Er ull, skinn, aluminum og glass den perfekte kombinasjon fo

Er ull, skinn, aluminum og glass den perfekte kombinasjon fo

Innleggav admin » ons 29.08.2012 22:56



Mujjo lanserte tidligere i sommer noen lekre sleeves til iPad og iPhone i ull og skinn. Interessen for disse var høy og vi har nå tatt en nærmere titt på produktene fra Mujjo.

Mujjo er et nederlansk selskap som sakte, men sikkert, har lansert en rekke veldesignede produkter til iPhone. Tidligere i år kom de med en rekke nye beskyttelsesprodukter til iPad, iPhone og Apples bærbare datamaskiner.

Felles for de forskjellige sleeves som Mujjo har lansert er at de er laget av ullfilt og skinn. To materialer som undertegnede synes er tilnærmet perfekt mot iPhone og iPadens aluminium og glass.

Ull, skinn, aluminum og glass - den perfekte kombinasjon?

De myke materialene både ser og føles veldig bra som motstykke til Apples harde og kalde alumium og glass som preger iPhone og iPad. Begge produktene er veldesignet og har et utseende som passer godt opp mot designet og kvalitetsfølelsen på iPad og iPhone. Utseende- og materialmessig minner Mujjo sine produkter om mange av Hardgraft sine produkter, men med en lavere prislapp. Mujjo skal ha €29.95 for iPhone-sleeven og €49.95 for iPad-sleeven.

Mujjo

Sleeven til iPhone passer perfekt til iPhone 4/4S og har du en telefon i omtrentlig samme størrelse glir nok den ned også. Det er ikke en perfekt «fit», noe som betyr at telefonen glir greit inn og ut og du kan putte telefoner i lignende størrelse ned i sleeven. Dette er nok også grunnen til at sleeven har en skinnreim som går over og beskytter åpningen slik at telefonen ikke kan gli ut. Dette gir også tilgang til headsetet og av/på knapp hvis det skulle være ønskelig.

Mujjo

På forsiden av sleeven finner man en ekstra lomme som åpenbart er laget for kredittkort, togkort, visittkort og annet man har i lomma. Sleeven kan dermed lett erstatte din vanlige lommebok hvis du ikke er av typen som har lommeboken full av hundrevis av kort, bilder og annet snacks.

Jeg har selv brukt denne utelukkende som lommebok og sleeve til iPhonen og føler dette har fungert veldig godt. Kvaliteten virker så langt også overbevisende og ullfilten har verken nupper eller tråder som kommer ut av den etter to ukers bruk. Hullet i skinnreimen har utvidet seg litt og den er ikke like «fast» når man tar den av og på, men dette har ingen praktisk betydning. Den går ikke opp av seg selv.

Designmessig synes jeg dog Mujjo kunne spart seg for å skrive navnet på «serien» av sleeves på denne skinnstroppen. Det er preget «The Originals» inn i skinnet, men ikke navnet til selskapet. Et noe merkelig valg. Hadde det vært opp til meg ville jeg ikke hatt noe preg i det hele tatt.

iPad-sleeve


Mujjo sin iPad-sleeve passer fint sammen med iPhone-sleeven og har samme utseende og materialer som sin lillebror. Her er det ullfilt og brunt skinn i massevis og sleeven er tilpasset iPad 2 og iPad 3, men har du den første iPaden får du plass til den også.

Skinnet på iPad-sleeven er av god kvalitet, men for å stive den litt opp og muligens spare på tykkelsen på skinnet har de åpenbart lagt et filtlag på baksiden av sleeven. Dette gjør skinnet litt stivere og det føles bra å ta på, men kvalitetesfølelsen synker noe.

Det er ekte skinn, men baksiden gjør at det nesten føles som noe annet. Jeg skulle gjerne sett «rått» ubehandlet skinn på baksiden. Ikke ulikt hvordan P.A.P Sweden gjør det på sine produkter. Prisen hadde dog økt vesentlig ettersom skinnet nok hadde vært dyrere.

Mujjo

iPad-sleeven har, som iPhone-sleeven, en lomme på forsiden og en skinn «stropp» som holder den lukket. Igjen er denne skinnlommen preget med «The Originals» .

