WSJ: Neste iPhone med forbedret, tynnere skjermteknologi

WSJ: Neste iPhone med forbedret, tynnere skjermteknologi

Innleggav panther » tir 17.07.2012 10:46

iPhone 4S White

Ifølge Wall Street Journal kommer den mye forventede versjonen av iPhone til å benytte seg av en ny type skjermproduksjon kalt «in-cell», som vil gjøre at skjermen tar mindre plass i enheten.

Avisen skriver i dag at «iPhone 5» vil bruke en ny teknikk for skjermen som gjør komponenten tynnere sammenlignet med tidligere modeller. Opplysningene baseres på kilder som oppgis å være involvert i utviklingen.

iPhone In cell

Ifølge kildene har masseproduksjonen av de nye skjermene allerede begynt av Sharp Corp., LG Display Co. og det nye selskapet Japan Display Inc.

Den nye teknologien skal ha touch-sensorene innebygd i LCD-skjermen, noe som gjør at det ikke lenger kreves er ekstra lag på skjermene. I tillegg blir skjermene tynnere og bildekvaliteten forbedret,
sier Hiroshi Hayase, analytiker for Displaysearch til Wall Street Journal.

Hayase antar også at den nye teknikken kommer til å gjøre det både billigere og enklere for Apple fremover da flere av komponentene til skjermen kommer fra samme produsenter.

Rapporter om Apples interesse for «in-cell»-teknologi ble rapportert allerede i april, da en analytiker fra KGI Securities tok en detaljert analyse av teknologien og foreslo at den nye iPhonen burde kunne bli minst 1,4 mm slankere enn dagens iPhone 4S.

Disse nye opplysningene tar ikke opp spørsmål om skjermstørrelse eller hvordan dette eventuelt påvirker Retina-kvaliteten vi har blitt vant med.
medlem i 249 måneder
 

WOW, 1,4 mm tynnere. Må ha

Innleggav Moeng » tir 17.07.2012 14:02

WOW, 1,4 mm tynnere. Må ha dt, bare må ha dt!! :D
Og med bumper på så har du økt telefonen med 3-4 mm igjen.
medlem i 187 måneder
 

Dersom dette er riktig, kan

Innleggav siggen94 » fre 03.08.2012 13:39

Dersom dette er riktig, kan jeg ikke forstå hvorfor de priorieterer bort batteriplass. Jeg vil heller ha et mye bedre batteri enn en minimalt tynnere iPhone. Batteriet på iPhone 4 og 4S er ikke i nærheten av bra nok etter min mening.
medlem i 140 måneder
 

Re: WSJ: Neste iPhone med forbedret, tynnere skjermteknologi

Innleggav HenrikWL » fre 03.08.2012 14:30

Jeg synes 2-3 dager batteritid er ganske bra jeg, til smarttelefon å være.

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 


Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]