Nye modeller av iPod touch og iPod nano

Nye modeller av iPod touch og iPod nano

Innleggav kolby » ons 12.09.2012 22:16

iPod touch

Kveldens Keynote gav oss ikke bare den nye iPhone 5, men også nye modeller av iPod touch og iPod nano.

Apple fornyet i dag deres iPod touch med en tynnere, lettere og fargefull modell med samme 4-tommers Retina-skjermen som ble lansert med iPhone 5 og den nye Lightning-kontakten.

iPod touch

Rent teknisk finner vi en dual-core prosessor og dual-core grafikk-kort for å kunne kjøre alle iOS-spillene tilgjengelig. Ifølge Apple skal ytelsen være opptil dobbel så rask som den forrige prosessoren, og grafikk vil kunne se en syv ganger bedre ytelse. Batteriet er også forbedret til 40 timer med musikk og syv timer med videoavspilling.

I tillegg glimter den nye iPod touch med en ny dual-band WiFi 802.11 a/b/g/n og Bluetooh 4.0.

iPod touch

Det nye kameraet er 5-megapiksel med bakbelysning og flere av de samme funksjonene som i iPhone 5, blant annet safirglass og panorama-modus. Programvaren inkluderer da også iPhoto, Siri og AirPlay-speiling.

En litt overraskende nyhet på iPoden er den nye «iPod touch loop», en stropp som festes på baksiden. Den nye iPod touch kommer i fem farger med hver sin matchende sløyfe til å feste. Fargene vil være svart, grå, rosa, gul, og blå i tillegg til en rød Red-versjon.

iPod touch

De nye modellene vil kunne forhåndsbestilles fra den 14. september.

Prisene vil være 2 390,- for 32GB og 3 190,- for 64GB.

Nye iPod nano



Apple har igjen gjenoppfunnet sin iPod nano. Den syvende generasjonen har få likheter igjen med sin forgjenger med den store berøringsskjermen, den lille hjemknappen og sin likhet med storebroren iPod touch.

iPod nano

iPod nano er kun 5,4 mm tykk, hele 38% tynnere enn den forrige modellen. Den har en 2,5 tommer stor skjerm hvor man i tillegg til å spille av musikk kan se på bilder og video.

En velkommen detalj som kom med den nye modellen er en «timeshift»-funksjon innebygd i FM-radioen som gjør det mulig å pause en sending og fortsette der du stoppet i etterkant.

iPod nano

iPod nano har nå Bluetooth for å kunne streame lyd trådløst. Den har også innebygget pedometer og andre funksjoner for å kunne fungere sammen med populære Nike+.

Den nye modellen har den beste batterilevetiden så langt med opptil 30 timer musikkavspilling.

iPod nano

iPod nano kommer i sølv, svart, lilla, grønn, blå, gul og rød.

Fra og med 14. september kan du forhåndsbestille den nye modellen for 1 290,- i Apple Store.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Hentet de inspirasjon fra

Innleggav noilivap » tor 13.09.2012 0:25

Hentet de inspirasjon fra Nokia Lumina 900 når de designet ipod nano?

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

veldig lik på de nye

Innleggav buestad » tor 13.09.2012 7:06

veldig lik på de nye nokiatelefonene den iPod Nanoen var den ikke?

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Det kommer nok litt av at

Innleggav kolby » tor 13.09.2012 9:31

Det kommer nok litt av at Nokia Lumia har noe av det samme uttrykket som iPod mini fra 2004. Den nye iPod nano ligner litt på en iPod mini med touch-skjerm.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Jeg syns ikke designet på

Innleggav KlodrikMcKr » tor 13.09.2012 13:17

Jeg syns ikke designet på iPod Nanoen var noe serlig pent. Det jeg likte med forgjengeren var jo nettop at den var så bitteliten, og du hadde de geniale gesturene så du slapp den store hjemknappen, og at den kunne brukes som klokke var megakult :)
Denne ser mere ut som den er designet for barn som skal ha sin første iPod, og det er vel akkurat det den er tenkt når man tenker på pris, grensesnitt og størrelse :)

Den nye iPod Touchen med designet og fungsjonaliteten som har gjennomgått en enorm forbedring så derimot fantastisk ut :)
Sist endret av KlodrikMcKr den tor 13.09.2012 13:21, endret 3 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 167 måneder
 

Re: Nye modeller av iPod touch og iPod nano

Innleggav kaffegruff » tor 13.09.2012 14:44

Valg av ipoder er, slik jeg ser det, er valg gjort mye etter personlige meninger om design o.l.

Årets nano står jeg glatt over da jeg ikke liker design- retningen apple har valgt. Jeg kjøpte heller ikke den klokkestore modellen som har vært på markedet de siste to årene fordi den var for liten...

Men jeg må si jeg liker den nye touchen. Kult med nye farger og den nye snoren. Blir det ikke en ny iphone, går jeg nok for en 32 Gb touch.

Er det forresten ikke på tide at apple faser ut classicen? :rolls eyes:
medlem i 171 måneder
 

@kaffegruff Ref iPod

Innleggav danibo77 » tor 13.09.2012 22:32

@kaffegruff Ref iPod Classic: Du sa det selv, "personlige meninger om design".

iPod Classic er vel den eneste iPoden som kan lagre hele musikkbibliotek uten å være koblet til skyen...

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Jeg mener at Apple i praksis

Innleggav torsteng » søn 16.09.2012 10:15

Jeg mener at Apple i praksis har "discontinued" iPod nano, og det er trist. Jeg drømte om at nano skull beholdes og få muligheter til et eller annet enkelt apps-system.. Det hadde vært fantastisk. Men denne nye "nano" har jo ingenting til felles med den gamle, annet at de begge er ipods. De burde kalt det nye produktet for iPod mikro eller noe sånt.

Veldig trist at nano forsvinner.. Rest in pease

-Torsten G
medlem i 166 måneder
 


Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]