iPhone 5 er nå i salg i Norge, men med lange ventelister

iPhone 5 er nå i salg i Norge, men med lange ventelister

Innleggav admin » fre 28.09.2012 10:51

iPhone 5 er nå i salg i Norge, men lange ventelister

Litt over 01:00 i natt åpnet Apple Store for salg av iPhone 5 i Norge og 21 andre land. De ivrigste hadde da allerede stått i kø mange timer hos mange av de nattåpne forhandlerene for telefoner med Netcom, Telenor eller Tele2-binding. Den store skuffelsen var dog at Apple fortsatt er utsolgt og leveringstiden er minimum 3-4 uker.

Mange hadde trodd at Apple som tidligere år hadde satt av et mindre «lanseringslager» til lanseringen i Norge og de 21 andre landene som fikk iPhone 5 i natt. Det viste seg dessverre ikke å stemme og selv om du satt oppe i natt og ventet på at Apple Store skulle legge ut telefonen, så fikk du fortsatt ikke noe kortere leveringstid enn 3-4 uker. Det samme som telefonen nå har i USA. Apple er dermed fortsatt utsolgt og har ikke noe lager av telefoner og telefonen du bestiller må faktisk produseres først.

I USA har det vist seg at leveringstiden som regel har blitt fremskyndet underveis. Selv om Apple først sier de kan levere telefoner i slutten av oktober/begynnelsen av november så er det mulig at dette vil fremskyndes underveis.

Prisene på iPhone 5 i Norge har av en eller annen grunn også steget sammenlignet med iPhone 4S. Prisen på iPhone 5 var i USA det samme som iPhone 4S, men i Norge har denne steget noe. Prisene på de forskjellige modellene er nå som følger:


  • iPhone 5 16GB uten abonnement - NOK 5190,-

  • iPhone 5 32GB uten abonnement - NOK 6090,-

  • iPhone 5 64GB uten abonnement - NOK 6990,-



De forskjellige forhandlerene i Norge har fått inn et svært begrenset antall telefoner, men de ser nå også ut til stort sett å være utsolgt for de første telefonene som kom til landet.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Mener vell: iPhone 5 16GB

Innleggav hakoares » fre 28.09.2012 10:53

Mener vell:
iPhone 5 16GB uten abonnement - NOK 5190,-
iPhone 5 32GB uten abonnement - NOK 6090,-
iPhone 5 -->64GB<-- uten abonnement - NOK 6990,-
medlem i 156 måneder
 

Jeg kjøper ikke ny iPhone

Innleggav Johnybravo » fre 28.09.2012 12:15

Jeg kjøper ikke ny iPhone før Siri kommer på norsk. DA ser jeg at det blir en fantastisk oppgradering som vil forandre hvordan jeg bruker tellefonen. Jeg synes ikke det er særlig mye forandring fra hvordan jeg bruker min iPhone 4. En rad med ekstra ikoner er ikke nok for meg desverre. Og at alt er litt bedre, ja det er heller ikke særlig stor forandring fra hva jeg bruker tellefonen til. De aller fleste Apps og spill fungerer strålende på en iPhone 4.
medlem i 185 måneder
 

Noen som har peiling på hva

Innleggav eirikp » fre 28.09.2012 12:19

Noen som har peiling på hva Telenor tar i bruddgebyr? Jeg reserverte iPhone 5 for ca en uke siden, og fikk e-post i dag om at jeg kan bestille og få den levert i løpet av et par dager. Men dette er jo med Telenor-abonnement (og minimum 8.278 kr i totalkostnad ila. et år (Komplett M)). Jeg har ikke Telenor-abonnement, og vil heller ikke ha det.

Ved tidligere iPhone-lanseringer så har Telenor gått ut med bruddgebyr for hvert abonnement, men Telenors kundeservice ville/kunne ikke oppgi en pris for dette uten at jeg først bestilte telefon og tegnet abonnement, fikk jeg beskjed om.

Noen som vet?
medlem i 209 måneder
 

Vært innom et par butikker

Innleggav termserv » fre 28.09.2012 13:11

Vært innom et par butikker på Oslo City og rundt Jernbanetorget, og det virker som de har mer enn nok igjen. Ingen kø var det heller.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

@eirikp - Hvis Telenor ikke

Innleggav OB1-KENOBI » fre 28.09.2012 14:12

@eirikp - Hvis Telenor ikke "vil opplyse" om bruddgebyr før du inngår avtale, er dette heller ikke en del av abonnementsavtalen. I så fall kan du bryte avtalen ved å betale den "faste" delen av abonnementet (hvilket vil være Telenors tap ved at du bryter avralen).

Telenor er muligens ikke enig i denne tolkningen, men du kan jo presentere den for kundeservice og høre om de da blir litt mer velvillig til å oppgi hva de krever i bruddgebyr.
medlem i 235 måneder
 

Merker at jeg blir litt

Innleggav martin.alvaer » fre 28.09.2012 15:04

Merker at jeg blir litt frustrert av prisstigningen på apple.no Nå sparer jeg faktisk 400 kr på å binde meg for et år med djuice ved kjøpt av 32gb med all in one L web. Martin

Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Gjelder dette på butikker

Innleggav iMacman » fre 28.09.2012 15:25

Gjelder dette på butikker som elkjøp også? FIkk beskjed om at jeg kunne hente min iPhone 5 sort 32gb idag med netcom men nå sier de at de ikke har fått inn 32 gb. Må jeg vente i 4 uker når jeg sto 4 timer i kø?....
medlem i 174 måneder
 

Åpnet ikke kl 01, men

Innleggav emphezis » fre 28.09.2012 20:34

Åpnet ikke kl 01, men nøyaktig kl 02...
medlem i 163 måneder
 

Re: iPhone 5 er nå i salg i Norge, men med lange ventelister

Innleggav bruiseprestine » fre 28.09.2012 21:53

01:57 for å være nøyaktig, etter automatisk innstilt klokke (time.euro.apple.com).

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: iPhone 5 er nå i salg i Norge, men med lange ventelister

Innleggav geircito » ons 10.10.2012 21:15

Nei, Apple Store Norge startet forbrukersalget på sekundet kl 01:55 :-)

Forøvrig startet salget på forretningssiden (business) til Apple Store Norge kl 00:01.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Noen som vet om man kan

Innleggav colocomo » tor 11.10.2012 16:28

Noen som vet om man kan reservere iPhone 5 (32GB) her https://reservasjon.telenor.no/iphone5 og når man skal velge abonnement, velge uten abonnement? Har et telenorabonnement fra tidligere som jeg vil beholde.
medlem i 193 måneder
 


Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron