Telenor lover 4G/LTE for iPhone 5

Telenor lover 4G/LTE for iPhone 5

Innleggav admin » tor 11.10.2012 17:02

Telenor lover 4G/LTE for iPhone 5I et nettmøte på nettstedet Amobil.no bekreftet i dag dekningsdirektør Bjørn Amundsen i Telenor at Apples iPhone 5 vil fungere på selskapets 4G/LTE-nettverk i Norge.

Støtten for iPhone 5 og frekvensen den benytter for 4G vil først komme i første kvartal 2013, men det er utvilsomt gode nyheter for de som har kjøpt eller planlegger å kjøpe en iPhone 5.



Det var i et nettmøte på nettstedet Amobil.no at Telenor sin dekningssjef kunne fortelle at Telenor vil støtte 1800MHz 4G/LTE som benyttes på iPhone 5.

Jeg kan likevel bekrefte at iPhone5 vil fungere i løpet av første halvår av 2013 i Telenors 4G-nett. Nærmere informasjon om hvor og når kan jeg ikke gi på nåværende tidspunkt. Vi er også avhengige av endringer fra Apple sin side såvel som hos oss


skrev Amundsen i sitt svar på Amobil.no

Ifølge Amundsen vil Telenor åpne 1800MHz-nettet flere steder i Norge og at dette vil skje i 2013. iPhone 5 benytter som kjent frekvensene 800MHz og 1800MHz for 4G/LTE, mens vi i Norge benytter 2600MHz og 1800MHz. For at iPhone 5 skal kunne fungere med samtaler på 1800MHz båndet vil Apple også måtte gjøre en endring i programvaren på telefonene som leveres i Norge.

Til Amobil sier også Netcom at de heller ikke utelukker at iPhone 5 vil fungere i de områdene hvor de benytter 1800MHz båndet, men at de og Telenor er avhengig av å få på plass funksjonalitet for automatisk svitsjing mellom 4G data og 3G tale i tillegg til at Apple må støtte dette i Norge gjennom en programvareoppdatering.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Vil det da funke på nye

Innleggav Manemis » tor 11.10.2012 17:07

Vil det da funke på nye iPad også?

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Nei, nye iPad opererer ikke

Innleggav admin » tor 11.10.2012 17:11

Nei, nye iPad opererer ikke på disse frekvensene. Ryktes at det kommer en oppdatering sammen med iPad mini.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Men vil selskaper som

Innleggav OleOskar » søn 14.10.2012 23:05

Men vil selskaper som Djuice(selskaper med telenor sin dekning) støtte 4g etterhvert?
medlem i 138 måneder
 

Re: Telenor lover 4G/LTE for iPhone 5

Innleggav Nikoraisan » søn 14.10.2012 23:10

Djuice ER Telenor. Det er bare en samling Telenor-abonnement under et annet navn for å treffe yngre kunder.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Det visste jeg ikke men så

Innleggav OleOskar » søn 14.10.2012 23:54

Det visste jeg ikke men så det etter å ha lest gjennom personvern og alt det der(rart at de ikke nesten ikke never telenor annet enn der), jeg fant uansett et bedre abonnement der en på telenor sine sider. Men lurer fortsatt på selskaper som bare bruker telenor sitt nett eller både telenor og netcom.
medlem i 138 måneder
 


Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron