iPad mini er her!

iPad mini er her!

Innleggav panther » fre 02.11.2012 11:21

iPad mini lansert

I dag er Apples nye iPad mini endelig i butikkene og hos Apple Store. Foreløpig ser det ut til at butikkene, selv med begrenset utvalg, greier å ta unna etterspørselen. Det er med andre ord ikke for sent hvis du vil sikre deg en iPad mini.

En rask sjekk hos de største forhandlerne (Eplehuset, Humac og Elkjøp) viser at det fortsatt er mulig å få en iPad mini - spesielt hvis du er glad i fargen hvit.

Som vanlig er det noe begrenset utvalgt ved Apple-lanseringer, men det har ikke vært like store køer på denne lanseringen som for eksempel forrige månedes iPhone 5-lansering.

Apple Store melder derimot om 2 uker med ventetid for levering og hvis du vil ha en iPad mini før den tid er din beste sjanse å komme seg til en forhandler i dag. Merk at det kun er iPad mini med Wifi som tilbys i butikker og hos Apple Store. iPad mini med Wifi og 3G kommer først i slutten av november.
medlem i 248 måneder
 

Re: iPad mini er her!

Innleggav bzzlink » fre 02.11.2012 11:50

Viktig å minne om at det ikke er GPS i den modellen som er i butikkene nå.
medlem i 192 måneder
 

Det er ikke GPS i noen av

Innleggav Johnybravo » fre 02.11.2012 12:45

Det er ikke GPS i noen av iPad modellene uten 3g/4g. Slik har det alltid vært. Når det er sagt, karttjenester /lokasjon fungerer overaskende bra likevel, og hvis man deler nett fra mobilen så virker det som iPaden får nøyaktige lokasjoner via tellefonens GPS. Jeg har brukt min wifi iPad flere ganger i bilen med nettdeling fra iPhone, da får jeg hele tiden nøyaktig posisjon
medlem i 184 måneder
 

Re: iPad mini er her!

Innleggav bzzlink » fre 02.11.2012 13:25

Turn by turn navigasjon fungerer ikke på min ipad mini ihvertfall. Vet at ipad uten 3g ikke har gps, men jeg synes ikke det er noen sammenheng mellom GPS chip og mobildata. Derfor jeg synes det var greit om de hadde tatt med det i artikkelen.
medlem i 192 måneder
 

Re: iPad mini er her!

Innleggav Jimpec » fre 02.11.2012 14:27

Skriver på min nyinnkjøpte mini nå. Helt nydelig device. iPad 3'en blir solgt nå..

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: iPad mini er her!

Innleggav kvasbo » fre 02.11.2012 16:20

jeg synes ikke det er noen sammenheng mellom GPS chip og mobildata.


Det er mange som ikke er klar over dette, men sammenhengen er enkel: Det er én chip som tar seg av alt trådløst. Wifi, 3g, UMTS, LTE, GPS osv.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Hvorfor får jeg ikke lastet

Innleggav argelebs » fre 02.11.2012 19:02

Hvorfor får jeg ikke lastet ned Ordspill på iPad mini?

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Jeg var innom Eplehuset

Innleggav Prentom » søn 04.11.2012 0:52

Jeg var innom Eplehuset idag, fikk tatt en titt på iPad mini'en.
Fy fan, jeg ble forelsket der og da.
SÅ FIN og mye mindre enn jeg trodde den skulle være.

Hadde det ikke vært for at jeg allerede har iPad 3, gen, ville jeg nok kjøpt med en gang.

Etter de første anmeldelsene virker det som det største ankepunktet er oppløsningen på skjermen.
Jeg ser for meg at Apple klarer å få presset inn retina i iPad mini'en innen de neste 2-3 årene, men den er jo ikke så dårlig oppløsning.

Jeg husker jeg syns det ble litt vel dårlig opplevelse etterhvert med iPad 1-2, men så er jo iPad mini mye mindre enn dem, så da blir samme oppløsning fortsatt mye bedre per tomme.
medlem i 185 måneder
 

Re: iPad mini er her!

Innleggav bzzlink » søn 04.11.2012 1:28

Helt ok leketøy og lesebrett. Men merker at det bare er 512 med ram i den...
medlem i 192 måneder
 

Hadde egentlig bestemt meg

Innleggav Criz » søn 04.11.2012 18:24

Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe 4gen. ipad, da jeg på forhånd sjekket konkurrerende 7" tablets for å se hvordan størrelsen ble.. Kom frem til at 7-8 tommer ble for lite, og bestemte meg for å kjøpe storebror.

Var så innom apple-store og tittet på ipad mini på fredag, og jeg forandret etter å ha flydd frem og tilbake mellom de to modellene, raskt mening. Så fort betalingsevnen tilsier det blir det ipad mini :D Perfekt størrelse, god å holde i hånden, og du føler ikke dette er et smykke som må smyges forsiktig ned i pc-lommen på bagen/sekken. Den kan lettere raskes med seg hvor enn du går og "slenges" på toppen av bøkene i sekken e.l.

Gleder meg! :D

Brukerens avatar
medlem i 160 måneder
 

Jeg har tidligere gitt

Innleggav HenrikWL » man 05.11.2012 13:40

Jeg har tidligere gitt uttrykk for at jeg ikke ser vitsen med en iPad mini, men etter å ha lekt med en i butikken har jeg endret mening. Skjermen oppleves faktisk ikke så mye mindre enn iPad, men formatet og vekten på iPad mini gjør den til en soleklar favoritt. Når min iPad en dag skal byttes ut er det slettes ikke utenkelig at den blir erstattet med en iPad mini.

Jeg fastholder dog at det ikke er noe poeng i å eie begge størrelsene.
Sist endret av HenrikWL den man 05.11.2012 13:40, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 


Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron