Apple lanserer iPhone 5 - i Norge 28. september

Hva er hastigheten på HSPA

Innleggav daggad » tor 13.09.2012 9:33

Hva er hastigheten på HSPA kontra 3G, og hvordan er dekningen i Norge ?

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Apple lanserer iPhone 5 - i Norge 28. september

Innleggav ruvinn » tor 13.09.2012 9:48

Ser og skjønner litt at mange er litt skuffet over denne lanseringen,telefonen kan tilsynelatende se ut til å ha små endringer, selv tror jeg mange vil endre synspunkt når de tar den nye telefonen i bruk.
Vekten er redusert med 20% dvs 112gram, jeg har i dag 4s , hadde en liten periode en galaxy s2 og det var en fornøyelse å drasse med seg denne i forhold til iphone 4 selv om den bare var 18gram lettere.
Nokia 920 er 185g, bare 73gram ekstra vil mange si , men dette vil merkes betydelig i skjortelomma..
Konkurrentene til iphone som ofte har større batteri har også vesentlig lengre ladetid, for dere som har oppgradert fra ipad 2 til 3 har sikkert merket dette , ipad 3 tar jo en liten evighet å lade..
Så oppdateringen fra 4s til 5 er kjedelig men ganske god..
Jeg ser ingen konkurrenter med så liten skjerm som leverer tilsvarende ytelser
Selv hadde jeg håpet på en større skjerm på nærmest samme fotavtrykket som 4S og gorilla glass 2 selvfølgelig, er litt skeptisk til 16/9 formatet som er på den nye iphone 5

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Sverre Aune En stor

Innleggav Sverrepad » tor 13.09.2012 10:05

Sverre Aune

En stor skuffelse iphone ,er og blir en gammeldags telefon.hadde ventet mere nytt ja må æ si
medlem i 157 måneder
 

Nei, dette var triste saker.

Innleggav satheesh.net » tor 13.09.2012 10:18

Nei, dette var triste saker. Tror jeg heller fortsetter å satse på Windows Phone og nye WP8 som lanseres snart... :)

http://www.satheesh.net/2010/08/16/what ... e-product/

http://www.satheesh.net
Sist endret av satheesh.net den tor 13.09.2012 10:19, endret 1 gang
medlem i 152 måneder
 

Windows Phone? Har de

Innleggav cybervision_ » tor 13.09.2012 10:38

Windows Phone? Har de drukket? Er så glad jeg ble kvitt det rælet.

Er det enda vanlig microsim i den nye 5-ern?

Noen som har peil når man kan bestille?
medlem i 223 måneder
 

Re: Apple lanserer iPhone 5 - i Norge 28. september

Innleggav Sercox » tor 13.09.2012 10:55

cybervision Det er nano-sim i 5-ern. -->http://www.engadget.com/2012/09/12/iphone-5-confirmed-to-use-nano-sim-current-sims-not-compatible/

Regner med at det er 21. sept man kan begynne med forhåndsbestilling...

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Apple lanserer iPhone 5 - i Norge 28. september

Innleggav eirikaav » tor 13.09.2012 10:57

iPhone har nano sim
medlem i 211 måneder
 

Denne hopper jeg glatt over,

Innleggav AllFather » tor 13.09.2012 11:36

Denne hopper jeg glatt over, like håpløs oppdatering som 4S.

Ville heller ha sagt dette er iPhone 4S v2.

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Tykkjer det er underleg å

Innleggav Green » tor 13.09.2012 11:52

Tykkjer det er underleg å lese alle desse kommentarene der folk er SÅ skuffa...

Sikkert berre eg som er rar... men når man tenkjer at man ikkje gidder å oppgradere fra 4S til 5, så må nå det vere eit kvalitetsstempel til iPhone 4S og ikkje noko å kritisere Apple for? Er det slik at kvar gong Apple kjem med ein ny telefon, så SKAL man kjøpe ein ny? Bør ein iPhone berre ha levetid på 1 år?

Sjølv har eg ein iPhone 3GS. Eg har vore kjmpenøgd med den telefonen. Den beste telefonen eg har hatt, og ja, eg har prøvd Samsung og Android telefoner. Dei er fine dei og, men eg er utruleg nøgd iOS 5. Synest det fungerer kjempebra. Ting trenger ikkje være "nytt" heiletida. For meg er det viktigere at det fungerer bra, enn at designet skal bli forandra annakvar måned.

