart, blått, brunt, gult og (RED) med en anbefalt utsalgspris på kr 329 og etuier til iPhone 5c er tilgjengelig i blått, grønt, rosa, gult, svart og hvitt med en anbefalt utsalgspris på kr 249

iPhone 5s, iPhone 5c og etuier for begge telefonene vil være tilgjengelig fra Apple Online Store, og utvalgte Apple-autoriserte forhandlere. 8 GB-modellen av iPhone 4S er tilgjengelig for kr 3290.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

25.august, komisk!

Innleggav Dr.Pepper » ons 09.10.2013 15:49

25.august, komisk!

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

5790 for 16GB versjon!!??

Innleggav Joker » ons 09.10.2013 15:51

5790 for 16GB versjon!!?? Det er for mye az!
Hvor er disse prisene funnet hen?
Sist endret av Joker den ons 09.10.2013 15:52, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: iPhone 5s/c lanseres 25. oktober

Innleggav Dr.Pepper » ons 09.10.2013 15:57

Jeg skal ikke kjøpe den nye iPhone, vente til seksern lanseres. Og ja, prisene er i det høyeste laget.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Det er morsomt hvordan en

Innleggav Nexus » ons 09.10.2013 16:31

Det er morsomt hvordan en 64gb telefon koster 200 kroner mindre enn deres 128gb datamaskin... Tørr påstå at man kan gjøre en del mer med en MacBook Air enn en iPhone, og SÅ fancy er ikke fingeravtrykk autentisering.
Spent på å se hvordan markedet reagerer...
medlem i 222 måneder
 

Nice blir en 64gb på meg.

Innleggav Mac Lovin » ons 09.10.2013 16:40

Nice blir en 64gb på meg. :) Skal bli godt å bli kvitt 5'ern :D Er jeg heldig kan jeg bestille en ny ipad og ipad mini samme dagen. Da blir det tidlig julaften.
Sist endret av Mac Lovin den ons 09.10.2013 16:41, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: iPhone 5s/c lanseres 25. oktober

Innleggav Dorkfish » ons 09.10.2013 16:49

Dette var unødvendig dyrt ja. Tror aldri iPhone har vært priset så høyt noen gang. Mener å huske at iPhone 4S 16 GB kostet 4.890, så gikk det opp til 5.190 på iPhone 5 og nå videre opp til 5.790 for 5S. Dette går den veien høna sparker Tim Cook!

Det blir ikke noe ny telefon på meg!

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Prisene er fra Apples

Innleggav admin » ons 09.10.2013 16:58

Prisene er fra Apples offisielle pressemelding. Dette er anbefalte utsalgspriser, men blir helt sikkert prisen i Apple Store i hvert fall.

$649 koster den billigste 16GB i USA (unlocked) og det blir 3890,- i NOK med dagens kurs. Så må vi plusse på 25% moms og da havner vi på 4862,-. Apple har da et påslag på 742,- i forhold til amerikansk versjon.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: iPhone 5s/c lanseres 25. oktober

Innleggav turimblar » ons 09.10.2013 17:05

Akkurat...

Nå er det de "stygge" iPhone 5c som er de vanlige telefonene, og iPhone 5s som er premium – både på funksjoner og pris! Som om ikke iPhone var dyrt nok fra før.

Der dalte faktisk Eplet litt i bakken for min del.
Jeg liker å oppgradere utstyret, men lurer på om jeg kan styre klar av denne utgaven :rolls eyes:
medlem i 227 måneder
 

Noen som vet om det blir

Innleggav sifa » ons 09.10.2013 17:51

Noen som vet om det blir noen forhåndsbestillingsmulighet eller?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Utrolig skuffende med +600kr

Innleggav RamGuy » ons 09.10.2013 22:26

Utrolig skuffende med +600kr for hver modell, og når iPhone 5C (som Apple forøvrig aldri har annonsert som noen billigere modell men som en fargerik modell for de som er litt lei sort og hvit / sølv telefon) ble såpass dyrt som 4890kr blir det jo nesten sånn som at iPhone 5C tar over som vanlig iPhone modell og at iPhone 5S nå fremstår som en "premium" modell selv om det strengt tatt ikke er noe så nyskapende eller fantastisk med 5S kontra 5 som skulle forsvare et prishopp.


Prisene forholdt seg jo på samme nivå fra iPhone 5 til iPhone 5S i USA, gjorde de ikke det? Så hva er det som gjør og forsvarer et prishopp på 600kr i Norge? Finner det veldig merkelig, spesielt på en "S" oppdatering som denne, hadde det vært en iPhone 6 med nytt design, større skjerm og det hele så tror jeg markedet ikke hadde brydd seg noe større men med en såpass liten oppdatering selv om det naturligvis er endel forbedring å spore syntes jeg faktisk er litt drøyt.