Lommen på forsiden er av en grei størrelse og kan huse noen papirer, en ladekabel, visittkort, stylus og hva enn annet man liker å ta med seg av mindre størrelse når man bærer iPaden rundt. Et tastatur er det ikke plass til, men det er f.eks. plass til en iPhone - dog uten iPhone-sleeve.

Mujjo

Størrelsen på sleeven er bra og den bygger lite rundt iPaden. Den har ingen form for stand og kan ikke fungere som en holder på noen som helst måte. Denne sleeven er utelukkende for de som liker iPaden bar og ren uten ytterligere beskyttelse når den er i bruk, men gjerne vil beskytte den når den ligger i en bag eller når man tar den med seg ut.

Mujjo

Mujjo

Alt i alt er dette to svært gode produkter fra Mujjo og dette er en leverandør jeg gleder meg til å se flere produkter fra. Jeg er blitt veldig glad materialvalget. Skinn og filt harmonerer utrolig godt med aluminium og glass. I mine øyne ER dette faktisk den perfekte kombinasjon. Jakten på flere sleeves i samme materialer er i gang.

Hvis du er på jakt etter en god sleeve i gode materialer til en overkommelig pris er disse to produktene fra Mujjo et godt valg. Foreløpig har vi ikke funnet noen norske forhandlere av Mujjo, men produktene kan bestilles på Mujjo.com.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Kjøpte iPhone-sleeven til

Innleggav ka » tor 30.08.2012 0:33

Kjøpte iPhone-sleeven til Mujjo for noen uker siden. Den holdt i nesten et døgn før skinn-reimen løsnet fra festet sitt. En email til kundeservicen deres resulterte i en beklagelse, og ny sleeve i posten samme dag. Erstatningen kom i posten i løpet av tre dager, og denne holdt i fire dager før det samme skjedde. Da gav jeg opp, og gikk tilbake til P.A.P. Ser bra ut, men er ikke av bra nok kvalitet.

Mitt råd; ikke kjøp.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Vil anbefale

Innleggav konghaakon » tor 30.08.2012 11:01

Vil anbefale http://www.hardgraft.com/ . Etter min mening langt finere produkter.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Jeg fikk nettopp denne i

Innleggav kvasbo » tor 30.08.2012 17:15

Jeg fikk nettopp denne i posten: http://www.etsy.com/listing/91645755/ma ... l-felt-and

Knallfin og passer perfekt til min MBA 13"
Sist endret av kvasbo den tor 30.08.2012 17:16, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Jeg har brukt Mujjo sin iPad

Innleggav Apple » fre 31.08.2012 19:26

Jeg har brukt Mujjo sin iPad sleeve i litt over en uke nå, og jeg er veldig fornøyd. Bra kvalitet, og passer til og med en iPad med samrtcover og deksel bak! Prisen er jo litt høy, spesielt når man må betale 230 kr i tillegg (pga. Moms).
Men alt i alt er jeg veldig fornøyd!!!

Jon Bugge
medlem i 150 måneder
 

Kjøpe en iPad-sleeve i filt

Innleggav Henrik Christiansen » lør 01.09.2012 14:28

Kjøpe en iPad-sleeve i filt for litt siden, men fra Etsy. Koselig polsk dame som selger - har lomme foran, en relativt ubehandlet skinnstropp med knappelås, og lomme foran.
http://www.etsy.com/listing/72568566/ip ... ou_favitem

Kom akkurat under tollgrensen også.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

A-way as er et norsk firma

Innleggav Flare keypad » tir 16.10.2012 22:20

A-way as er et norsk firma som har utviklet ull sleeves til ipad og mac13 og 15" Vi Ønsker tilbakemeldinger på om dette er noe som dere forbrukere vil ha Vi har 3 typer sleeves og 1 type bæreveske til mac disse kan fås i polyesterfilt - polyester/ullfilt eller bare rein ullfilt.De vil innen kort tid legges ut på vår nettside a-way.no

Det går desverre ikke å legge bilder her
medlem i 146 måneder
 

lurer på om en iPhone med

Innleggav Apple » man 05.11.2012 19:06

lurer på om en iPhone med case passer i Mujjo sleeven?
medlem i 150 måneder
 


Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron