Apple lanserer iPhone 5s

Spørsmål: Blir

Innleggav mac_31 » ons 11.09.2013 22:02

Spørsmål: Blir fingeravtrykket sendt inn og lagret hos Apple, som igjen videresender alle iPhone5-brukernes fingeravtrykk til NSA og andre likenende institusjoner?
Sist endret av mac_31 den ons 11.09.2013 22:05, endret 1 gang
medlem i 167 måneder
 

Re: Spørsmål: Blir

Innleggav haakonks » tor 12.09.2013 1:20

mac_31 skrev:Spørsmål: Blir fingeravtrykket sendt inn og lagret hos Apple, som igjen videresender alle iPhone5-brukernes fingeravtrykk til NSA og andre likenende institusjoner?

Nei, blir kun lagret lokalt i telefonen.
medlem i 175 måneder
 

Er det mulig å kjøpe en

Innleggav Morberg » tor 12.09.2013 12:33

Er det mulig å kjøpe en slik ulåst i USA som funker her hjemme i Norge?

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Apple lanserer iPhone 5s

Innleggav Ogga » tor 12.09.2013 13:48

Ja, hvis du kjøper en unlocked GSM-versjon.

Stikk innom en Apple Store.
medlem i 222 måneder
 

Synes prisen muligens er

Innleggav Arild Holtet » tor 12.09.2013 13:54

Synes prisen muligens er litt høy.
medlem i 208 måneder
 

Re: Er det mulig å kjøpe en

Innleggav haakonks » tor 12.09.2013 20:43

Morberg skrev:Er det mulig å kjøpe en slik ulåst i USA som funker her hjemme i Norge?

Merk at den versjonen du får kjøpt i USA vil ha begrenset funksjonalitet i norske LTE (4G) nett.
medlem i 175 måneder
 

@admin din påstand at Apple

Innleggav Hakkern » tor 12.09.2013 23:18

@admin din påstand at
Apple oppgir nemlig to forskjellige ting på sin nettside.
stemmer ikke. LTE Band 7 (= 2600 MHz) er nevnt i tech spec for de vest-europeiske modellene. Reguleringen av frekvensressurser i Norge for mobilkommunikasjon er den samme som resten av Vest-Europa. Så modellene som nevnes for UK, Frankrike og Tyskland er de samme som vil bli solgt i Norge. Dog bestemmer Apple vha operatørinnstillingene som de sender ut til iPhone hvilke kapabiliteter telefonen får. Det har ikke mobiloperatørene full kontroll over. Derfor kan de ikke bekrefte noe før Apple har sagt hva de vil åpne for. Men det er vel svært trolig at både bånd 3, 7 og 20 blir åpnet ganske raskt så snart Apple har fått testet telefonen i de norske nettene. Alle deres konkurrenter har jo allerede støtte for dette.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Er det mulig å kjøpe en

Innleggav Morberg » fre 13.09.2013 9:28

haakonks skrev:
Morberg skrev:Er det mulig å kjøpe en slik ulåst i USA som funker her hjemme i Norge?

Merk at den versjonen du får kjøpt i USA vil ha begrenset funksjonalitet i norske LTE (4G) nett.

Hva menes med begrenset funksjonalitet?
Jeg bor godt oppi nord, men vi får vel 4G etterhvert vi også, å da hadde det vært fint om det funket.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

@morberg: de nordamerikanske

Innleggav Hakkern » fre 13.09.2013 15:08

@morberg: de nordamerikanske versjonene iPhone 5c Model A1532 (GSM) og iPhone 5s Model A1533 (GSM) kan muligens virke (de for AT&T abo). CDMA versjonen kan nok gi mer trøbbel. (Verizon abo.)

MEN ingen av de har ikke støtte for band 7 LTE 2600 MHz. Det kan jo være litt kjasse på denne siden av dammen... Og om du får aktivere de med en norsk operatør vet jeg ikke. Og hvordan operatørinnstillingene fra Apple for norske abo vil styre disse? Vet ikke. Jeg hadde ikke tatt sjansen med en så kostbar telefon.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: @morberg: de nordamerikanske

Innleggav Morberg » fre 13.09.2013 15:16

Hakkern skrev:@morberg: de nordamerikanske versjonene iPhone 5c Model A1532 (GSM) og iPhone 5s Model A1533 (GSM) kan muligens virke (de for AT&T abo). CDMA versjonen kan nok gi mer trøbbel. (Verizon abo.)

MEN ingen av de har ikke støtte for band 7 LTE 2600 MHz. Det kan jo være litt kjasse på denne siden av dammen... Og om du får aktivere de med en norsk operatør vet jeg ikke. Og hvordan operatørinnstillingene fra Apple for norske abo vil styre disse? Vet ikke. Jeg hadde ikke tatt sjansen med en så kostbar telefon.

Da er vel den saken lagt død. Har familie på jobb over dammen nå, men da får jeg heller vente til den slippes i Norge.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Forrige

Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere