Telenor aktiverer 4G/LTE for iPhone 5 i Norge

Re: Telenor aktiverer 4G/LTE for iPhone 5 i Norge

Innleggav stesun » man 15.04.2013 11:32

Fremdeles ikke mulig å slå av 3G etter oppdatering.
medlem i 138 måneder
 

Re: Telenor aktiverer 4G/LTE for iPhone 5 i Norge

Innleggav nosey » tor 25.04.2013 15:51

det med hastighetene på mobilnettet for de som har Telenor og iPhone 5; jeg ser jo nå at man får høyere hastighet fra Telenor jo dyrere abonnement man har... litt dumt synes nå jeg, for de som ikke har rpd til, eller mest for de som ikke har bruk for de største og dyreste abonnementene... :(
jaja.
vet ikke om dette er sagt før i denne tråden, orker ikke å lese gjennom 40 sider for å sjekke.
veldig dumt må jeg si, merkelig prioritering!

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Telenor aktiverer 4G/LTE for iPhone 5 i Norge

Innleggav gvalstad » tor 25.04.2013 17:21

Så klart prioriteres de best betalende kundene!

De beste billettene på konserter og teater koster også mer, selv om det er samme forestilling.
medlem i 190 måneder
 

Re: Telenor aktiverer 4G/LTE for iPhone 5 i Norge

Innleggav petrus764 » tor 25.04.2013 17:33

Hvorfor er det såklart? Man betaler for samme tjeneste, bare i forskjellig mengde.

Dette er ikke noe annet enn kunstige begrensninger lagt for å tyne mer penger ut av forbrukere. Det er ikke samme begrensninger på HSPA, så dette er bare tull.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Telenor aktiverer 4G/LTE for iPhone 5 i Norge

Innleggav Ballis » tor 25.04.2013 20:30

Dette er jo ganske høl i hue og som han over skriver, bare en kunstig begrensning. Blir spennende å se hvordan dette blir når Netcom setter i gang. Blir spennende å se hvordan dekningen deres oppleves også, men ser for meg at raskere LTE, bedre LTE dekning, plus visual voicemail kan gjøre meg til Netcom kunde igjen.
medlem i 138 måneder
 

Re: Telenor aktiverer 4G/LTE for iPhone 5 i Norge

Innleggav nosey » tor 25.04.2013 22:14

gvalstad skrev:Så klart prioriteres de best betalende kundene!

De beste billettene på konserter og teater koster også mer, selv om det er samme forestilling.


Mulig du kan si det sånn, men det blir mer som at man blir stående utenfor salen og kun, kanskje, såvidt hører noe av konserten...

Og som petrus764 og Ballis sier så er det helt høl i hue. Får håpe at når Netcom kommer med LTE så åpner Telenor opp for høyere hastigheter også for oss som ikke har de dyreste Telenor-abonnementene, hvis ikke risikerer de å miste kunder som du sier Ballis :) det er litt skuffende av Telenor! håper, og regner med, at det ordner seg etter hvert :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Telenor aktiverer 4G/LTE for iPhone 5 i Norge

Innleggav bzzlink » lør 27.04.2013 9:15

Skjønner godt at de tar seg betalt etter hastighet.

Tv kabelen min kan levere 400Mbit nedlastingshastighet.

Jeg har det mellomste abb. Til 399,- mener du jeg burde være sur på canal digital som bare gir meg 70Mbit hastighet til den prisen jeg har valgt å betale, når jeg vet at nettet klarer 400?
medlem i 193 måneder
 

Re: Telenor aktiverer 4G/LTE for iPhone 5 i Norge

Innleggav petrus764 » lør 27.04.2013 10:50

Det er ikke sammenlignbart når de allerede tar seg betalt for mengde (GB pr. Mnd). Fastlinja di hjemme er unlimited uansett om du betaler for minste eller største hastighet. Man kan godt ta betalt for en av delene, men ikke begge to, det er ren grådighet.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Telenor aktiverer 4G/LTE for iPhone 5 i Norge

Innleggav nosey » lør 27.04.2013 21:50

@petrus764: korrek, helt enig! ;)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Telenor aktiverer 4G/LTE for iPhone 5 i Norge

Innleggav Ballis » man 29.04.2013 12:53

yep. Henger meg på denne. Det er greit å enten begrense hastighet eller datamengde, men når de først begrenser datamengde, bør de ikke legge seg opp i hvor fort du svir av denne mengden.

Sammenlikningen med Canal Digital er jo helt på jordet. De begrenser bare hastigheten, ikke datamengden.
medlem i 138 måneder
 

Re: Telenor aktiverer 4G/LTE for iPhone 5 i Norge

Innleggav nosey » tir 28.05.2013 9:44

Se å få kastet ut denne brukeren da, h*n driver jo bare å spammer.

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Telenor aktiverer 4G/LTE for iPhone 5 i Norge

Innleggav Isnoman » tir 28.05.2013 11:17

nosey skrev:Se å få kastet ut denne brukeren da, h*n driver jo bare å spammer.


Snakk for deg sjøl a Nosey! MAKAN...!
medlem i 139 måneder
 

Re: Telenor aktiverer 4G/LTE for iPhone 5 i Norge

Innleggav nosey » tir 28.05.2013 12:21

Hvis dere lurer så er "Isnoman" en i klassen som driver å kødder med meg. Svar gjerne på spørsmålene mine selv om han driver å kommenterer ;)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Forrige

Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]