Posten lar deg sende postkort med iPhone

Posten lar deg sende postkort med iPhone

Innleggav panther » tir 03.07.2012 14:20

Posten lar deg sende postkort med iPhoneSommeren er her og i den anledning har Posten åpenbart latt seg inspirere av Apples postkort-applikasjon Cards og lansert en lignende løsning utviklet av Apps AS.

For NOK 20,- trykker Posten ditt eget postkort og sender det hvor som helst i landet. Perfekt for ferien, takkekort, invitasjoner og mye annet.

Apples løsning for postkort har satt i gang et skred av lignende applikasjoner og nå har også Posten her i Norge kastet seg på bølgen. Deres app ble først introdusert i mars, men lanseres nå stort før sommeren.

Konseptet er enkelt og greit, du tar et bilde med applikasjonen eller velger et bilde fra kamerarullen. Dette bildet, sammen med en tekst, trykker Posten på et postkort for deg og sender til en mottaker i Norge. Dette tar Posten NOK 20,- for. Til sammenligning koster det NOK 29,- å sende fra Apples løsning, men da kan du sende til hele verden.

Posten lar deg sende postkort med iPhone Posten lar deg sende postkort med iPhone

Postens applikasjon fungerer dessverre ikke like godt som Apples Cards. Brukervennligheten og valgmulighetene er langt fra like god. Betalingsløsningen til Apple er også vesentlig bedre ettersom de bruker din Apple ID som allerede er knyttet opp til et kredittkort. I Posten sin løsning må du selv oppgi et kredittkort ved hver eneste betaling. Posten sin løsning er dog billigere hvis du kun skal sende postkort til Norge.

Posten sin postkortapplikasjon er tilgjengelig gratis i App Store
Sist endret av panther den ons 04.07.2012 10:08, endret 1 gang
medlem i 248 måneder
 

Re: Posten lar deg sende postkort med iPhone

Innleggav gvalstad » tir 03.07.2012 15:48

Torsdag skal kortene være levert, blir spennende å se om de holder det de lover.
medlem i 190 måneder
 

Re: Posten lar deg sende postkort med iPhone

Innleggav remekboy » tir 03.07.2012 16:10

det var da ikke så dum ide, men spørs om det er litt for dyrt.
medlem i 191 måneder
 

Jeg vil gjerne ha en App som

Innleggav freddjoh » tir 03.07.2012 16:15

Jeg vil gjerne ha en App som lar meg ta et bilde hvorsom helst i verden, og sende dette til hvor som helst i verden. Finnes det?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Bra ;)

Innleggav CMarker » tir 03.07.2012 17:57

Bra ;)
Sist endret av CMarker den tir 03.07.2012 18:01, endret 2 ganger.
medlem i 180 måneder
 

@freddjoh Ja, Apple sin

Innleggav 96tir » tir 03.07.2012 22:23

@freddjoh Ja, Apple sin løsning "cards". Som nevnt i artikkelen koster det da 29kr per kort. :)
medlem i 149 måneder
 

Det finnes faktisk en app

Innleggav crazysteppy » tor 05.07.2012 1:03

Det finnes faktisk en app som har eksistert i godt og vel et år, som lar deg ta bilde av hva som helst, og sende hvor som helst.. Heter Postdroid (fant det på min gamle android telefon, og til min forbauselse finnes den også til iPhone!). Det koster ca 8kr per postkort. Har teste flere ganger, og de kommer fram hver gang!
Første kortet er/var gratis, for de som vil teste det =)
medlem i 188 måneder
 

Kortene ble IKKE levert til

Innleggav gvalstad » fre 06.07.2012 9:06

Kortene ble IKKE levert til avtalt tid.
medlem i 190 måneder
 

Re: Posten lar deg sende postkort med iPhone

Innleggav taG » ons 11.07.2012 15:30

Nå har jeg forsøkt å sende et postkort både med Apple sitt Cards-program og med Postens kort-app. Jeg har ikke klart å få sendt avgårde dette postkortet...

Cards:
Her stopper det opp på betalingen. I tillegg er det ikke mulig å unngå "Norway" i adressen. Dette er for dumt når jeg sender kort innenlands.

Postens kort-app:
Her får jeg rett og slett ikke skrevet inn riktig adresse. Adressaten bor på sykehjem og eneste adresseinnskriving går via telefonnummer (dette er noe unaturlig for meg ). Noe som naturlig nok fungerer dårlig i dette tilfellet. Manuell adresseinnskriving burde vært mulig.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Jeg har også prøvd

Innleggav KJA » fre 13.07.2012 13:55

Jeg har også prøvd begge.
Betaling gikk enkelt og greit for begge

Med postens kunne jeg velge leveringsdato - og den ble levert på avtalt dag, tidligste to dager etter at jeg laget kortet på telefonen. Du kan med andre ord lage og sende kort nå for levereing på juleaften.

Med Cards tok det 10 dager før de første kortene kom fram. Om jeg forstår kvitteringene riktig ble kortene produsert i Cork, Irland, men det var frimerke fra Tsjekkia.

Cards er i konvolutt med avsenderadressat. Postens er vanlige åpne kort
medlem i 206 måneder
 

Re: Posten lar deg sende postkort med iPhone

Innleggav taG » fre 13.07.2012 15:54

For meg ble enkleste løsning lokalt postkort fra Norli og frimerke fra Narvesen =)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]