Ny versjon av AirPlay uten krav om Wifi-nettverk?

Ny versjon av AirPlay uten krav om Wifi-nettverk?

Innleggav admin » ons 29.08.2012 15:07

Ny AirPlay uten Wifi-nett?

AirPlay har vært et stort satsningsområde og suksess for Apple og støtte for løsningen finner man nå i Apple TV, iPad, iPhone, iPod og de fleste nye Macer med Mountain Lion eller nyere. Alt som kreves er et Wifi-nett, men nå kommer kanskje Apple til å introdusere en ny versjon av AirPlay som blir enda enklere.

Det er den britiske avisen The Daily Telegraph som røper at Apple planlegger å forbedre sin AirPlay-teknologi ved å introdusere noe de kaller for AirPlay Direct.

AirPlay Direct, som ikke nødvendigvis vil være det endelige navnet, gjør det mulig å knytte seg opp til AirPlay-anlegg uten å måtte koble seg opp til et Wifi-nettverk. I dag må man nemlig først koble seg opp til samme nettverk som AirPlay-anlegget er koblet til for å kunne streame musikken trådløst til anlegget.

I neste versjon av AirPlay trenger man ikke nødvendigvis å koble seg opp på samme nettverk. Apple ønsker sannsynligvis å gjøre som de i dag gjør med AirDrop på Lion, lage et såkalt Ad-hoc nettverk mellom AirPlay-enheten og iOS-enheten. Dette vil gjøre det mulig for iOS-enheten å streame musikk direkte til AirPlay-anlegget uten å måtte være koblet på samme nettverk.

Man kan også se for seg at dette kan være praktisk når man f.eks. vil koble flere iPader til Apple TV for å spille et iPad-spill. Praktisk.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

spennanes <3

Innleggav Andrez17 » ons 29.08.2012 15:53

spennanes <3
medlem i 148 måneder
 

Jeg bruker AirPlay til

Innleggav Sirbull » ons 29.08.2012 16:30

Jeg bruker AirPlay til musikk hver dag og til film og speiling i hvert fall en gang i uka! For min del er det ikke nødvendig med AirPlay direct, men om forsinkelsen blir kortere eller om man kan kjøre et mer flytende bilde er jo det bedre!

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

God ide. Men i kjent

Innleggav hsd » ons 29.08.2012 17:21

God ide.
Men i kjent Apple-stil vil det garantert kun fungere på iPhone5 og Mac`er som er nyere enn 2012.
medlem i 184 måneder
 

Noen som vet om noen iPhone

Innleggav win_xp » ons 29.08.2012 21:13

Noen som vet om noen iPhone spill som fungerer over airplay ?

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Flott om dette kommer på

Innleggav KlodrikMcKr » ons 29.08.2012 23:07

Flott om dette kommer på plass.
Dagen routere eller multimodemerer fra internettlavrandørene har en tedens til og gi treg ping tid, kombinert med laber rekkevidde, og lav maksimal overføringsdatamengde, noe som gjør airplay ubruklig. Netgentel er den værste så langt av det jeg har sett. Klarte ikke 360p uten lagg, med en 6 meters avstand, og 1 til 2 vegger -_-

@win_xp Realracing 2 er min airplay favoritt :)

Brukerens avatar
medlem i 167 måneder
 

Mountain Lion eller

Innleggav viperNOR » lør 01.09.2012 14:51

Mountain Lion eller nyere..Dere er virkelig frempå teknologisk her ved ipod1. Fortell meg hvor mye jeg har gått glipp av innenfor OSX software er dere snill. Oppdateringer er vel ikke nye OS vel..eller?
medlem i 158 måneder
 

Hvilket spill er det som

Innleggav Sorhiim » ons 05.09.2012 8:54

Hvilket spill er det som spilles på bildet oppfor? Så kjekt ut :)
medlem i 161 måneder
 


Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]