Styr lyset med LIFX-lyspærer og iOS-app

Styr lyset med LIFX-lyspærer og iOS-app

Innleggav admin » man 17.09.2012 14:06

Selv om lyspæra begynner å bli svært gammel har det ikke skjedd mye med produktet «lys» siden introduksjonen av pæra. Vi har fått en masse forskjellige typer lys, men måten vi tenker lys er ganske lik. Vi skrur lyset av og på med en bryter. Et nytt Kickstarter-prosjekt med navnet LIFX ønsker å endre måten vi tenker lys på. LIFX er en Wifi-tilkoblet LED-pære som styres av en iOS-applikasjon.


Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Dyr, men jeg er så

Innleggav Prentom » tir 18.09.2012 17:03

Dyr, men jeg er så teknofreak at jeg måtte kjøpe.
4 pærer for 216$ med frakt.
Det står at pærene skal kunne vare opptil 25 år!
medlem i 186 måneder
 

Er viktig og lese denne

Innleggav Hager » tir 18.09.2012 18:57

Er viktig og lese denne linken:

http://blogs.reuters.com/felix-salmon/2 ... x-edition/

Er ikke bare fryd og gammen + at selvskapet som skal lage de har nå utsatt levering av en gorifisert papp-eske med 3 månder. Venter til de er "in-store" før jeg kaster pengene mine på dette.
medlem i 139 måneder
 

Hvorfor bruke tusenvis av

Innleggav 029kid » ons 19.09.2012 9:06

Hvorfor bruke tusenvis av kroner på dette når du kan gjøre det samme med Tellstick ?
medlem i 186 måneder
 

Så vidt jeg kan se, kan du

Innleggav martin.alvaer » ons 19.09.2012 9:57

Så vidt jeg kan se, kan du ikke gjøre det samme med Tellstick. I tillegg er dette en løsning der man bare bytter ut lyspæren, med noe som varer i 25 år. man slipper å ta i bruk eksterne "adaptere" for å få det til å fungere. I tillegg likte jeg mulighetene som endret farge på lyset ga.



Martin

Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Du kan fint kjøpe

Innleggav 029kid » ons 19.09.2012 10:45

Du kan fint kjøpe trådløse støpsler, så da slipper du den adapteren. De er dog noe dyrere, ang veggbrytere så gjemmes dette bak vegg og er derfor skjult.
Dessuten fungerer denne kun lokal, stort minus.

Horelys er ikke kult :)
medlem i 186 måneder
 


Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron