Apple lanserer iPhone 5 - i Norge 28. september

Ja, jeg digger Apple og jeg

Innleggav E. Skrott » tor 13.09.2012 17:51

Ja, jeg digger Apple og jeg digger Mac og jeg digger iPhone. Jeg kommer selvsagt til å kjøpe 5'ern fordi jeg vet det er en strålende mobil som passer meg som hånd i hanske – jeg kunne ikke tenke meg noe annet. Jeg forstår også at vi ikke kan vente oss revolusjonerende nyskapninger hver eneste gang – og jeg forlanger det heller ikke.

Men – og det er med stor beklagelse – jeg er inderlig enig i dette:

http://www.bbc.com/news/technology-19557497

Så er det sagt, liksom.
medlem i 223 måneder
 

E. Skrott: Jeg er

Innleggav Martin Jensen » tor 13.09.2012 19:49

E. Skrott:

Jeg er fullstendig enig med deg, trist, men er 100% enig i linken du delte.
medlem i 157 måneder
 

For min del, kunne iPhone5

Innleggav macsam » tor 13.09.2012 20:12

For min del, kunne iPhone5 hatt innmaten til iPhone(1),og jeg hadde fortsatt kjøpt den!!! It´s all about the looks, peeps!

Så er det sagt, liksom.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Jeg ser heller ikke at dette

Innleggav KlodrikMcKr » tor 13.09.2012 20:14

Jeg ser heller ikke at dette er en telefon å være skuffet over.

Får å ta en sammenligning med Samsung og demes oppgradering

iPhone 5 har 0.5" større skjerm med høyere oppløsning, kraftigere prosessor, bedre kamra osv enn sin forgjenger (iPhone 4s)
Galaxy s3 har 0.5" større skjerm med høyere oppløsning, kraftigere prosessor, bedre kamra osv enn sin forgjenger (Galaxy s2)

Brukerens avatar
medlem i 167 måneder
 

Re: Apple lanserer iPhone 5 - i Norge 28. september

Innleggav Wavelength » tor 13.09.2012 20:46

Ja, men Samsungen har et OS som fornyer seg i mye større grad enn hva iOS gjør.
Det er ikke selve telefonen jeg er mest skuffet over, men iOS som forblir gørr kjedelig.
For meg er det OSet som gjør telefonen. Selv om iOS er ekstremt bra, så mener jeg at det er på tide med en oppgradering av spesielt førstesiden. Widgets og muligheten til egendefinering savner jeg.

Jeg vurderer som nevnt Samsung, og ikke minst Nokia Lumia 920. Men jeg vet også at jeg er for avhengig av Apple sitt økosystem, så blir vel en iPhone 5S til høsten igjen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Har Iphone 4, vurderer å

Innleggav famouskenneth » tor 13.09.2012 22:14

Har Iphone 4, vurderer å kjøpe Iphone 5, men føler ikke at den hadde mye nytt å bringe.

Jeg har ikke lyst til å vente i to år til apple kommer med Iphone 6, da vil telefonen min være 4 år gammel. jeg regner med at de kommer med en 5s modell i neste år.

neste år slutter de å oppdatere iphone 4. lurer på om den blir tregere av å oppdatere til IOS 6.
medlem i 149 måneder
 

Bare jeg som elsker designet

Innleggav SM411 » tor 13.09.2012 22:18

Bare jeg som elsker designet til den nye sorte iPhonen? Den er helt nydelig, og slipper forhåpentligvis å pakkes inne i bumbere for å overleve.
medlem i 200 måneder
 

Jeg vil nok ikke skaffe meg

Innleggav Snarkhild » tor 13.09.2012 22:29

Jeg vil nok ikke skaffe meg denne mobilen uansett, i og med at jeg er møkklei touch-tastatur. I neste omgang skal jeg skaffe meg en med FYSISK tastatur, bare synd det nesten ikke finnes noen av dem på markedet. Jeg blir mindre og mindre MAC-fan, siden mange aktører har klart å snik-kopiere alle fordelene Maczene har.

Mvh Snarrrkhild
medlem i 188 måneder
 

Er det bare meg, eller ser

Innleggav Criz » tor 13.09.2012 23:27

Er det bare meg, eller ser den matte baksiden på iphonen ut som den er farlig utsatt for riper?

