Tim Cook beklager for kartene i iOS 6

Tim Cook beklager for kartene i iOS 6

Innleggav admin » fre 28.09.2012 15:30

Tim Cook beklagerDe nye kartene i iOS 6 har skapt mye debatt og misnøye ettersom de utvilsomt ikke er like gode som kartene de erstattet.

Apple tar nå bladet fra munnen og sjefen selv, Tim Cook, beklager i et åpent brev at kartene i iOS 6 ikke helt holder mål. Tim Cook lover at selskapet gjør alt de kan for å forbedre kartene og sier at de vil bli bedre det mer folk bruker kartene.

Det er ikke ofte Apple beklager, men i dag har altså Tim Cook publisert et åpent brev som beklager at Apples nye kart ikke var gode nok ved lansering. Tim Cook skriver at selskapet vet at deres brukere forventer vesentlig mer av Apple og at de er ekstremt lei seg for frustrasjonen dette har skapt for deres kunder.

Tim Cook lover samtidig at de gjør alt de kan for å forbedre kartene og at over 100 millioner iOS 6-brukere allerede har tatt i bruk kartene. Dette har på den korte tiden iOS 6 har vært ute resultert i en halv milliard søk. Cook sier at kartene vil bli bedre og at bruken av kartene blant alle brukerene vil resultere i dette.

Samtidig lover han også at Apple vil jobbe non-stop med kartene inntil de lever opp til den standarden vi forventer av Apple-produkter. Hele brevet kan du se under eller lese på Apple.com.



To our customers,

At Apple, we strive to make world-class products that deliver the best experience possible to our customers. With the launch of our new Maps last week, we fell short on this commitment. We are extremely sorry for the frustration this has caused our customers and we are doing everything we can to make Maps better.

We launched Maps initially with the first version of iOS. As time progressed, we wanted to provide our customers with even better Maps including features such as turn-by-turn directions, voice integration, Flyover and vector-based maps. In order to do this, we had to create a new version of Maps from the ground up.

There are already more than 100 million iOS devices using the new Apple Maps, with more and more joining us every day. In just over a week, iOS users with the new Maps have already searched for nearly half a billion locations. The more our customers use our Maps the better it will get and we greatly appreciate all of the feedback we have received from you.

While we’re improving Maps, you can try alternatives by downloading map apps from the App Store like Bing, MapQuest and Waze, or use Google or Nokia maps by going to their websites and creating an icon on your home screen to their web app.

Everything we do at Apple is aimed at making our products the best in the world. We know that you expect that from us, and we will keep working non-stop until Maps lives up to the same incredibly high standard.

Tim Cook
Apple’s CEO

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

En uhørt unnskyldning fra

Innleggav devo » fre 28.09.2012 15:57

En uhørt unnskyldning fra et av verdens største selskaper. Dette ville man ikke fått alle toppsjefer med på, men i Apple er det blitt en standard at man går ut når ting går på tverke. Han går tilogmed hen og anbefaler andres kartløsninger, dog samtidig som det reklameres for App Store og iOS-funksjoner.

Etter mitt skjønn var Apple nødt til å gjøre dette. Tim nevner navigasjon og stemmestyring som de ikke kunne bruke på Google Maps – etter pålegg fra Google. Det saboterer store deler av funksjonaliteten ved Siri og den sømløse iOS-opplevelsen. Men også veldig viktig, var det å gå over til vektorbaserte kart, noe Google såvidt har startet med.

Ja, Apple Maps er til tider elendig, men det kan ikke bli værre. De har lagt grunnlaget for en kartapplikasjon som Apple har full kontroll over, og vi slipper å levne de stadig økende personvernskonfliktene ved Googles produkter en tanke.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Forstår at han er lei av

Innleggav TheEdge24 » fre 28.09.2012 16:07

Forstår at han er lei av alt sytet, folk kan vel heller være med å hjelpe med å få det bedre. Med for eksempel bruke rapporter knappen som ligger fint til rette i Maps appen. Rapportert mye selv og alt har blitt ordnet opp i på relativt kort tid.

Brukerens avatar
medlem i 169 måneder
 

At man beklager at et

Innleggav s.b.h » lør 29.09.2012 9:08

At man beklager at et program ikke er godt nok, dvs på langt nær ferdig, er en ting, men å la brukerne selv finne andre alternativ er litt arrogant da.
Hadde han tatt den helt ut hadde de sluppet en ny IOS oppdatering som inkluderte Google Maps, som jeg forstår de har lisens på et helt år til. Det ville vært unnskyldning det ;-)
medlem i 184 måneder
 

@s.b.h Det bør de faktisk

Innleggav Aphelion » lør 29.09.2012 11:49

@s.b.h
Det bør de faktisk gjøre, siden det de har å tilby nå er helt på trynet.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

@s.b.h, dette skrev jeg om i

Innleggav rattata12 » lør 29.09.2012 14:22

@s.b.h, dette skrev jeg om i en forumtråd angående iPhone 5, der admin raget totalt på det der, står forsatt på mitt, og helt enig, hvorfor ikke bare ha et alternativ? Så kan de som føler Maps er godt nok bruke det...!!
medlem i 174 måneder
 

Løsning for de som ikke kan

Innleggav Manx » søn 30.09.2012 6:04

Løsning for de som ikke kan leve med det nye kartet:

Slik får du tilbake iPhone-kartene
Sist endret av Manx den søn 30.09.2012 17:09, endret 4 ganger.
medlem i 146 måneder
 

Hvordan kan jeg rapportere

Innleggav Svupp » man 01.10.2012 10:46

Hvordan kan jeg rapportere feil i kartet?
det er jo så mange gatenavn som er feil i mitt område, og skulle gjerne rapportert det inn. Er det bare ved bruk av veibeskrivelser og kjøreruter man får feilrapportert?
medlem i 150 måneder
 


er det mulig å endre volum

Innleggav Svupp » tor 04.10.2012 0:41

er det mulig å endre volum på navigerings-stemmen uavhengig av annet volum på telefonen, og hvordan gjør jeg dette?
medlem i 150 måneder
 

synes absolutt ikke han

Innleggav nosey » tir 09.10.2012 18:08

synes absolutt ikke han trengte å beklage dette. Fint gjort selvfølgelig, men folk er da ikke helt dumme heller!? Kartet vil bli så mye bedre etterhvert. Ja, det var en liten tabbe å ikke vente med å slippe det, men nå ble det gjort, siden de sikkert ville slippe det samtidig med iOS 6, fordi de ikke vil drive å slippe litt her og litt der! og grunnen til det er vi jo alle klare over, fordi de måtte bygge opp Appen fra bunnen av grunnet nye gode funksjoner de ville ha med. Folk burde/skjønner at Maps blir bedre etterhvert, og da vil det bli kjempebra, så slutt å syt, og media da som lager et voldsomt til styr...! Latterlig spør du meg!

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Tim Cook beklager for kartene i iOS 6

Innleggav Wavelength » ons 10.10.2012 9:18

Bilde

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 


Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]