Eg kjem mest truleg til å kjøpe iPhone 5. Eg er kjempenøgd med at iPhone 3GS har halde så lenge, men no begynner den å bli slitt. Eg håper at min neste telefon (om det då f.eks. blir iPhone 5) faktisk virker like godt etter 3,5 år som iPhone 3GS... og for de som lurer... eg bruker telefonen min masse...
medlem i 211 måneder
 

Re: Apple lanserer iPhone 5 - i Norge 28. september

Innleggav E. Skrott » tor 13.09.2012 12:36

DA Tim Cook og resten av Apple-ledelsen presenterte
medlem i 223 måneder
 

@daggad HSPA og HSDPA-DC er

Innleggav Hakkern » tor 13.09.2012 13:19

@daggad
HSPA og HSDPA-DC er en videreutvikling "turbo3G".
5ern har fått HSDPA-DC. Det er siste nytt på 3G.
Den hurtigste man får til på en 5 MHz radiokanal (carrier) i 3G nettet pr idag er 21 Mbit/s. HSDPA-DC betyr Dual-Carrier. Dvs man spleiser to radiokanaler.
Dette er aktivert i deler av NetComs 3G nett allerede og utrulling pågår.
Det finnes teknologi på tegnebrettet for å øke hastigheten ytterligere i 3G nettet i årene fremover. Denne utviklingen tar nok ikke slutt med det første. Potensiellt kan 3G etterhvert komme opp i dagens LTE hastigherer, men LTE har et enda større potensiale for økning fremover. En vil også se at disse to nettene vil "smelte sammen" og dele på frekvensressurser. Og når kommer 5G...?

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Et greit produkt, og ikke

Innleggav BEB » tor 13.09.2012 15:07

Et greit produkt, og ikke noe mer fra Apple denne gang. Synd at de har endret dock-konnektoren. Man kan få kjøpt en såkalt Lightning Adapter som kan brukes mot den gamle 30-pins kontakten utstyr. Men det betyr, nær sagt selvfølgelig, IKKE at man kan gjenbruke alt utstyret man har anskaffet gjennom mange år. Spesielt gjelder dette audio utstyr som har behov for analogt signal. Mao utstyr som bruker audio signal vil rett og slett ikke fungere. For meg betyr dette at jeg en god stund fremover vil bruke min fantastiske 4s. At de også har erstatte googlemaps med en selvutviklet løsning er etter mitt syn et steg tilbake, og ikke å forglemme - manglende 4G støtte til bruk i norge. I sum synes jeg at iPhone 5 faktisk ikke var særlig inovativt denne gangen og er skuffet.
medlem i 187 måneder
 

Høyttaleren da? Hadde vært

Innleggav Aphelion » tor 13.09.2012 15:23

Høyttaleren da? Hadde vært kjekt å endelig kunne høre hva folk sier når jeg snakker i tlf...

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Haha, merker veldig godt at

Innleggav Martin Jensen » tor 13.09.2012 15:56

Haha, merker veldig godt at det er bare de som er "skuffet" som kommenterer.
Føler at dere som kommenterer mangler kunnskap om produktet, og hvordan
Apple jobber med og utvikle sine produkter. Vist dere hadde vært oppdatert så
er denne lanseringen som forventet. Eneste som kommer som en skuffelse er
at det ikke er LTE støtte i Norge. Hva hadde dere foventet dere? En iPhone som
har muligheten til å svare og prate for seg selv?

Kan garantere at flertallet av dere kommer til og kjøpe dere den nye iPhone'en
om noen uker og være fulle av begeistring.

Blir spennende med den nye teknologien som Apple har avlet fram, og gleder meg
til og stå først utenfor butikken 28.september å ikke se noen av ansiktetene deres.

HA EN FORTSATT FIN DAG! :)
medlem i 157 måneder
 

Apple-økosystemet funker

Innleggav fridge29 » tor 13.09.2012 16:20

Apple-økosystemet funker så godt sammen, alt fra iPhone4S, iPad, MBP og Apple TV´n...savnet større skjerm på mobilen, ellers kjempefornøyd med den. Derfor skal jeg ha iPhone5. Kona arver 4S. Har hatt HTC´er og jr med Samsung S2 og nå S3. Gode telefoner, men for meg så funker nettopp dette økosystemet til Apple så godt sammen, og med større skjerm på iPhone, så blir det toppers for meg. Kunne tenkt meg litt større en 4 tommer, men det får nå så være. Går an å jailbreake så de blir enda "friere".
medlem i 176 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]