Brukerens avatar
medlem i 161 måneder
 

Jeg er strålende fornøyd

Innleggav daggad » fre 14.09.2012 9:04

Jeg er strålende fornøyd med iPhone 5. Den ble nesten alt jeg ønsket meg.
Noen ting savnes som kortinngang, mer minne. Men samtidig er det imponerende hardware i den.
Skjermen i 16:9 virker perfekt. Ny kontakt på docken burde kommet på iP4, den gamle var det på høy tid å erstatte.
Det som ble en overraskelse for meg var vekten. 112 gram er 20% lettere enn iP4. Når telefonen har vokst rundt en cm i høyde så vil den føles veeeldig lett.

Og utseendet er flott. Jeg har hele tiden synes det tåpelige glassdekselet på baksiden av iP4(s) har vært meningsløst. Det er en plastplate med glass utenpå. For de som fikser slike telefoner er det ok å skru ut 2 skruer for å bytte et knust glass for alt for mye penger. Men jeg fatter ikke hvordan Apple kunne gå for en slik tung løsning som i tillegg gjorde telefonen tykkere. iP5 er akkurat like tykk som en iP4/s uten denne platen. Og akkurat like tung (eller skal vi si lett..) også.

Det skal forøvrig bli gøy å se hvordan denne vil bli å jobbe med for hjemmefiksere som meg selv.

(For de som har iP4/s med knust glass på baksiden: Det spiller ingen rolle. Det er en plastplate som beskytter telefonen bak. Kjøp nytt glass for 50kroner på Ebay og skift det selv. Pass på at der følger med et "pentalobe" skrujern.)

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Veldig enig med det Green

Innleggav kurka » fre 14.09.2012 10:48

Veldig enig med det Green sier. Det er klart at det hadde vært morsomt med en WOW eller to, men vi har vel rett og slett blitt litt vel bortskjemte og kravstore.

Det er naturlig at nå som Apple har ledet an og vist vei såpass lenge, så er det naturlig at konkurentene virkelig har tatt innpå (og evt. tatt igjen eller gått forbi). Det gjør ikke iPhone dårligere, men mindre i teten. Og det er jo ingen krise. Jeg synes det er å overdrive kraftig å kalle iPhone for en gammeldags telefon. Jeg synes min to år gamle iPhone 4 er et herlig produkt fremdeles, men nå ønsker jeg meg mer plass (64gb) og bedre kamera. Og litt mer hastighet.

Selvsagt er det ting som mangler i iOS6 som jeg virkelig hadde ønsket meg, men det kommer jo nye versjoner der også, så man kan håpe.

Se på Mac-produktene som Mac Pro og vanlig Macbook Pro. Det er jo ikke noe fryktelig spesielt med dem annet enn at de ser bra ut. Men gode produkter er det lell.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Eit lite

Innleggav Green » lør 15.09.2012 19:06

Eit lite oppfylgingsspørsmål:

På min iPhone 3GS så kan eg halde inne "home"-knappen (eller knappen på handsfree-settet mitt) og så kan eg sei til iPhonen: "Ring Ole Olsen", og så ringer iPhonen Ole Olsen. Det fungerer fantastisk bra for meg!

Korleis er dette når ein har Siri (4S). Forstår den ikkje Norsk med oppringing heller, eller er det kun med andre oppgåver som spørsmål rundt ulike tema?
medlem i 211 måneder
 

Noen som vet om

Innleggav TheEdge24 » tor 20.09.2012 22:51

Noen som vet om forhåndsbestilling sjer kl 12:01 på Apple.no?

Edit: Det skjedde ikke noe nei, men håper på rundt 12 tiden idag?
Sist endret av TheEdge24 den fre 21.09.2012 11:31, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 169 måneder
 

Ser ikke ut til at det blir

Innleggav torsteng » fre 21.09.2012 18:12

Ser ikke ut til at det blir noen forhåndsbestilling denne gang..

-Torsten G
medlem i 166 måneder
 

Jeg pratet med eplehuset om

Innleggav Ramius » søn 23.09.2012 15:32

Jeg pratet med eplehuset om mulig prising på telefonen. De sa at den blir dyrere i Norge på grunn av inflasjon. Men jeg skjønner ikke dette.

Jeg skjønner at moms og en minimal fortjenste kan drive prisen litt opp. Men i USA koster altså 16gb versjonen 1200 kroner.

Eplehuset sa den vil ligge på i underkant av 5000 kroner her til lands. Kan noen forklare meg hvorfor den blir så mye dyrere i Norge?

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]