Når det gjelder iPhone 5C så er det jo ingenting med den modellen heller som forvarer en prislapp på 4890kr og en prisdifferanse på 900kr fra en iPhone 5C når vi ser på maskinvaren og det at de nå har tatt i bruk vesentlig billigere og mer effektiv plastikkproduksjon kontra aluminium. For denne prisen så må nesten Apple sitte på langt større marginer enn tidligere om ikke komponentprisene har skutt i taket det siste året. Nå har jeg alltid hatt en mistanke om at Apple har priset iPhone 5C kunstig høyt med overlegg for å se hvordan markedet tar det og eventuelt vil gradvis nedjustere den om den ikke når ønskede salgstall, for hvorfor selge ting billigere om det selger i ønsket antall til høyere pris uansett? Tipper vi ser 4290 og kanskje til og med 3890 om salget ikke går som forventet på iPhone 5C.


Må helt ærlig innrømme at jeg føler at Apple pusher grense litt her nå, fortsetter dette så blir det rett og slett fort dyrt for meg etterhvert om jeg foretrekker iOS og kvaliteten til iPhone aldri så mye.. Men det ser jo ut til å være en slags trend i markedet? HTC One, Samsung Galaxy S4 var hakket dyrere enn sine forgjengere og nå har vi Xperia Z1 som koster mer enn hva som har vært normalt uten abonnement, det samme med Galaxy Note 3.


Apple kan uansett ikke begynne å prise seg selv ut. At de har hatt samme pris som konkurrentene har man kunnet forsvare i form av kvalitet på programvare og maskinvare, så selv om de ikke nødvendigvis smører på når det gjelder gimmicks og ting som Android brukere elsker så har det nå alltid vært mulig å forsvare prisen om det var iOS og iPhone sin kvalitet du var ute etter. Men om de nå skal begynne å bli dyrere og dyrere så syntes jeg det ikke lenger er forsvarlig rett og slett.


Veldig skuffene og nesten litt provoserende for å være helt ærlig..
medlem i 181 måneder
 

Har vært med på galskapen

Innleggav Krutlapp » tor 10.10.2013 0:59

Har vært med på galskapen hvert år siden IPhone 3GS men nå er det slutt.
Beholder min IPhone 5 i minst 1 år til.
Synd å si, men i år valgte jeg å investere kr 5800.- i en Samsung Galaxy Note 3 noen dager etter lansering. Har tvillingkort i denne.
Må si det er en fantastisk telefon hvor jeg har fått en mengde funksjoner som jeg har savnet på IPhone. Suveren batteritid, går på 3dje døgnet nå og jeg har klådd mye for å sette meg inn i funksjonene.
5,7" tommers OLED skjerm med full HD oppløsning er også flott for en som har fylt 50, spesielt etter mye TV titting på kveldene!
32 GB internminne + at jeg har puttet inn ett Sandisk Ultrakort på 64 GB til en 500 lapp. Det blir myye minne..
Anbefaler å lese testen av denne på AMOBIL.
Den største bonusen er at jeg har spart noen høvdinger og har valget i 2 verdener når jeg går ut døra.
En 5S til kr. 7590.- antar jeg hadde vært gøy i ca. 10 min.! (Gjesp....)
medlem i 151 måneder
 

Hang med på hver model fra

Innleggav LCD » tor 10.10.2013 2:04

Hang med på hver model fra den første og helt til iPhone4
Den får duge litt til
Er litt for kostbart å oppgradere hvert år når prisen er så høy
Hadde egentelig tenkt meg å kjøpe nå...men venter heller på iPhone6 så får vi se
Tok en liten sjekk med familie og venner som har iPhone....ingen skulle oppgradere denne gangen, om flere kunne tenke seg å gjøre det så venter de
medlem i 147 måneder
 

Re: Har vært med på galskapen

Innleggav Dr.Pepper » tor 10.10.2013 7:36

Krutlapp skrev:32 GB internminne + at jeg har puttet inn ett Sandisk Ultrakort på 64 GB til en 500 lapp. Det blir myye minne..
32GB minne har den ikke, det er mer enn de råeste stasjonære PC'er har. Komplett selger 32GB minne fra 2500NOK og oppover. Det er stor forskjell på minne og lagringsenhet

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: iPhone 5s/c lanseres 25. oktober

Innleggav Krutlapp » tor 10.10.2013 9:40

Gikk nok litt fort i går kveld dette.
Er self. lagring, noe du sikkert skjønte også..
Internminne er forøverig på 3 GB, som er godt over hva en Iphone 5S har...
medlem i 151 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]