Jasmine - YouTube-applikasjonen Google burde ha laget

Jasmine - YouTube-applikasjonen Google burde ha laget

Innleggav admin » ons 26.09.2012 16:42

Jasmine - YouTube-appen Google burde ha lagetDa Apple introduserte iOS 6 var det uten YouTube-applikasjonen som har vært der siden 2007. Apple har fjernet YouTube fra standard installasjonen og Google har sluppet sin egen YouTube-applikasjon i App Store. Den har dog en rekke mangler, deriblant støtter den ikke AirPlay eller iPad.

Jasmine er derimot YouTube-applikasjonen Google burde ha laget.

Jasmine er en ny og uoffisiell YouTube-applikasjon som er utviklet av Jason Morrissey som også har utviklet den eminente Reddit-klienten Alien Blue. Med Jasmine får du med andre ord et godt stykke håndarbeid.

Jasmine har et enkelt, pent og veldig ryddig grensesnitt som ligner noe på Alien Blue. Det er vesentlig ryddigere og penere enn både Apple og Google sitt grensesnitt i deres YouTube-applikasjoner og det er lett å navigere seg fram til videoer - enten gjennom søk, gjennom YouTubes egne topplister, trending osv. eller kanaler som du abonnerer på.

Jasmine - YouTube-applikasjonen Google burde ha laget Jasmine - YouTube-applikasjonen Google burde ha laget

Jasmine støtter selvsagt AirPlay (noe den offisielle YouTube-klienten ikke gjør) og du kan dermed streame YouTube-innhold til din Apple TV. Applikasjonen fungerer også på iPad og har der et grensesnitt som minner litt om den gamle Twitter-applikasjonen som Twitter nylig drepte.

Hvis du benytter YouTube mye om kvelden har Jasmine også et nattmodus for deg og grensesnittet endres da fra grått til svart og blått. Smart og effektivt for såre øyne.

Jasmine - YouTube-applikasjonen Google burde ha laget Jasmine - YouTube-applikasjonen Google burde ha laget

Jasmine er tilgjengelig gratis i App Store og krever iOS 6. Hvis du liker applikasjonen kan du støtte utviklingen gjennom en in-app purchase og oppgradere til pro-utgaven. Du får da muligheten til å sette foreldrebegrensninger på applikasjonen.

Dette er YouTube-appen Google burde ha laget selv.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Bra at det finnes en iPad

Innleggav Vegard1 » ons 26.09.2012 16:58

Bra at det finnes en iPad versjon av denne. :-)

Brukerens avatar
medlem i 148 måneder
 

Sverre Aune Nei jeg vil ha

Innleggav Sverrepad » ons 26.09.2012 17:16

Sverre Aune

Nei jeg vil ha tilbake YouTube slik den var
medlem i 157 måneder
 

Re: Jasmine - YouTube-applikasjonen Google burde ha laget

Innleggav Jon » ons 26.09.2012 17:20

Funker kun på iOS 6

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Har prøvd Jasmine en stund

Innleggav Tkima1 » tor 27.09.2012 12:20

Har prøvd Jasmine en stund nå og jeg må si at jeg er ganske misfornøyd.

Jeg kjører Den nye iPaden med iOS 6.

For det første så er ikke programet stabilt, den krasjer mye. Den viser heller ikke informasjon angående når videoen ble lagt ut, dette saver jeg veldig.
Utseende er pent og fancy, men dessverre ikke intuitivt nok. Det er godt å navigere men du kan ikke være nok produktiv når du søker eksempelvis abonnenter.

Alt i alt er dette et godt program som en kan ha på iPad istedet for google sin applikasjon, jeg kommer derimot IKKE til å fortsette med denne når google oppdaterer sin app for iPad.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Jeg er egentlig fornøyed

Innleggav fridge29 » tor 27.09.2012 13:35

Jeg er egentlig fornøyed med Jasmine så langt. Har ikke opplevd at det crasher så langt og synes grensesnittet er riktig så bra, men det er jo selvsagt en smaksak. Airplay funker bra, og det er jo ett pluss. Den får iallfall funke inntil Google kommer med egen app.
medlem i 175 måneder
 

Noe som er VIRKELIG bra i

Innleggav Tkima1 » fre 28.09.2012 2:46

Noe som er VIRKELIG bra i Jasmine dog er at du kan velge hvilken oppløsning du vil ha! (Under avansert innstillinger) Dette savner jeg stort på både apple og Google sin YouTube app. Jeg vil gjerne kunne velge om jeg vil ha 360 eller 720 eller 1080 osv..

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

syns det virker bra å bruke

Innleggav budbringeren » fre 28.09.2012 2:53

syns det virker bra å bruke safari og youtube.com på iPad jeg. Har egentlig alltid brukt safari i iphone også, og fått igang videoen jeg vil se før jeg ellers hadde rukket å finne appen blant appene,)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Som Tkima1 sier så vises

Innleggav hailstiffler » fre 28.09.2012 6:21

Som Tkima1 sier så vises dessverre ikke dato for når klippet/videoen man ser på ble lagt ut, og dette savner jeg også, men ellers vil jeg si at jeg liker appen veldig godt, den mangler riktignok dato som er påpekt, samt sorteringsmuligheter som f.eks "nyest til eldst" / "eldst til nyest" osv.

Jeg har intrykk av at dette er en rimelig ny app, så man kan jo håpe nye funksjoner kommer til etterhvert.
Sist endret av hailstiffler den fre 28.09.2012 6:21, endret 1 gang
medlem i 156 måneder
 

Re: Jasmine - YouTube-applikasjonen Google burde ha laget

Innleggav ddybing » fre 28.09.2012 7:26

Testet på iPad nå. Genial!
Elsker at den støtter AirPlay, har volumslider og kan kjøre i bakgrunnen :D

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 


Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron