Lås opp døren med iPhone og Lockitron

Lås opp døren med iPhone og Lockitron

Innleggav admin » ons 03.10.2012 17:15

Lås opp døren med iPhone og Lockitron

Telefonen, nøklene og lommeboka er tre ting du nesten alltid har med deg når du er ute av huset. Hadde det ikke vært veldig greit å slippe å ha med seg alt? Med Lockitron kan du droppe nøklene. Denne lille saken lar deg nemlig styre låsen på ytterdøra med din iPhone.

Lockitron er en enkel liten sak du setter oppå dagens lås på innsiden av døren. Med Lockitron installert og koblet opp mot ditt Wifi-nettverk, vil du enkelt kunne låse opp og igjen din dør ved hjelp av en applikasjon på din iPhone.

Lockitron skal ifølge produsenten fungere på omtrent alle eksisterende låser. Produktet kommuniserer med din telefon over Wifi og har du en iPhone 4S/5 fungerer det også over Bluetooth 4 når du står utenfor døren. Hva du skal gjøre hvis iPhonen er tom for batteri er derimot litt uklart.



Produktet er klar for forhåndsbestilling til $149 og leveres i mars 2013. Du kan bestille og lese mer på Lockitron.com.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Lås opp døren med iPhone og Lockitron

Innleggav Dinael » ons 03.10.2012 17:29

Kanskje greit å ha en nødnøkkel tilgjengelig skulle telefonen gå tom for batteri ;)

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Lås opp døren med iPhone og Lockitron

Innleggav Mika71 » ons 03.10.2012 18:00

Klarte ikke å la være, så bestilte 1 enhet av Lockitron. :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Telefonen kan brukes til mer

Innleggav wacz016 » ons 03.10.2012 18:14

Telefonen kan brukes til mer og mer hverdagsting nå. Det er veldig bra, men batteriet er og blir den faktoren som trekker det hele ned. Og når du da bruker iPhone til mye annet i løpet av en dag, er det veldig kjipt å ikke kunne låse opp døren når du kommer hjem fra jobb.

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Lås opp døren med iPhone og Lockitron

Innleggav Mika71 » ons 03.10.2012 18:58

Det stemmer, men vil nå tro at nesten alle har billader..

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Re: Lås opp døren med iPhone og Lockitron

Innleggav Jon » ons 03.10.2012 19:00

Hva hvis telefonen din blir stjålet? Da har de tilgang til mail, etc. OG huset ditt.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

@jon Ikke hvis man har

Innleggav Prentom » ons 03.10.2012 19:06

@jon
Ikke hvis man har pin-kode på iPhone'n (ikke at jeg har det, eller skal ha det).

Og man kan jo ha nøklene i bilen. Eller alle andre steder enn inni huset. Da klarer man seg uten iPhone om man pluteslig mister den eller er fri for strøm.

Jeg la inn preorder med en gang etter å ha sett videoen.
medlem i 186 måneder
 

Kul idé! Må vurdere en

Innleggav Macpett » ons 03.10.2012 20:09

Kul idé! Må vurdere en sånn
Sist endret av Macpett den ons 03.10.2012 20:10, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Lås opp døren med iPhone og Lockitron

Innleggav Mika71 » ons 03.10.2012 20:57

Jon skrev:Hva hvis telefonen din blir stjålet? Da har de tilgang til mail, etc. OG huset ditt.



Klart telefon kan blir stjålet, men det kan nøkkler også. Jeg bruker tlf-pin for å komme inn i tlf. Men vil nå tro at dette er gjenomtenkt på samme linje som nettbanken på tlf. Men klart, risiko finnes det alltid. Så forstår tankegangen din :-)

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

FRISTER å kjøpe en slik,

Innleggav arildsd » tor 04.10.2012 0:28

FRISTER å kjøpe en slik, men er det greit å ha en slik når man leier bolig mon tro? :) Hadde vært en befrielse å slippe å låse opp døren hele tiden. Og kan konfigureres til at andre får samme tilgang skjønte jeg? Kjekt for kjæresten og slik da tenkte jeg.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

arildsd, du gjør jo ikke

Innleggav » tor 04.10.2012 14:42

arildsd, du gjør jo ikke noe modifikasjon på døra, annet enn å løsne litt på to skruer og skru dem fast igjen. burde ikke være problem selv om du leier.

hvis du har samme type lås som på videoen, så go ahead. :)

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Dette så kult ut,

Innleggav christian1986 » tor 04.10.2012 21:27

Dette så kult ut, bestilling lagt inn!

Ser at de selger ganske mange jevnt og trutt, antallet stiger fort.
medlem i 210 måneder
 

men når man har en sånn

Innleggav nosey » fre 05.10.2012 12:14

men når man har en sånn installert, kan man da både låse opp døren med mobilen OG bruke vanlig nøkkel? :D

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Huff ja en sånn måtte jeg

Innleggav SCI » fre 05.10.2012 12:18

Huff ja en sånn måtte jeg jo også ha.

Hooray! You've just reserved a Lockitron!

Congratulations, you're backer number 8,168, in supporting Lockitron. Share the great news!
medlem i 173 måneder
 

@nosey ja man kan fremdeles

Innleggav SCI » fre 05.10.2012 12:21

@nosey

ja man kan fremdeles bruke nøkkel ser det ut til.

What happens if Lockitron loses power?
You can always use your original key instead of Lockitron. For Bluetooth 4 enabled phones like the iPhone 4S you can gain access regardless of internet connectivity or power in the building.
medlem i 173 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron