SAS lanserer Passbook-støtte i app

SAS lanserer Passbook-støtte i app

Innleggav admin » fre 07.06.2013 15:54

PassbookApples Passbook er bort i mot genial for oppbevaring av billetter, rabattkuponger osv. og har man reist med et av de internasjonale flyselskapene som tilbyr Passbook lurer man virkelig på hvorfor SAS og Norwegian ikke har integrert dette i sin applikasjon.

Norwegian var tidlig ute med app, men SAS viser at de forstår plattformen vesentlig bedre og har nå lansert en oppdatering til sin populære app som endelig inkluderer Passbook-støtte. Er dette startskuddet på Passbook-integrasjoner også i Norge?

Passbook er Apples løsning på oppbevaring av flybilletter, rabattkoder, inngangsbilletter og alt annet av elektroniske billetter som vi får på mail og inne i apps. Hittil har Passbook vært en stor suksess i USA, men i Norge har forsvinnende få brydd seg med å tilpasse seg til Apples Passbook. Passbook er absolutt ikke magi og særdeles enkelt for både selskaper og apputviklere å integrere seg med, men allikevel er det få som har gjort noe med det.

SAS er nå den første skikkelig store aktøren i Norge som tar steget helt ut og integrerer seg med Passbook. I en oppdatering til deres populære applikasjon finner man nemlig nå Passbook-støtte. Dette gjør det mulig å legge billetten du bestiller i appen (eller på nett) rett inn i Passbook og lett tilgjengelig når du ankommer flyplassen. Passbook får endelig en mening også i Norge.

SAS SAS

Norwegian, som lenge har hatt en god app og ser ut til å satse på denne, har derimot ikke integrert seg mot Passbook. Forhåpentligvis kan SAS sin integrasjon nå være startskuddet på flere Passbook-integrasjoner, ikke bare hos konkurrenter som Norwegian, men i hele bransjen og i alle applikasjoner hvor dette er naturlig.

Applikasjonen til SAS er gratis i App Store.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Kan vel si det er en annen

Innleggav pgaa » fre 07.06.2013 18:06

Kan vel si det er en annen stor aktør i Norge på Passbook før SAS - nemlig Nettbuss.
Sist endret av pgaa den fre 07.06.2013 18:07, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: SAS lanserer Passbook-støtte i app

Innleggav butare » fre 07.06.2013 18:14

Veldig bra at SAS kommer med denne. Flyr en del i jobben, så jeg får nok brukt denne funksjonen. Må kanskje sjekke om andre større flyselskaper kommer etter. Hadde Star Alliance hatt en felles app ville det vært veldig bra!
medlem i 198 måneder
 

Savner at den henter opp

Innleggav bellaris » lør 08.06.2013 8:35

Savner at den henter opp tidligere bestilte reiser som ennå ikke er gjort. Da kunne jeg lastet inn sommerens ferie.

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Den gjør da det. Jeg har en

Innleggav butare » lør 08.06.2013 10:27

Den gjør da det. Jeg har en reise til oktoberfestivalen som ligger inne. Får ikke noe boarding kort av naturlig grunner, men jeg ser reisen der.
medlem i 198 måneder
 

Kommer til å fortsette med

Innleggav noerstad » lør 08.06.2013 23:09

Kommer til å fortsette med TripIt i en god stund til. Iallefall helt til de fleste selskapene integrerer med Passbook. Anbefaler TripIt for alle som reiser, ikke bare de som reiser mye.
medlem i 173 måneder
 

Re: SAS lanserer Passbook-støtte i app

Innleggav turimblar » søn 09.06.2013 18:15

Takk for tipset om TripIt – den var virkelig hendig!
medlem i 227 måneder
 

Jeg har lastet ned SAS

Innleggav Halion51 » man 10.06.2013 0:31

Jeg har lastet ned SAS appen. Den ligger vel på "skrivebordet" som en egen app og ikke gjennom Apples Passbok?

Brukerens avatar
medlem i 147 måneder
 

Re: Jeg har lastet ned SAS

Innleggav haakonks » man 10.06.2013 11:06

Halion51 skrev:Jeg har lastet ned SAS appen. Den ligger vel på "skrivebordet" som en egen app og ikke gjennom Apples Passbok?

Det er riktig.
For å få en bilett inn i Passbook må du først kjøpe en flybilett (selvsagt), sjekke inn på avgangen (det kan gjøres 22 timer før avgang). Når du har sjekket inn kommer boarding kortet ditt opp på telefonen, først da kan du trykke på "Add to Passbook".
medlem i 175 måneder
 

Re: SAS lanserer Passbook-støtte i app

Innleggav Halion51 » man 10.06.2013 12:08

Takk for svar.... ;-)

Brukerens avatar
medlem i 147 måneder
 

Fungerer dette når man har

Innleggav audunr » man 10.06.2013 15:45

Fungerer dette når man har bestilt via reisebyrå, type Berg-Hansen?
medlem i 232 måneder
 

Da må du du oppgi ditt

Innleggav Skylleviken » man 10.06.2013 17:20

Da må du du oppgi ditt Eurobonusnummer til reisebyrået når du bestiller. SAS-app'en har bare tilgang til de reisene med nevnte nummer.
medlem i 196 måneder
 

Re: SAS lanserer Passbook-støtte i app

Innleggav butare » man 10.06.2013 17:30

Såvidt jeg kan se er ikke dette korrekt. Det mulig å innhente en booking ved hjelp av en booking referanse. Jeg har ikke testet dette selv, men dette ser ut til å være mulig uten bonuskort.
medlem i 198 måneder
 

Hvordan får man billettene

Innleggav ruud » man 10.06.2013 20:20

Hvordan får man billettene in i passbok? Jeg har flybilletter både i berghansen og SAS appen. Disse billettene dukker ikke opp i passbok, hvordan kopiere man dem over?

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Hvordan får man billettene

Innleggav ruud » man 10.06.2013 20:24

Hvordan får man billettene in i passbok? Jeg har flybilletter både i berghansen og SAS appen. Disse billettene dukker ikke opp i passbok, hvordan kopiere man dem over?

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere